Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

miceldo1989
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21 Aug 2019, 11:19
Vek:: 30
Bydlisko: Mierovo (Bratislava)
Poďakoval: 1 krát

Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa miceldo1989 » 08 Nov 2019, 14:54

Zdravím všetkých volvo nadšencov
Volám sa michal byvam kusok od šamorína a vlastním Volvo S60 2.4i 125kw(rok2003) benzín samozrejme a práve som sa dozvedel že od 01.01.2020 nám začnú ,,vylepšovať " benzin biozlozkami z aktuálnych 5% na 10% čo už hraničí pri dlhodobom
Používaní s katastrofou nakoľko staršie motory (euro3 a nižšie)si stymto eko benzínom že vraj moc nerozumeju. A tak som sa chcel spýtať či stým ma niekto skúsenosť keďže napr.v nemecku su tieto paliva zavedené už dlhšie či sa naozaj máme obávať alebo radšej tankovať napr. Maxmotion /shell w power 100 oktanovy benzin kde sa tento bordel ešte nepridáva alebo sa pomaly rozlúčiť s inak bezchybnym motorom (aspoň v mojom prípade veľká spokojnosť)
Skrátka aký máte vy názor alebo skúsenosti či tieto naše staršie volva zvládnu dlhodobú prevádzku na eko benzíne. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

Conso52
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 10 Máj 2019, 17:29
Vek:: 30

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa Conso52 » 12 Nov 2019, 12:25

Dobrý deň volvaci ... mňa by tato problematika tiež velmi zaujímala mam česť vlastnit 850-ku ktorú uz pol roka dávame s kolegom dohromady a len do motora šlo cez 1000 eur jedna sa o stary dobry B5202S a ak sa neplatiem ide o euro2 (samozrejme benzín) ... ďakujem za skoré reakcie {anjel}

Užívateľov profilový obrázok
peter9174
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 22 Aug 2016, 00:12
Vek:: 42
Bydlisko: Prešov
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa peter9174 » 12 Nov 2019, 14:08

E10 petrol is cleared for use in all Volvo cars with petrol engines introduced to the market
since 1976 based upon servicing and other conditions according to the equipment and
material with which the vehicle was originally equipped.
E10 petrol is not cleared for a limited number of S/V40 models with petrol engines produced
in the mid-1990s with engine type 1.8 GDI.

takze v podstate vsetky volvo motory od 1976 mozu bez problemov spalovat palivo E10 , link na dokument https://www.acea.be/uploads/publication ... bility.pdf

zato taky VW koncern je na tom dost zle :twisted:
Volvo C70, 2.0D 100kw, 2009
Volvo XC60, D5, 136kw, A/T, 2009

miceldo1989
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21 Aug 2019, 11:19
Vek:: 30
Bydlisko: Mierovo (Bratislava)
Poďakoval: 1 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa miceldo1989 » 12 Nov 2019, 15:05

Takže môj kód motora: B5244S
A niečo k tejto téme: dal som si tu námahu a volal som priamo do volva kde mi dali tel.na technikov (0907989599 alebo 0905756456) ak by niekto chcel a pán technik mi povedal v podstate čo sa píše vtomto anglickom texte že aj tieto volva staršieho dáta by mali zvládnuť tieto nové paliva ale nevie mi to s určitosťou potvrdiť nakoľko nemal presne údaje o tomto novom benzíne pretože údajne iba niečo zapocul.(Tak som mu dal info ktoré máme ohľadne E10 a dohodli sme sa natom že mu ešte zavolám po novom roku že skusi vyzisitit viac ohľadne tohto problému) Zašiel som teda za svojim kamarátom mechanikom ktorý vlastní jednotkovu fabiu 1,4 16v 74kw a ktorý sleduje aktívne tento vývoj a tiež volal do škodovky ktorá mu povedala ze tieto motory nesmú tankovať E10 benzín nakoľko mu poškodia niaku tesniacu gumu na vstrekoch keďže ma priamy vstrek ( čo predpokladám že mám aj ja na svojom volve) a celkovo to kazí aj palivové čerpadlo údajne a celkovo mi to vôbec neodporúča do velkoobjemovych motorov...stakže zatiaľ asi toľko a ospravedlňujem sa ak som nieco zle napísal nie som mechanik iba tlmocim čo som počul. Ak zistím viac opäť napisem

Užívateľov profilový obrázok
peter9174
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 22 Aug 2016, 00:12
Vek:: 42
Bydlisko: Prešov
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa peter9174 » 12 Nov 2019, 16:22

naozaj prave u volvo benzinovych motorov by som nemal obavy, vzhladom na to ze vo svedsku a celej skandinavii su uz dlho a vo velkom predavaju paliva s vysokym obsahom etanolu, aktualne tam je myslim v predaji aj E85...takze by som veril tomu ze aj starsie volvo motory zvladnu bez problemov E10 ako sa pise v tom dokumente
Volvo C70, 2.0D 100kw, 2009
Volvo XC60, D5, 136kw, A/T, 2009

radoKE
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 22 Okt 2012, 20:19
Vek:: 37
Bolo mu poďakované: 9 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa radoKE » 12 Nov 2019, 21:54

Svedi vyrabali ekopaliva uz od 1926, "bentyl" bola zmeska 75 etanol 25 benzin. By som sa tej e10 nebal ani v redblokoch, uvidime, furt bude moznost tankovat pol nadrze e10 a pol nejakej premiovky bez etanolu.
855 1995 B5252FS

Užívateľov profilový obrázok
karol123
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
Vek:: 36
Bydlisko: Moldava n/B
Poďakoval: 4 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa karol123 » 12 Nov 2019, 22:49

len tak na margo...jednotkova fabia urcite nema priamy vstrek. Avsak je mozne ze nejake tesnenie v palivovej sustave to nema rado.
To skor to GDI v S/V 40 s tym bude mat problem, lebo ono ma Gasoline Direct Injection.

Užívateľov profilový obrázok
mayo251
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1372
Dátum registrácie: 22 Aug 2009, 07:55
Vek:: 41
Bydlisko: Kežmarok - Malý Slavkov
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa mayo251 » 14 Nov 2019, 09:52

Tak ako pise karol 1,8 gdi 92 kw ktorý sa montoval do s/v40 bude mať problém s E10. Ostatne motory by to mali zvladnut
Volvo XC60 D5 SUMMUM 2009
VOLVO XC70 D5 SUMMUM 2006
EX:VOLVO XC60 D5 AWD SUMMUM 151 kW 2009
VOLVO S60 D5 136 kW, MY 2009
VOLVO XC90 D5 AWD 147 kW, 2012, EXECUTIVE
VOLVO S80 2,4i125kW 2004
Volvo V40 TD 1998
Volvo XC60 D5 AWD SUMMUM 136 kW 2009

lime76
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 09 Dec 2016, 21:43
Vek:: 40

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa lime76 » 17 Nov 2019, 12:06

mayo251 napísal:Tak ako pise karol 1,8 gdi 92 kw ktorý sa montoval do s/v40 bude mať problém s E10. Ostatne motory by to mali zvladnut
Dobre si napisal, by to mali zvladnut, to som presne pocu aj ja.
Nerobi to az taku dobrotu, ale zvladnu to. Faktom je, ze alkohol viaze vodu. A pri 10% etanolu (niekde davaju udaj ze 9%) je teda problem vacsi ako s E5 (ten mal vraj 4% etanolu, iny zdroj uvadzal 5, dalsi do 7%, vyberme si, ale stale to bolo menej ako pri E10).
Realne pri E10 je nizsi vykon (minimalne, ale je! Ja to vsak nepostrehnem cca 1,5%) vyssia spotreba (cast nevyuzitej energie do vykonu) ale hlavne voda! Nebude jej vela, ale nie je dobre v zime nechat auto stat mesiace (co ani doteraz nebolo).. Etanol je najcastejsie z kukurice ci trstinovej repy a je to alkohol ten obsahuje 34,4% kyslika a teda tato hodnota nevytvara energiu, cize 34,4% z 10% ak bude 10% biozlozky etanol, nema prinos (teda 3,44% objemu nadrze). Miesto etanolu sa do premiovky (premiovka !! a nie 95+ shell Vpower , ani Maxxmotion 95 - ten uz tusim ani nie je) vazne premiovka, teda 100 oktan neobsahuje vraj etanol, (cital som niekde, ze ak aj tak max do 1%) ale obshauje ETBE - biozlozka, vyrabana sice aj z etanolu ale meviaze vodu). ETBE je vraj lepsie ako etanol. Otazne je ci dava zmysel tankovat 100 oktan do auta s komprenym pomerom 10,5:1 ci 11,5:1 (nemame Porshe, Bugatti, Lambo ci Ferrari..), alebo tankovat E10 ak to motor zvladne, pisu v manualoch, ze zvladne. A ci je skutocne E10 skracovac zivotnosti atd... veril by som, ze autam mozu odchadzat nejake tesnenia atd..m starsim autam
Kazdopadne pri 100 oktanovom je menej alkoholu a teda aj vody. Aj tak si vsak ked si pozrieme data a intervaly % musim polozit otazky:
Tie rozdiely % etanolu pri E5 ma rozpatie 4-7% to zalezi od znacky?shell, slovnaft, omv? Ci Od rocneho obdobia? Alebo je to officlane povolena odchylka? Raz mam shell s 4% inokedy shell 5%? Rozdiel zima vs. leto, v zime nizsie % kvoli vode? Ani to nemame sancu zistit.
A pri E10 cital som 9% aj 10% aka je odchylka?
Piatol som presiel na EVO 100+ netusim aky efekt to bude mat, ci tym naozaj predlzujem zivotnost? Ci naopak? Kazdopapdne som cital ze EVO 100 nema vobec Etanol, a ze ma iba ETBE, ale neviem ci to je pravda.
Suma sumarum je pre nas tazke sa rozhodnut, vieme naisto ze etanol viaze vodu, vieme, ze nam v manualoch tvrdia ze volvo moze E10, mozeme dufat, ze motor vydrzi. Ak odide aj tak neviem ci to je E10 ale ak sa jej vyhnem, neviem ci som urobil dobre so Slovnaftom EVO 100, na pumpach zalezi najma podla mna od cistoty nadrzi a ci su v zemi, kvoli mrazom ak v nich je teda aj etanol.



Volvo V40, T2, automat, MY 2017


talent
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 08 Jan 2016, 01:12
Vek:: 56
Poďakoval: 4 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa talent » 06 Dec 2019, 01:59

Ahojte,
ja som jazdil s 960 príležitostne na maďarský E85 v rámci šetrenia - keď som sa chodil kúpať v zime do Mošoňu.Mal som tam určite vmixovaný aj nejaký bezín.Nebol nejaký znatelný rozdiel.
V zime sa dáva ako aditívum lieh do benzínu.Lieh vodu viaže. To znamená že nerobí kryštáliky a nezapcháva trubky.Na zimu si kúpim vždy bandasku E85,
a v najväčších mrazoch trochu ponalievam.Ale velké mrazy nás dolniaky v poslednom čase obchádzajú....
Ako príhraničník chodím teraz na rakúzsky.
´1996 VOLVO 960 Royal B6304F
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 BT5254T
1994 VOLVO 858GLE B5252S išlo k synovcovi

radoKE
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 22 Okt 2012, 20:19
Vek:: 37
Bolo mu poďakované: 9 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa radoKE » 31 Jan 2020, 15:55

lime76: nechce sa mi pocitat strata vykonu atd. do detailov ale pri sucasnej cene premie vs. 95 e10 mi v podla priemernych cien vychadza premia drahsia o 10,15€ na plnu nadrz 70l, za to kupim 7.7l 95e10 a urobim 100km+ mimo mesto. Neverim ze v atmosfere urobim s premiou tych 100km+ navyse. A ako som uz pisal, svedi tie motory postavili na ekopaliva, takze za mna su premiove paliva v beznych motoroch vyhadzovanie penazi. Z dlhodobeho pohladu to budu este zaujimavejsie cisla, usetrene vs. hypoteticka oprava nejakej prkotiny.
855 1995 B5252FS

lime76
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 09 Dec 2016, 21:43
Vek:: 40

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa lime76 » 31 Jan 2020, 16:08

Otazne je, aka kvalita je ekopaliv v nasich nadrziach, na nasich pumapach. Neviem ci svedi stavali motor na nase pumpy, nase nadrze = nase paliva, neviem ci je pravda, ze etanol natiahne vodu do takej miery ze je po proch mesiacoch nepouzitelny. Doslova ie ETBE lepsie ako ako.Ethanol. Kazdopadne rozdiel 10 Eur na 1000 km cize 1 cent na kilometer, ci toto usetrenie dava zmysel je kazdeho osobne rozhodnutie. Ja vidim problem.hlavne v uskladneni paliva. Ak tankujes niekde kde je frmol a kazde dva tyzdne maju prazdne nadrze, tak v pohode asi. Proste ETBE neviaze vodu.

Volvo V40, T2, automat, MY 2017


radoKE
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 22 Okt 2012, 20:19
Vek:: 37
Bolo mu poďakované: 9 krát

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa radoKE » 31 Jan 2020, 23:37

Je to otazka na chemika, dokaze v benzinalkohole naviazana voda robit neplechu a kde ? Bol taky hoax o amalgamoch v zuboch, ze ortut je smrt {grc} realita je taka ze ortut je naviazana na med/striebro a kym amalgam nezahrejes na radovo stovky °C tak tu ortut z vazby neuvolnis. Problemy robili amalgamy spred 30 rokov ked este sestricky miesali kovovy prasok s ortutou rucne, pomerom bajoko. Ak to prehnali s ortutou, pacient sa posral. Predpokladam ze dodatocne naviazana voda sa z benzinu uvolni az pri spaleni a v principe to asi bude jedno ze tam je bo aj pri horeni benzinu bez etanolovych prisad nejaka jeho horenim asi vznika ked ma skoro 15% viazaneho vodika. Cent na km nie je malo, pri rocnych 15kkm mam za to povinnu poistku.
855 1995 B5252FS

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nové,,úžasné"palivá E10 a volvo...Čo nás čaká?

Príspevok od užívateľa sergej » 25 Feb 2020, 17:22

miceldo1989 napísal:
12 Nov 2019, 15:05
... nakoľko mu poškodia niaku tesniacu gumu na vstrekoch keďže ma priamy vstrek ( čo predpokladám že mám aj ja na svojom volve) a celkovo to kazí aj palivové čerpadlo údajne a celkovo mi to vôbec neodporúča do velkoobjemovych motorov. ...
To teda nemas... Nove gumicky na vstreky pre nepriamy vstrek stoja 4E za 100ks.
Ak chces mat istotu tak vymen palivovy filter a palivove hadice a jazdi dalej. S volvom nie je problem jazdit ani na E85. Len to ma trocha nizsi vykon, nakolko lieh ma cca polovicne spalne teplo oproti benzinu.
Palivove cerpadlo je kovove, nema ho preco kazit, ak sa pokazi task uz bolo na odchode aj tak.
To by som rad videl mechanizmus nevhodnosti do velkoobjemovych motorov ????? WTF ???? ... a maloobjemovym to preco nevadi ??? A kde teda konci maloobjemovy motor a kde zacina velkoobjemovy... - To su take kecy mechanika ktory potrebuje nieco povedat aby nevyzeral hlupo...
Realnym problemom je, ze lieh moze uvolnit spinu zo starych palivovych hadic a pri dlhom (mesiace az roky) stati naviaze na seba tolko vody ze moze dojst k jej vyluceniu a tym ku korozii kovovych casti.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Napísať odpoveď