katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

3kocur
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 09 Dec 2022, 15:03
Vek:: 40

katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa 3kocur » 10 Dec 2022, 17:53

Caute.
Zosmochlil som teda dlhy prispevok.

Kratka verzia je, ze hladam niekoho za €€, cez Volva z okolia BB. Prosim o kontakt.

Pochopim, ak sa ti nechce vsetko citat, ale ak mas napriek tomu, ze si to necital cele, napisat nieco o com nizsie mozno sam pisem, napriklad o skrtiacej klapke, strav cas radsej nejako uzitocnejsie.

Dlha verzia:
V70, benzin+LPG, 2.4L, 125kW, b5244s, bez turba, r.2001, 300000km
Mam chut poliat ho benzinom a zapalit. Ondiem sa s nim priebezne uz 2 mesiace a neposunul som sa. Doteraz ma to az tak netlacilo, vzdy ked som na nieco nove prisiel, som to vyskusal, ale v stredu mi na krizovatke typek odzadu zramoval druhe rodinne auto, tak uz som fakt nahrany.

Story:
Studeny start je skoro nemozny. Ked ho mnohonasobnym startovanim a hranim s plynovym pedalom ako tak zohrejem, ide skoro normalne. Ked sa prepne na LPG ide este lepsie. Studeny dymi ako lokomotiva. Robil to sporadicky uz po minule 2 zimy, ale po 30tich sekundach bol vzdy OK. Tento rok to zacal robit uz aj v lete a pridalo sa k tomu hvizdanie. Po strastiplnom hladani, ked mi skoro vcuclo ruku cez otvor na olej, som zistil, ze hvizdanie sposobuje pretrhnuta membrana na odvetravacke klukovej skrine. Vymenil som diel, ale na problem so startovanim to nemalo efekt. Tu uvediem, ze LPG som preventive, zvlast ked som zistil ako je urobene, uplne odpojil. Odletoval co bolo. LPG prerusenie kabelaze k benzinovym vstrekom som zrusil – dal do povodneho stavu.

Uplne na zaciatku, uz ani neviem preco, asi na zaklade sedliackeho uvazovania, ze “motor potrebuje zmes a iskru”, som vytiahol palivovu rampu a zistil som, ze prvy s treti vstrek pocas startovania, na zaciatku raz strekne a potom vobec. Po vysetrovacke kablov, konektorov a vstrekovacov (bypass kablov, zámeny stekrov a vstrekov medzi sebou) som usudil, ze bude vadna RJ. Tak som zohnal druhu, dal naklonovat a vysledok bol bez efektu. Teda okrem toho, ze som bol o 250€ lahsi. Az potom som sa docital, ze niektore auta, po zisteni nezapalenej zmesy vypinaju vstreky. Zrejme, aby ochranili katalizator. Preco ale vypina len 1tku a 3ku, mi ale stale nedava zmysel. Na povodnej aj druhej RJ.

Dalej som sa dozvedel, ze tieto motory maju uzastnu skrtiacu klapku Marelli, so 100% poruchovostou, tak uz som si myslel, ze mam vyhrane. Pretoze aj VIDA mi pisaLA „CEM-1A5D-chyba komunikacie s ETM“. Bol som odhodlany, alebo ju nechat zrepasovat, alebo kupit bezkontakne odmeriavanie a zrepasovat si ju sam. Avsak, to co vidim vo VIDA live data, a po tom co som klapku otvoril, kontroloval odporove filmy a stierace, meral parametere, ktore sa zhoduju s http://www.ip-wizards.ch/volvo/VEXED_Co ... li-ETM.pdf , nie som presvedceny, ze je klapka vadna. Na odporovych drahach nie je ani skrabanec. Moja VIDA sice nema test ETM pre verziu mojej klapky, ale pri sledovani zivych dat vidim, ze parametere bezia slusne. Viem, ze sa hodnoti rozdiel medzi oboma potenciometrami, ale krivky sa uplne prekrývajú. Ak mi vsak niekto slusne vysvetli, ze na 80% je to vadnou klapkou, dam ju zrepasovat.

Isty okamih mi tiez VIDA hlasila problem s plynovym pedalom. Tiez som ho rozobral, skontroloval, pomeral a je podla mna OK. VIDA chybu pedalu, aj ETM prestala hlasit.

Jeden den mi zblblo cidlo teploty chladiacky. Vyskocilo na MAX, ventilator ostal trvalo zapnuty. Mal som na neho „otazku“ uz skor, lebo za nespravny rezim sytica pri studen starte, by cidlo mohlo byt zodpovedne. Vybral som ho, ci nie je zanesene, skontroloval konektor, zalozil a cidlo funguje, zmizlo z chyb a podla zivych dat vidim, ze reaguje a meria.

Az dost neskoro som zacal riesit cievky a sviecky. 3 sviecky davali tak na 20% a piata cievka bola uplne KO. Zas som si myslel, ze som vyhral. Kupil som vsetky cievky, nove, Marelli, bosch sviecky, a sice o trocha lepsie chyta, ale problem pretrvava.

Este uvediem, ze som meral tlak paliva na palivovej rampe. Po natlakovani v polohe kluca II., pocas startovania a vrcania je tam tych 4bar. Preto som zatial neriesil filter, aj ked by to mozno mala byt prva vec. Ono takych veci, ktore by som mohol okamzite preventivne vymenit je tam sto. Ale nemozem to robit od buka do buka zvlast, ked mi VIDA, alebo nepise problem, alebo prestane problem pisat. Uz teraz ma to stalo 400e a nikam som sa neposunul.

Vopred dakujem za konstruktivne reakcie


Untitled12.jpg
Untitled12.jpg (58.19 KiB) 652 zobrazení
V70, benzin+LPG, 2.4L, 125kW, b5244s, bez turba, r.2001, 300000km

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa kwiko » 18 Dec 2022, 12:07

1.skontroluj si nastavenie VVT. idealne aby posun bol velmi blizko 0° Problem je ze naozaj istotu ze rozvody su spravne ziskas ak to das na pripravky a potom cez diagnostiku len doladis.
2. Sviecky bosch nemam rad na tomto motore.
3. filter si vymen, je to praca na chvylku.
4. pedal zvykne blbnut kedze je na spolocnej poistke s inymi snimacmi vratane spojky klimatizacie ci ohrievaniu PCV. Kolabs tychto snimacov ma preto vplyv aj na pedal.
kwiko

3kocur
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 09 Dec 2022, 15:03
Vek:: 40

Re: katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa 3kocur » 18 Dec 2022, 22:45

to kwiko:

dakujem, ze si mal trpezlivost vsetko precitat.
Vyskusam tvoje odporucania, ale aj tak je moja kapitulacia na krajicku, a rad by som to dal do ruk skusenejsieho, s lepsou diagnostikou a moznostami ako mam ja.

Dnes som meral tlaky vo valcoch, original supravou a daval som tomu velku nadej na najdenie priciny. Na vsetkych valcoch ale je 10bar.

Nasiel som, ze tento motor ma kompresny pomer 10.3:1, ale ze testovacie tlaky maju byt 1.3 - 1.5MPa (teda 13-15bar). Tomu nerozumiem. Ved je to izotermicky dej a podla v1.p1=v2.p2 o kolko sa stlaci objem o tolko ma vzrast tlak. Cize, ked atmosfericky tlak (rezim testovania) stlacim 10.3x, ako moze vzniknut tlak 15bar?
V70, benzin+LPG, 2.4L, 125kW, b5244s, bez turba, r.2001, 300000km

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa kwiko » 23 Jan 2023, 18:09

Tlaky mas vporiadku.
Podla popisu mas problem asi s tlakom paliva. Deje sa to pri prvom starte ked postojis. Mozno netesny tlakovy ventil v cerpale alebo poskodeny vstrekovac. Normalne mas po otoceni klucika pred startom mat cca 3bary. Auto prestava startovat pri 1,5bare. Problem je ze pri dalsich startoch je potom v sani uz privela benzinu a auto je problem nastartovat vdaka el. skrtiacej klapke.
kwiko

talent
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 08 Jan 2016, 01:12
Vek:: 56
Poďakoval: 4 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa talent » 21 Feb 2023, 21:29

Zlý studený štart som mal pri špatnej váhe vzduchu.
Lepšie ju na skúšku odpojiť.
´1996 VOLVO 960 Royal B6304F
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 BT5254T
1994 VOLVO 858GLE B5252S išlo k synovcovi

Užívateľov profilový obrázok
berzerker
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 565
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 22:17
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa berzerker » 03 Mar 2023, 21:29

Je to len tip,ale lpg autá majú často problém s pumpou benzínu, skúsil by som ísť po nej, a aj vstreky bývajú zalepene. Ani ja by som nedával Bosch sviečky, radšej ngk.
850 T-5R
Citroen C5 2.0 HDI

3kocur
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 09 Dec 2022, 15:03
Vek:: 40

Re: katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?

Príspevok od užívateľa 3kocur » 13 Apr 2023, 15:40

to berzerker: pumpa ani vstreky to nie je. Pokial motor ako tak startoval, meral som tlaky na palivovej rampe manomentrom. Pocas startovania aj chodu motora pernamentne +/- 4bar. Vstreky som "testoval" ako davaju proti svetlu. Vstreky nie su zalepene. Nie je to moje jedine LPG auto. Viem o com hovoris.

to kwiko: tlak benzinu to nebude, ako pisem vyssie. Od decembra som sa dostal k autu az teraz. Vlastne v zufalstve som sral na neho. Snazim sa riesit VVT. Kontrolovat. Mam len na strane sania.

Ako si to myslel v starsom prispevku tohto vlakna:"idealne aby posun bol velmi blizko 0°"?
To co je tu napisane, ze utiahnut stredovu skrutku, ked je po "vymedzeni vole" pootocenim remenice dolava a doprava remenica v polohe "2 zuby pred", tak to nedat 2 zuby, ale utiahnut, ked je skoro na nule?
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... p?id=25079
V70, benzin+LPG, 2.4L, 125kW, b5244s, bez turba, r.2001, 300000km

Napísať odpoveď