prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

tu môžte písať o všetkom..aj keď to nesúvisí s Volvom
Luboo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
Vek:: 36
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Luboo » 01 Máj 2016, 12:06

Zdravim,

davate si niekto regenerovat DPF filter cez diagnostiku alebo to nechavate na auto ked ste na dialnici?

Lubo
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5

ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)

Užívateľov profilový obrázok
Dodike 850
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 1704
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 14:54
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 80 krát
Bolo mu poďakované: 68 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Dodike 850 » 10 Máj 2016, 20:10

auto si to riadi samo a ak je problem idu do servisu... ;)
06/2011 XC70 D5+POLESTAR AWD -ELECTRIC SILVER
01/1981 244GL B19A M45 -SOLID WINE RED

-----
Bolo:
10/2003 S80 2,5T AWD -CRYSTAL GREEN PEARL
11/2003 S80 2,5T AWD -DARK BLUE PEARL (NAUTIC)
11/1994 850 2,4i+LPG -ONYX GREEN METALLIC

Luboo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
Vek:: 36
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Luboo » 21 Aug 2016, 22:15

a vieme aj aky je algoritmus riadenia regeneracie pdf filtra?

treba drzat nejake otacky?

ako vie auto ze ma regenerovat? je nejaky senzor v pdfku? alebo tam je nastaveny nejaky pevny interval?

da volvo nejak vediet ze regeneruje? teda okrem zvysenej spotreby v danom okamihu ..
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5

ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 22 Aug 2016, 07:03

ak sa nemylim dpf mera rozdiel tlaku a na zaklade toho zacne regeneraciu ak treba. neda to nijako vediet len zvysenou spotrebou. ja teraz budem robit na s60 nutenu regeneraciu lebo auto jazdilo mesto a je tam okolo 24g co uz vraj nedokaze vypalit same tak treba nanutit regeneraciu.
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Užívateľov profilový obrázok
Ares
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 493
Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
Vek:: 39
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 20 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Ares » 22 Aug 2016, 08:33

Arkaz napísal:ak sa nemylim dpf mera rozdiel tlaku a na zaklade toho zacne regeneraciu ak treba. neda to nijako vediet len zvysenou spotrebou. ja teraz budem robit na s60 nutenu regeneraciu lebo auto jazdilo mesto a je tam okolo 24g co uz vraj nedokaze vypalit same tak treba nanutit regeneraciu.
Daj vedieť, ako to dopadlo a koľko to trvalo. Ja mám v DPF 1,98g, parciálny tlak tuším okolo 4hPa.
{tanec}
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázokMaxMotion Diesel; Obrázok
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Luboo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
Vek:: 36
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Luboo » 27 Aug 2016, 22:55

@arkaz: ked pises ze auto jazdilo mesto (co sposobilo plnsi pdf filter),kolko to bolo cca km?

resp keby som sa pytal vseobecne, kolko priblizne km v meste je uz rizikovych? a este otazka, co je to povazovane za mesto? napr v BA relativne casto vyuzivam obchvat, z jedneho konca na druhy to je cca 20-30 minut cca 80-90 km/hod (ak nie su zapchy), staci to na regeneraciu pdf filtra? zatial chodim dost aj po dialniciach ale celkom rad by som pochopil ako to funguje

ked uz pride k regeneracii pdf filtra, ako dlho taka regeneracia trva?
ak niekto vie, cca v priemere ako casto (v km) sa filter regeneruje (aj ked chapem ze tu bude mat vplyv kde sa jazdi)
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5

ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 27 Aug 2016, 23:06

Už sa to tu preberalo viac-krát, pokojná, ustálená jazda. Otáčky okolo 2000 a sledovať okamžitú spotrebu. Predpokladám, že určité úseky vo svojom okolí máš odsledované (myslím spotrebu) A hlavne, motor musí byť primerane zohriaty.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

Užívateľov profilový obrázok
lakio
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 969
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
Vek:: 39
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 7 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa lakio » 28 Aug 2016, 10:18

Arkaz napísal:o a je tam okolo 24g
kde si to zistil?

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 28 Aug 2016, 10:46

@Luboo- to sa neda takto povedat ze kolko km jazdilo auto v meste nato aby bol zaneseny filter. je to silne individualne zalezi aj od stavu vstrekovacov a nafty a inych faktorov. a navyse ja som v meste nejazdil to predchadzajuci majitel :D

@lakio - pozera sa to cez vidu. prv to tam ukaze len v jednltkach tlaku no da da sa to pozret aj v gramoch kedy to prepocita.

a k samotnej regeneracii. vcelku jednoduche nakolko to riadi diagnostika sama. Na nastartovanom aute zapnete cez diag regeneraciu auto vytoci motor na 2500ot v takzvanej zahrievacej casti neskor na 3000ot kedy uz vypaluje dpf teplota dpf bola okolo 600°C. a na koniec zase 2500ot ochladzovacia faza. ukazuje to pekne v grafoch takze no problem. po vypalovani ukazalo 0g takze ciste :)
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa st_Andy » 29 Aug 2016, 14:41

super opis, treba tesat do kamena lebo dotaz na regeneraciu DPF-ka tu bude padat stale castejsie, Euro 5 chrochty pomaly prichadzaju k novym majitelom a DPF filtre do svojich zlomovych najazdov :)

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 29 Aug 2016, 15:16

ale nestras. na xc70 mam povodne dpf a to mam 397tis :D aj ked asi jeden z mala :D
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa st_Andy » 29 Aug 2016, 15:24

je tak ako pises, tiez poznam D5-ky s povodnym filtrom a vyse 400tis. najazdom, holt ale ked to dostane do ruky nejaka "soccer mom" na 10x 3km presun denne zo skolky do potravin ze olej ani vyfuk nevedia co to je prevazdkova teplota, tak to ide podla volvo planu zivotnosti.. :D

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 29 Aug 2016, 15:31

nj ved to :D uvidime no snad vydrzi aj ma s60 ta ma 185tis a zatial sa to javi OK.
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Luboo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
Vek:: 36
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Luboo » 06 Sep 2016, 21:53

na jednom auto-inzertnom webe som len tak pre info pozrel ponukane volva od roku 2007, kde z celkoveho poctu najdenych inzeratov 280 bolo az 253 s palivom diesel, co je cca 90%, z toho usudzujem ze tema dpf filter bude coraz aktualnejsia

nastastie som nikdy nemal problem s dpf filtrom, ale ake su cca naklady na opravu? je mozne vzdy aj len cistenie alebo v urcitom momente treba repas alebo az kupit novy filter?

odstranenie dpf filtra osobne nepovazujem za spravne
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5

ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)

Pipo
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 17 Feb 2015, 15:07
Vek:: 22
Bydlisko: Snina
Poďakoval: 22 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Pipo » 08 Sep 2016, 13:10

@lakio - pozera sa to cez vidu. prv to tam ukaze len v jednltkach tlaku no da da sa to pozret aj v gramoch kedy to prepocita.


zdravím, chcem sa spýtať, ukáže tie hodnoty aj uni diagnostika? či len vida? lebo momentálne mám auto v servise kde sa mení prasknutá hadica od turba...potom plánujem ísť do autorizaku do Cameacar v Prešove naplniť nádržku aditiva...no ale aj tento mechanik čo má len uni mi ponúkol, že mi môže spraviť regeneráciu dpf cez diagnostiku. tak preto sa pýtam :)
Volvo V50
2008
1,6D

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa kwiko » 08 Sep 2016, 16:16

Mam dojem ze tu sa nebavime o fordoch... tam si treba vystacit so snimacom parcialneho tlaku.

Volvacke motory maju vyratanu zaplnenost DPF v gramoch a pri regeneracii ukazuju take HiTechUseless grafy. Fordovia to nemaju az tak pretechnizovane (a mozno aj preto su s tym problemy)
kwiko

Pipo
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 17 Feb 2015, 15:07
Vek:: 22
Bydlisko: Snina
Poďakoval: 22 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Pipo » 08 Sep 2016, 20:04

Ešte jedna otázka na skúsených mechanikov. Môže spôsobiť prasknutá hadica od turba prerušenie regenerácie DPF filtra?
lebo to mi bolo povedané...
Alebo sa to mohlo prerušiť z dôvodu prázdnej nádržky na močovinu? ďakujem
Volvo V50
2008
1,6D

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa kwiko » 08 Sep 2016, 21:12

Obe okolnosti obmedzia regeneraciu DPF, a odporucam vymenit aj olejovu napln na 1,6...
kwiko

Luboo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
Vek:: 36
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Luboo » 08 Sep 2016, 22:59

este otazka k manualnej regeneracii, nie je problem s prehrievanim? pri standardnej regeneracii ide auto po dialnici relativne rychlo a tym padom prudiaci vzdich velmi pomaha chladit .... ked ale auto stoji a ma dlhsiubdobu vysoke otacky, tak neviem ci ten ventilator pred motorom staci ...
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5

ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 08 Sep 2016, 23:23

Ja som len na odporucanie dodikeho otvoril kapotu a dal dole plastovy kryt motora. Islo teplo z neho jak svina ale chladiaca bola stale v norme takze vsetko OK

Odoslané z SM-G800F pomocou Tapatalku
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Napísať odpoveď