S80 2,5 tdi 2000 Check motora
Napísané: 29 Jan 2016, 16:01
Dobrý deň, začnem popisovať problém od začiatku ako sa vyvíjal. Jedná sa o Volvo S80 2,5 tdi r.v. 2000, najazdené 370 000km. Posledných 50 000 na aute nebolo nič robené, dovtedy servisované v origo servise Volvo Viedeň.
Nesvietil mi panel klimatizácie a hlasno bzučal ten malý ventilátor. Rozhodol som sa vybrať panel klimy, aby som vymenil žiarovky a premazal vetrák. Lenže neodpojil som baterku a tak po opatovnom namontovaní mi PC hlásil niečo so SRS Airbag. To som neriešil, keďže tu z fora som sa dočítal, že to vyskakuje pri zásahu do elektriky bez správneho postupu pri odpojení baterky.
Tak som s tým jazdil ďalej a asi po 100 km som si skúsil kickdown do kopca, chcel som vedieť ako mi dymí auto. Auto nezadymilo vôbec ani na čierno ani na bielo (až som bol prekvapený, keďže je to stary diesel s 370 000 nalietanymi). No asi minutu na to, pri jazde dole kopcom, mi vyskocila kontrolka CHECK MOTORA. Autom nijako netrhlo, nezaznamenal som žiadny pokles výkonu, všetko išlo ako po starom. Palubny PC mi hlasil akurat tak ten SRS Airbag. Bol som na diagnostiku v miestnom servise, nejaká univerzálna, myslim ze Texa. Ukázalo mu chybu "002F Snímač dodávky paliva - Signál moc vysoký". Mechanik mi povedal, že to može byť niečo so vstrekmi, alebo čerpadlom. Chybu vymazal (vymazal aj tu SRS Airbag hlasku) a išiel som sa previezť, či sa objaví znova. Presiel som zhruba 40 km a objavil sa zas CHECK MOTORA tentoraz uz aj s hlaskou na PC a to "MOTOR.SYST.REPAR.NäCHSTE.WART", čo podľa prekladu je "Riadenie motora, nutnost opravy pri najblizsej prilezitosti". Taktiež motor neprejavoval žiadne príznaky, všetko išlo v poriadku. Hneď som išiel do servisu a na diagnostike vybehla zase iná chyba a to "0038 EGR TEST - Nadmerny prietok". Chybu vymazal, došiel som domov, auto odstavil a teraz sa pokúšam zistiť, čo by to mohlo spôsobovať. Či s tým môžem jazdiť, keďže som z Bardejova a k najbližšej origo Volvo diagnostike mám trocha ďaleko. Resp. niekedy vo februári chcem dať auto Lacimu do servisu a neviem, či by som tam takto došiel.
Stretli ste sa niekto s takýmto problémom ? Viete čo by to mohlo byť ? Padli tam typy ako: čerpadlo, vstreky, EGR, pal. filter. Tankujem prémiovú naftu.
Vďaka
Nesvietil mi panel klimatizácie a hlasno bzučal ten malý ventilátor. Rozhodol som sa vybrať panel klimy, aby som vymenil žiarovky a premazal vetrák. Lenže neodpojil som baterku a tak po opatovnom namontovaní mi PC hlásil niečo so SRS Airbag. To som neriešil, keďže tu z fora som sa dočítal, že to vyskakuje pri zásahu do elektriky bez správneho postupu pri odpojení baterky.
Tak som s tým jazdil ďalej a asi po 100 km som si skúsil kickdown do kopca, chcel som vedieť ako mi dymí auto. Auto nezadymilo vôbec ani na čierno ani na bielo (až som bol prekvapený, keďže je to stary diesel s 370 000 nalietanymi). No asi minutu na to, pri jazde dole kopcom, mi vyskocila kontrolka CHECK MOTORA. Autom nijako netrhlo, nezaznamenal som žiadny pokles výkonu, všetko išlo ako po starom. Palubny PC mi hlasil akurat tak ten SRS Airbag. Bol som na diagnostiku v miestnom servise, nejaká univerzálna, myslim ze Texa. Ukázalo mu chybu "002F Snímač dodávky paliva - Signál moc vysoký". Mechanik mi povedal, že to može byť niečo so vstrekmi, alebo čerpadlom. Chybu vymazal (vymazal aj tu SRS Airbag hlasku) a išiel som sa previezť, či sa objaví znova. Presiel som zhruba 40 km a objavil sa zas CHECK MOTORA tentoraz uz aj s hlaskou na PC a to "MOTOR.SYST.REPAR.NäCHSTE.WART", čo podľa prekladu je "Riadenie motora, nutnost opravy pri najblizsej prilezitosti". Taktiež motor neprejavoval žiadne príznaky, všetko išlo v poriadku. Hneď som išiel do servisu a na diagnostike vybehla zase iná chyba a to "0038 EGR TEST - Nadmerny prietok". Chybu vymazal, došiel som domov, auto odstavil a teraz sa pokúšam zistiť, čo by to mohlo spôsobovať. Či s tým môžem jazdiť, keďže som z Bardejova a k najbližšej origo Volvo diagnostike mám trocha ďaleko. Resp. niekedy vo februári chcem dať auto Lacimu do servisu a neviem, či by som tam takto došiel.
Stretli ste sa niekto s takýmto problémom ? Viete čo by to mohlo byť ? Padli tam typy ako: čerpadlo, vstreky, EGR, pal. filter. Tankujem prémiovú naftu.
Vďaka