Drobne opravy V70 2001
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Drobne opravy V70 2001
Vymena capov a tyciek riadenia
Odporucam den dopredu nastriekat WD-40 (alebo nieco podobne) na zaistovaciu skrutku a cap riadenia, najma ak to je zahrdzavene.
1. Povolit zaistovaciu skrutku o 1/4 otacky
2. Odkrutit skrutku capu riadenia
3. Prijemne prekvapenie, ze na demontaz capu nie je potrebny stahovak
4. Po odkruteni capu z tycky riadenia zmerat vzdialenost zaistovacej skrutky od konca (pripadne spocitat pocet "otoceni" capu alebo spocitat pocet zavitov). Za predpokladu, ze nove diely sa nelisia od starych, pomoze to pri montazi. Ale tak ci tak treba potom spravit geometriu
5. Odkrutit zaistovaciu skrutku a demontovat manzetu
6. Pripravok na demontaz tyciek riadenia. Urcite sa najdu borci, ktori to dokazu aj bez toho, ale s tymto to zvladne kazdy
7. Demontaz tycky riadenia
8. Demontovane...
9. ...a montaz moze zacat
10. Prava strana hotova
11. Na lavej strane je to iste
12. Hotovo
Pri montazi sa ma dat na zavit tycky riadenia (na stranu, ktora ide do skrinky riadenia) poistny tmel 1161053. Ja som pouzil obycajny neznackovy "stredne silny". Ak je poruke momentovy kluc, tak tycku zaskrutkovat 100 Nm. Nasadit manzetu, zaskrutkovat zaistovaciu skrutku do nameranej vzdialenosti, namontovat cap riadenia a nakoniec zatiahnut zaistovaciu skrutku.
A ako som spominal, nezabudnut na geometriu...
Odporucam den dopredu nastriekat WD-40 (alebo nieco podobne) na zaistovaciu skrutku a cap riadenia, najma ak to je zahrdzavene.
1. Povolit zaistovaciu skrutku o 1/4 otacky
2. Odkrutit skrutku capu riadenia
3. Prijemne prekvapenie, ze na demontaz capu nie je potrebny stahovak
4. Po odkruteni capu z tycky riadenia zmerat vzdialenost zaistovacej skrutky od konca (pripadne spocitat pocet "otoceni" capu alebo spocitat pocet zavitov). Za predpokladu, ze nove diely sa nelisia od starych, pomoze to pri montazi. Ale tak ci tak treba potom spravit geometriu
5. Odkrutit zaistovaciu skrutku a demontovat manzetu
6. Pripravok na demontaz tyciek riadenia. Urcite sa najdu borci, ktori to dokazu aj bez toho, ale s tymto to zvladne kazdy
7. Demontaz tycky riadenia
8. Demontovane...
9. ...a montaz moze zacat
10. Prava strana hotova
11. Na lavej strane je to iste
12. Hotovo
Pri montazi sa ma dat na zavit tycky riadenia (na stranu, ktora ide do skrinky riadenia) poistny tmel 1161053. Ja som pouzil obycajny neznackovy "stredne silny". Ak je poruke momentovy kluc, tak tycku zaskrutkovat 100 Nm. Nasadit manzetu, zaskrutkovat zaistovaciu skrutku do nameranej vzdialenosti, namontovat cap riadenia a nakoniec zatiahnut zaistovaciu skrutku.
A ako som spominal, nezabudnut na geometriu...
Naposledy upravil/-a liguerex v 05 Aug 2013, 13:34, upravené celkom 2 krát.
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
- Jofan
- MUDrc
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 22 Máj 2012, 22:58
- Vek:: 25
- Bydlisko: Bratisalva / Trenčín
- Poďakoval: 11 krát
- Bolo mu poďakované: 28 krát
- Kontaktovať užívateľa:
-
- MUDrc
- Príspevky: 553
- Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
- Vek:: 30
- Bydlisko: Trnava
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: V70 - vymena capov a tyciek riadenia
Krása, krása, krása... práve ma to čaká (až na jar) a moc ďakujem za návod.
PS: dobre chápem, že "prípravok" vedia blicky nahradiť?
PS: dobre chápem, že "prípravok" vedia blicky nahradiť?
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí..
EX: V70II 2,5TDI
...Kto nemal, nepochopí..
EX: V70II 2,5TDI
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: V70 - vymena capov a tyciek riadenia
Presne tak Ale priprav sa, ze na blicky je tam malo miesta a blby pristup (inak skoda ze ta to necaka v lete; by som ti mohol pozicat). V kazdom pripade drzim palce
Toto som nasiel na nete
Toto som nasiel na nete
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: V70 - vymena capov a tyciek riadenia
Je to sice este daleko ale zaciatkom druheho juloveho tyzdna pojdem okolo Trnavy. Ak to teda dovtedy nevymenis, tak sa presnejsie dohodneme koncom juna
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
- Vek:: 45
- Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
- Bolo mu poďakované: 18 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V70 - vymena capov a tyciek riadenia
Pojistný tmel je pěkná kravina.K zajištění slouží matice.Takhle až budeš chtít seřídit geometrii budou štěstím bez sebe,a když se zadaží,budeš muset vyměnit i axiální táhlo!
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: V70 - vymena capov a tyciek riadenia
Martin ze ty citas kazdu druhu vetu Ved je tam napisane "...Pri montazi sa ma dat na zavit tycky riadenia (na stranu, ktora ide do skrinky riadenia) poistny tmel..."martinopel napísal:Pojistný tmel je pěkná kravina.K zajištění slouží matice.Takhle až budeš chtít seřídit geometrii budou štěstím bez sebe,a když se zadaží,budeš muset vyměnit i axiální táhlo!
Presne preto, aby to nahodou niekoho nenapadlo dat na druhu stranu
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
V70 Vymena capov a tyciek riadenia
Gufero poloosy v prevodovke
1. Este kym je auto na zemi, povolit stredove sroby poloos
2. Odkrutit maticu spodneho capu. Stred pridrziavat torx-om aby sa nepretacal
3. Rameno zatlacit dole (pouzil som silnejsiu tyc a retaz – Haynes tip) a naboj pootocit do strany
4. Vybrat poloos z naboja
5. Dat pozor na gumeny tesniaci kruzok (ak sa nachadza). Mimochodom obidva mam v dost dezolatnom stave. Jeden popraskany a druhy preseknuty. Aj by som kupil nove ale vo Vide sa mi ich nedari najst. Nevie niekto, ci sa to da kupit samostatne?
6.-7. Lava strana – poloos „vybrat“ pomocou vacsieho srobovaku. Medzi poloosou a prevodovkou je medzera, takze da sa to. V ziadnom pripade netahat poloos. Na konci hriadela je poistny kruzok, takze skor by sa asi poskodila manzeta.
8. Prava strana – demontovat dve skrutky, vrchny kryt loziska a poloos vytiahnut
9. Gufero vybrat. Ide to celkom tazko, takze pozor na poskodenie hran prevodovky
10. Su gufera od roznych vyrobcov, osobne uprednostnujem tie v obale volvo
11. Gufero nasadit (naklepat) pomocou vhodnej rurky (pouzil som nasadu z goly 46mm) az kym nie je zarovno s „domcekom“ Gufero som velmi jemne „natrel“ vazelinou
12.-13. Nove gufera
14. Skrutku dotiahnut podla Vidy 35 Nm a 90° alebo v pripade poloosy s gumenym kruzkom 50 Nm
1. Este kym je auto na zemi, povolit stredove sroby poloos
2. Odkrutit maticu spodneho capu. Stred pridrziavat torx-om aby sa nepretacal
3. Rameno zatlacit dole (pouzil som silnejsiu tyc a retaz – Haynes tip) a naboj pootocit do strany
4. Vybrat poloos z naboja
5. Dat pozor na gumeny tesniaci kruzok (ak sa nachadza). Mimochodom obidva mam v dost dezolatnom stave. Jeden popraskany a druhy preseknuty. Aj by som kupil nove ale vo Vide sa mi ich nedari najst. Nevie niekto, ci sa to da kupit samostatne?
6.-7. Lava strana – poloos „vybrat“ pomocou vacsieho srobovaku. Medzi poloosou a prevodovkou je medzera, takze da sa to. V ziadnom pripade netahat poloos. Na konci hriadela je poistny kruzok, takze skor by sa asi poskodila manzeta.
8. Prava strana – demontovat dve skrutky, vrchny kryt loziska a poloos vytiahnut
9. Gufero vybrat. Ide to celkom tazko, takze pozor na poskodenie hran prevodovky
10. Su gufera od roznych vyrobcov, osobne uprednostnujem tie v obale volvo
11. Gufero nasadit (naklepat) pomocou vhodnej rurky (pouzil som nasadu z goly 46mm) az kym nie je zarovno s „domcekom“ Gufero som velmi jemne „natrel“ vazelinou
12.-13. Nove gufera
14. Skrutku dotiahnut podla Vidy 35 Nm a 90° alebo v pripade poloosy s gumenym kruzkom 50 Nm
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Vymena zadnych tlmicov
1. Demontovat koleso, pridvihnut rameno zdvihakom a odkrutit spodnu skrutku
2. Vybratim prednej casti podlahy batozinoveho priestoru sa dostaneme k vrchnej casti tlmicov
3. Odkrutit stredovu maticu...
4. ...a tlmic vyberieme
1. Demontovat koleso, pridvihnut rameno zdvihakom a odkrutit spodnu skrutku
2. Vybratim prednej casti podlahy batozinoveho priestoru sa dostaneme k vrchnej casti tlmicov
3. Odkrutit stredovu maticu...
4. ...a tlmic vyberieme
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Vymena spodnych capov a prednych tlmicov.
Chcel by som upozornit, ze uvedeny postup nie je uplne spravny. "kwiko" minule spomenul, ze na vyrazenie capov je vhodne pouzit reverzne kladivo. Takze toto je taka vymena v domacich podmienkach
Este pred zdvihnutim vozidla je dobre povolit stredove skrutky poloos
1. Zdvihnut a podlozit predok auta. Nie je to vyslovene nutne ale kedze sa bude demontovat jedna strana tyciek stabilizatora, je dobre, ked stabilizator nie je "napnuty".
2-3. Demontovat koleso, brzdovy strmen aj s drziakom a polozit ho tak, aby nebola namahana brzdova hadica
4. Demontovat maticu spodneho capu...
5. ...vrchnu maticu tycky stabilizatora...
6. …cap riadenia...
7-8. ...cidlo ABS..
9. ...skrutky a matice medzi tlmicom a nabojom, kabel ABS uvolnit z umelohmotneho drziaka, odkrutit stredovu skrutku poloosy...
10. ...a cely naboj vybrat
11. Sipky ukazuju na miesta (vycnelky), kde je mozne cap vyrazit
12. Naboj upneme do zveraku. Opat nieco, co nie je nutne, ale pre lahsiu manipulaciu som demontoval brzdovy kotuc aj ochranny plech. Odkrutit skrutky capu...
13. ...a cap pomocou kladiva a sekaca vyrazit
14. Nova sada obsahuje aj potrebne skrutky a maticu
15. Pri montazi si dat pozor, aby diery "sedeli"
16-17. Novy cap pomocou nejakej rurky narazit...
18. ...a zakrutit skrutky
Pokracujeme prednymi tlmicmi
19. Odkrutit 3 skrutky...
20. ...a tlmic vybrat
21-22. Ak vnutrajsok blatnika v mieste styku s tlmicom zacina hrdzaviet, je vhodne to osetrit
23. Pruzinu stiahnut stahovakom
24. Z vrchu tlmica demontovat umelohmotnu krytku, stredovu maticu...
25-26. ...hviezdicovu maticu...
27. ...a demontaz je hotova
28. Porovnanie starych a novych "dorazov"
29-30-31. Umelohmotny drziak kabla ABS – z vnutra staci vytlacit koliky a drziak prehodit na novy tlmic
32. Pri montazi dat pozor, aby jeden...
33. aj druhy koniec pruziny sedeli na "svojich miestach"
34. Vyborna vec, ktora pomoze pri demontazi aj montazi naboja, najma ak clovek robi sam – vzajomne stiahnutie prednych ramien
35. Tip podla Vidy aj Haynesa – pred demontazou zmerat vzdialenost medzi nabojom a tlmicom kvoli geometrii. Priznam sa, ze som meral trikrat a vždy s inym vysledkom, takze mne to velmi nepomohlo a geometrii sa asi nevyhnem
36. Minule som sa pytal, ci sa da kupit tesniaci kruzok poloosy. Ak by to niekoho zaujimalo, tak da a cislo je 9492980
Chcel by som upozornit, ze uvedeny postup nie je uplne spravny. "kwiko" minule spomenul, ze na vyrazenie capov je vhodne pouzit reverzne kladivo. Takze toto je taka vymena v domacich podmienkach
Este pred zdvihnutim vozidla je dobre povolit stredove skrutky poloos
1. Zdvihnut a podlozit predok auta. Nie je to vyslovene nutne ale kedze sa bude demontovat jedna strana tyciek stabilizatora, je dobre, ked stabilizator nie je "napnuty".
2-3. Demontovat koleso, brzdovy strmen aj s drziakom a polozit ho tak, aby nebola namahana brzdova hadica
4. Demontovat maticu spodneho capu...
5. ...vrchnu maticu tycky stabilizatora...
6. …cap riadenia...
7-8. ...cidlo ABS..
9. ...skrutky a matice medzi tlmicom a nabojom, kabel ABS uvolnit z umelohmotneho drziaka, odkrutit stredovu skrutku poloosy...
10. ...a cely naboj vybrat
11. Sipky ukazuju na miesta (vycnelky), kde je mozne cap vyrazit
12. Naboj upneme do zveraku. Opat nieco, co nie je nutne, ale pre lahsiu manipulaciu som demontoval brzdovy kotuc aj ochranny plech. Odkrutit skrutky capu...
13. ...a cap pomocou kladiva a sekaca vyrazit
14. Nova sada obsahuje aj potrebne skrutky a maticu
15. Pri montazi si dat pozor, aby diery "sedeli"
16-17. Novy cap pomocou nejakej rurky narazit...
18. ...a zakrutit skrutky
Pokracujeme prednymi tlmicmi
19. Odkrutit 3 skrutky...
20. ...a tlmic vybrat
21-22. Ak vnutrajsok blatnika v mieste styku s tlmicom zacina hrdzaviet, je vhodne to osetrit
23. Pruzinu stiahnut stahovakom
24. Z vrchu tlmica demontovat umelohmotnu krytku, stredovu maticu...
25-26. ...hviezdicovu maticu...
27. ...a demontaz je hotova
28. Porovnanie starych a novych "dorazov"
29-30-31. Umelohmotny drziak kabla ABS – z vnutra staci vytlacit koliky a drziak prehodit na novy tlmic
32. Pri montazi dat pozor, aby jeden...
33. aj druhy koniec pruziny sedeli na "svojich miestach"
34. Vyborna vec, ktora pomoze pri demontazi aj montazi naboja, najma ak clovek robi sam – vzajomne stiahnutie prednych ramien
35. Tip podla Vidy aj Haynesa – pred demontazou zmerat vzdialenost medzi nabojom a tlmicom kvoli geometrii. Priznam sa, ze som meral trikrat a vždy s inym vysledkom, takze mne to velmi nepomohlo a geometrii sa asi nevyhnem
36. Minule som sa pytal, ci sa da kupit tesniaci kruzok poloosy. Ak by to niekoho zaujimalo, tak da a cislo je 9492980
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
Re: Drobne opravy V70 2001
Ta korozia pod ulozenim tlmica ma ale zaskocila,budem to musiet skontrolovat ! Btw nechysta sa nahodou aj navod na predne naboje(loziska)?
- panak666
- Pokročilý
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 18 Máj 2013, 13:42
- Vek:: 27
- Bydlisko: trencin
- Poďakoval: 2 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
krasne prehladne a poctivo urobene + zdokumentovane !
pane smekám kalap
pane smekám kalap
volam sa Zdeno
je: daily use : V70, B5244S2, 2003, manuál, 103 kW
funny car : bmw e30 coupe, m10b18 turbo, 0.9bar , 990kg , 210hp
ex: eRko, eReSka, chameleon, galoš, merri, žofia
je: daily use : V70, B5244S2, 2003, manuál, 103 kW
funny car : bmw e30 coupe, m10b18 turbo, 0.9bar , 990kg , 210hp
ex: eRko, eReSka, chameleon, galoš, merri, žofia
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Zatial su ticho tak nie Ale myslim, ze navod nie je treba. Lozisko drzia v naboji 4 skrutky (2 z nich je zretelne vidiet na fotke c. 11 a vsetky 4 na fotke c. 10). Pri vymene netreba demontovat cely naboj, staci iba brzdovy strmen, kotuc a vytiahnut poloos z naboja, aby sa spravilo miestoDrak3n napísal:...Btw nechysta sa nahodou aj navod na predne naboje(loziska)?
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
- st_Andy
- Globálny moderátor
- Príspevky: 4222
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
- Vek:: 5
- Bydlisko: Košice - Staré mesto
- Poďakoval: 71 krát
- Bolo mu poďakované: 209 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Drobne opravy V70 2001
pekna pracicka
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
- ferorista
- Pokročilý
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 20 Aug 2012, 21:59
- Vek:: 37
- Bydlisko: puchov
- Poďakoval: 5 krát
- Bolo mu poďakované: 15 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
dnes som menil vsetky capy u kamosa na zdvihaku s pitim kavy hodka a pol roboty
ale konstrukcne riesenie spodnych capov nic moc...na S60...
ale konstrukcne riesenie spodnych capov nic moc...na S60...
bolo volvo v70 2.5tdi 1998 aktualne ma najazdene 405 000km a nejake drobne skoncilo na streche totalka...
je volvo s60 2.4d 2003
pribudol peugeot 206 sw 2,0hdi 66kw
je volvo s60 2.4d 2003
pribudol peugeot 206 sw 2,0hdi 66kw
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Po dlhsej dobe oprasim tento topic. Zacalo mi tiect servocerpadlo . Riesenim je bud repas alebo kupa noveho, ale samotna demontaz a montaz je celkom jednoducha.
1. Demontovat remen prislusenstva – skrutku napinacej kladky potocit v smere hodinovych ruciciek
2. Cez otvor v remenici serva povolit skrutku (v zelenom kruzku) a vybrat poistny pliesok proti povoleniu trubky. Z nadrzky serva odsat striekackou co najviac oleja. Zo servocerpadla odpojit hadicu aj trubku. Nejaky olej odtial predsa len vytecie, preto je dobre zakryt alternator. Nakoniec demontovat servo odkrutenim troch skrutiek (dve je vidiet v cervenom kruzku)
3. Tu je vidiet, kde je servo uchytene
4.-5. Trubka ma na konci O-kruzok, ktory je treba vymenit. OEM cislo je 969092
6. Ak je k dispozicii momentovy kluc, tak utahovaci moment je 25 Nm
7. Nezabudnut na poistny pliesok
Namontovat spät remen prislusenstva.
8. Zdvihnut prednu cast
9. Mam rocnik 2001, kde by este mal byt cerveny olej, ale bol tam zeleny , tak som pouzil 2 litre 30741424. Stacil by aj liter ale chcel som to trochu preplachnut
10. Z nadrzky odpojit hadicku...
11. ...a prepojit ju vhodnou (idealne priesvitnou) hadickou s napr. plastovou flasou
12. Pri vypnutom motore otacat volantom z jednej krajnej polohy do druhej az kym nie je v hadicke vidiet cisty olej. Po cely cas kontrolovat a dolievat hladinu oleja v nadrzke
Nakoniec odvzdusnenie – predok spustit na zem, nastartovat motor, pomaly otacat volantom doprava, v krajnej polohe pockat 2 sekundy a potom pomaly otacat dolava, znovu pockat v krajnej polohe 2 sek. a toto cele zopakovat 10x. Obcas je dobre sa s autom pohnut, aby sa gumy nedrali na jednom mieste. No a samozrejme kontrolovat hladinu oleja.
1. Demontovat remen prislusenstva – skrutku napinacej kladky potocit v smere hodinovych ruciciek
2. Cez otvor v remenici serva povolit skrutku (v zelenom kruzku) a vybrat poistny pliesok proti povoleniu trubky. Z nadrzky serva odsat striekackou co najviac oleja. Zo servocerpadla odpojit hadicu aj trubku. Nejaky olej odtial predsa len vytecie, preto je dobre zakryt alternator. Nakoniec demontovat servo odkrutenim troch skrutiek (dve je vidiet v cervenom kruzku)
3. Tu je vidiet, kde je servo uchytene
4.-5. Trubka ma na konci O-kruzok, ktory je treba vymenit. OEM cislo je 969092
6. Ak je k dispozicii momentovy kluc, tak utahovaci moment je 25 Nm
7. Nezabudnut na poistny pliesok
Namontovat spät remen prislusenstva.
8. Zdvihnut prednu cast
9. Mam rocnik 2001, kde by este mal byt cerveny olej, ale bol tam zeleny , tak som pouzil 2 litre 30741424. Stacil by aj liter ale chcel som to trochu preplachnut
10. Z nadrzky odpojit hadicku...
11. ...a prepojit ju vhodnou (idealne priesvitnou) hadickou s napr. plastovou flasou
12. Pri vypnutom motore otacat volantom z jednej krajnej polohy do druhej az kym nie je v hadicke vidiet cisty olej. Po cely cas kontrolovat a dolievat hladinu oleja v nadrzke
Nakoniec odvzdusnenie – predok spustit na zem, nastartovat motor, pomaly otacat volantom doprava, v krajnej polohe pockat 2 sekundy a potom pomaly otacat dolava, znovu pockat v krajnej polohe 2 sek. a toto cele zopakovat 10x. Obcas je dobre sa s autom pohnut, aby sa gumy nedrali na jednom mieste. No a samozrejme kontrolovat hladinu oleja.
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Vymena zadnych pruzin
Podla Vidy treba na vymenu pripravky 9512911, 9512913 a 9512937 v hodnote "smiesnych" cca 1500 €
Haynes (vydanie z roku 2010) tiez nie je prilis optimisticky: Napriek mnohym testom v nasej dielni sa nam nepodarilo najst bezpecnu metodu demontaze pruzin bez originalnych pripravkov. Ak ich nemate, prenechajte pracu Volvo servisu alebo specialistovi s prislusnym vybavenim.
Co nam teda ostava? Pracovat bez pripravkov
Zdvihnut a podopriet zadnu cast (staci len stranu na ktorej sa bude pracovat) a demontovat zadny tlmic (navod je o par prispevkov vyssie)
Skrutku demontovat Tuto skrutku staci povolit o 1-2 otacky...
… a rameno sklopit dole
Spodne rameno podopriet zdvihakom, skrutku demontovat
Tuto skrutku staci tiez len povolit o 1–2 otacky, zdvihak pomaly spustat dole....
… a struna je vonku
15 rokov a 365.000 km je vidiet
Malickost, ktora potesi
Pri montazi spodok pruziny nechce velmi drzat na svojom mieste. Skvelu pracu urobi gurtna
Podla Vidy treba na vymenu pripravky 9512911, 9512913 a 9512937 v hodnote "smiesnych" cca 1500 €
Haynes (vydanie z roku 2010) tiez nie je prilis optimisticky: Napriek mnohym testom v nasej dielni sa nam nepodarilo najst bezpecnu metodu demontaze pruzin bez originalnych pripravkov. Ak ich nemate, prenechajte pracu Volvo servisu alebo specialistovi s prislusnym vybavenim.
Co nam teda ostava? Pracovat bez pripravkov
Zdvihnut a podopriet zadnu cast (staci len stranu na ktorej sa bude pracovat) a demontovat zadny tlmic (navod je o par prispevkov vyssie)
Skrutku demontovat Tuto skrutku staci povolit o 1-2 otacky...
… a rameno sklopit dole
Spodne rameno podopriet zdvihakom, skrutku demontovat
Tuto skrutku staci tiez len povolit o 1–2 otacky, zdvihak pomaly spustat dole....
… a struna je vonku
15 rokov a 365.000 km je vidiet
Malickost, ktora potesi
Pri montazi spodok pruziny nechce velmi drzat na svojom mieste. Skvelu pracu urobi gurtna
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
-
- Pokročilý
- Príspevky: 444
- Dátum registrácie: 01 Mar 2010, 00:42
- Vek:: 44
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Spodny koniec struny ma byt priblizne 15 mm od "dorazu"
Uz len dodam, ze vsetky skrutky sa dotahuju 80 Nm. Hotovo
Uz len dodam, ze vsetky skrutky sa dotahuju 80 Nm. Hotovo
V70XC, B5244T3, 2002, M58, 147 kW
- Dodike 850
- Globálny moderátor
- Príspevky: 1704
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 14:54
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 80 krát
- Bolo mu poďakované: 68 krát
Re: Drobne opravy V70 2001
Ahoj zaujimalo by ma preco 15mm od dorazu a nie priamo aby sa oprel?liguerex napísal:Spodny koniec struny ma byt priblizne 15 mm od "dorazu"
06/2011 XC70 D5+POLESTAR AWD -ELECTRIC SILVER
01/1981 244GL B19A M45 -SOLID WINE RED
-----
Bolo:
10/2003 S80 2,5T AWD -CRYSTAL GREEN PEARL
11/2003 S80 2,5T AWD -DARK BLUE PEARL (NAUTIC)
11/1994 850 2,4i+LPG -ONYX GREEN METALLIC
01/1981 244GL B19A M45 -SOLID WINE RED
-----
Bolo:
10/2003 S80 2,5T AWD -CRYSTAL GREEN PEARL
11/2003 S80 2,5T AWD -DARK BLUE PEARL (NAUTIC)
11/1994 850 2,4i+LPG -ONYX GREEN METALLIC