S80 2,5 tdi 2000 Check motora
- Robo3220
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 08 Jan 2016, 18:14
- Vek:: 26
- Bydlisko: Bardejov
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
S80 2,5 tdi 2000 Check motora
Dobrý deň, začnem popisovať problém od začiatku ako sa vyvíjal. Jedná sa o Volvo S80 2,5 tdi r.v. 2000, najazdené 370 000km. Posledných 50 000 na aute nebolo nič robené, dovtedy servisované v origo servise Volvo Viedeň.
Nesvietil mi panel klimatizácie a hlasno bzučal ten malý ventilátor. Rozhodol som sa vybrať panel klimy, aby som vymenil žiarovky a premazal vetrák. Lenže neodpojil som baterku a tak po opatovnom namontovaní mi PC hlásil niečo so SRS Airbag. To som neriešil, keďže tu z fora som sa dočítal, že to vyskakuje pri zásahu do elektriky bez správneho postupu pri odpojení baterky.
Tak som s tým jazdil ďalej a asi po 100 km som si skúsil kickdown do kopca, chcel som vedieť ako mi dymí auto. Auto nezadymilo vôbec ani na čierno ani na bielo (až som bol prekvapený, keďže je to stary diesel s 370 000 nalietanymi). No asi minutu na to, pri jazde dole kopcom, mi vyskocila kontrolka CHECK MOTORA. Autom nijako netrhlo, nezaznamenal som žiadny pokles výkonu, všetko išlo ako po starom. Palubny PC mi hlasil akurat tak ten SRS Airbag. Bol som na diagnostiku v miestnom servise, nejaká univerzálna, myslim ze Texa. Ukázalo mu chybu "002F Snímač dodávky paliva - Signál moc vysoký". Mechanik mi povedal, že to može byť niečo so vstrekmi, alebo čerpadlom. Chybu vymazal (vymazal aj tu SRS Airbag hlasku) a išiel som sa previezť, či sa objaví znova. Presiel som zhruba 40 km a objavil sa zas CHECK MOTORA tentoraz uz aj s hlaskou na PC a to "MOTOR.SYST.REPAR.NäCHSTE.WART", čo podľa prekladu je "Riadenie motora, nutnost opravy pri najblizsej prilezitosti". Taktiež motor neprejavoval žiadne príznaky, všetko išlo v poriadku. Hneď som išiel do servisu a na diagnostike vybehla zase iná chyba a to "0038 EGR TEST - Nadmerny prietok". Chybu vymazal, došiel som domov, auto odstavil a teraz sa pokúšam zistiť, čo by to mohlo spôsobovať. Či s tým môžem jazdiť, keďže som z Bardejova a k najbližšej origo Volvo diagnostike mám trocha ďaleko. Resp. niekedy vo februári chcem dať auto Lacimu do servisu a neviem, či by som tam takto došiel.
Stretli ste sa niekto s takýmto problémom ? Viete čo by to mohlo byť ? Padli tam typy ako: čerpadlo, vstreky, EGR, pal. filter. Tankujem prémiovú naftu.
Vďaka
Nesvietil mi panel klimatizácie a hlasno bzučal ten malý ventilátor. Rozhodol som sa vybrať panel klimy, aby som vymenil žiarovky a premazal vetrák. Lenže neodpojil som baterku a tak po opatovnom namontovaní mi PC hlásil niečo so SRS Airbag. To som neriešil, keďže tu z fora som sa dočítal, že to vyskakuje pri zásahu do elektriky bez správneho postupu pri odpojení baterky.
Tak som s tým jazdil ďalej a asi po 100 km som si skúsil kickdown do kopca, chcel som vedieť ako mi dymí auto. Auto nezadymilo vôbec ani na čierno ani na bielo (až som bol prekvapený, keďže je to stary diesel s 370 000 nalietanymi). No asi minutu na to, pri jazde dole kopcom, mi vyskocila kontrolka CHECK MOTORA. Autom nijako netrhlo, nezaznamenal som žiadny pokles výkonu, všetko išlo ako po starom. Palubny PC mi hlasil akurat tak ten SRS Airbag. Bol som na diagnostiku v miestnom servise, nejaká univerzálna, myslim ze Texa. Ukázalo mu chybu "002F Snímač dodávky paliva - Signál moc vysoký". Mechanik mi povedal, že to može byť niečo so vstrekmi, alebo čerpadlom. Chybu vymazal (vymazal aj tu SRS Airbag hlasku) a išiel som sa previezť, či sa objaví znova. Presiel som zhruba 40 km a objavil sa zas CHECK MOTORA tentoraz uz aj s hlaskou na PC a to "MOTOR.SYST.REPAR.NäCHSTE.WART", čo podľa prekladu je "Riadenie motora, nutnost opravy pri najblizsej prilezitosti". Taktiež motor neprejavoval žiadne príznaky, všetko išlo v poriadku. Hneď som išiel do servisu a na diagnostike vybehla zase iná chyba a to "0038 EGR TEST - Nadmerny prietok". Chybu vymazal, došiel som domov, auto odstavil a teraz sa pokúšam zistiť, čo by to mohlo spôsobovať. Či s tým môžem jazdiť, keďže som z Bardejova a k najbližšej origo Volvo diagnostike mám trocha ďaleko. Resp. niekedy vo februári chcem dať auto Lacimu do servisu a neviem, či by som tam takto došiel.
Stretli ste sa niekto s takýmto problémom ? Viete čo by to mohlo byť ? Padli tam typy ako: čerpadlo, vstreky, EGR, pal. filter. Tankujem prémiovú naftu.
Vďaka
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
.: VIDA 2014D :.
.: VIDA 2014D :.
- st_Andy
- Globálny moderátor
- Príspevky: 4222
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
- Vek:: 5
- Bydlisko: Košice - Staré mesto
- Poďakoval: 71 krát
- Bolo mu poďakované: 209 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S80 2,5 tdi 2000 Check motora
moze to byt upchate EGR-ko pravdepodobne.. preto ta hadze do nudzaku.. + aj chybu sediacu k popisu vyhodilo.. Odpojenim baterky to vyresetujes ale ked si spominal ze pri kickdowne nevysiel ziadny dym bude to mechanicka zalezitost.. takze sa to stane znova.. Proste raz za uhorsky rok ten ventil treba vycistit od sadzi..
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
- Robo3220
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 08 Jan 2016, 18:14
- Vek:: 26
- Bydlisko: Bardejov
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: S80 2,5 tdi 2000 Check motora
A mohlo EGR spôsobiť aj tu prvú chybu s vysokým signálom dodávky paliva ? Kedze pise, ze je v EGR nadmerny prietok, tak logicky mi to aj ide dokopy, len neviem co ten snimac dodavky paliva je, ci to je signal z lambda sondy, alebo nejaky snimac na prepade / cerpadle ?
Resp. nemohli by to byt aj vstreky ? Kebyze niektory z nich tecie, co by vysvetlovalo tu prvu chybu a nasledne bohata zmes v EGR by bola vyhodnotena jak nadmerny prietok. Len asi by mi to aj dymilo a ono vobec nedymi.
No uvidim, ci kontrolka zas vyskoci a ked tak zajdem s tym na origo diag.
Resp. nemohli by to byt aj vstreky ? Kebyze niektory z nich tecie, co by vysvetlovalo tu prvu chybu a nasledne bohata zmes v EGR by bola vyhodnotena jak nadmerny prietok. Len asi by mi to aj dymilo a ono vobec nedymi.
No uvidim, ci kontrolka zas vyskoci a ked tak zajdem s tym na origo diag.
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
.: VIDA 2014D :.
.: VIDA 2014D :.
- Robo3220
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 08 Jan 2016, 18:14
- Vek:: 26
- Bydlisko: Bardejov
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: S80 2,5 tdi 2000 Check motora
.
Naposledy upravil/-a Robo3220 v 16 Júl 2016, 22:23, upravené celkom 1 krát.
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
.: VIDA 2014D :.
.: VIDA 2014D :.
- st_Andy
- Globálny moderátor
- Príspevky: 4222
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
- Vek:: 5
- Bydlisko: Košice - Staré mesto
- Poďakoval: 71 krát
- Bolo mu poďakované: 209 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S80 2,5 tdi 2000 Check motora
Super tesim sa prid sa ukazat v sobotu na zraz, pripadne sa pridaj do predvoja, v piatok o 11:00 vyrazame z KE z OMV pod Furčou
PS: dufam ze v Roto-Racing mi uz kumuluju tu mnozstevnu zlavicku za vsetkych spokojnych zakaznikov co im tam roky posielam
PS: dufam ze v Roto-Racing mi uz kumuluju tu mnozstevnu zlavicku za vsetkych spokojnych zakaznikov co im tam roky posielam
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
- stpaddy
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2510
- Dátum registrácie: 25 Okt 2014, 23:30
- Vek:: 50
- Bydlisko: Livingston-Scotland
- Poďakoval: 46 krát
- Bolo mu poďakované: 79 krát
Re: S80 2,5 tdi 2000 Check motora
Koľkí idete z Košíc Andy? A kade ktorou cestou? Mohli by sme sa s Májom možno pridať...st_Andy napísal:Super tesim sa prid sa ukazat v sobotu na zraz, pripadne sa pridaj do predvoja, v piatok o 11:00 vyrazame z KE z OMV pod Furčou
PS: dufam ze v Roto-Racing mi uz kumuluju tu mnozstevnu zlavicku za vsetkych spokojnych zakaznikov co im tam roky posielam
Sent from my Passport using Tapatalk
Paddy
actual:Volvo V70R Laser Blue AWD 195kW 265hp auto AW5
ex:Volvo XC90 D5 136kW a
ex:VolvoC70 T5 manual 169kW
ex:VolvoS80 D5 120kW a
ex:Volvo S70 2.4 a
actual:Volvo V70R Laser Blue AWD 195kW 265hp auto AW5
ex:Volvo XC90 D5 136kW a
ex:VolvoC70 T5 manual 169kW
ex:VolvoS80 D5 120kW a
ex:Volvo S70 2.4 a
- Robo3220
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 08 Jan 2016, 18:14
- Vek:: 26
- Bydlisko: Bardejov
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: S80 2,5 tdi 2000 Check motora
Tak ešte mi tam chlapi robia podvozok aj rozvody ale možno to do piatka stihnú
Andy, pozerám že v tom R-ku máš tiež a, kde dávaš robiť preplach/výmenu oleja ?
Andy, pozerám že v tom R-ku máš tiež a, kde dávaš robiť preplach/výmenu oleja ?
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
.: VIDA 2014D :.
.: VIDA 2014D :.