Strana 2 z 2
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 09 Sep 2016, 09:02
od užívateľa Ares
3000 ot/min predsa nie su nijak vysoke otacky. Dosiahnes ich aj v beznej prevadzke, napriklad tahanie karavanu do kopca rychlostou 30km/h.
A tam dostane zabrat hlavne prevodovka, motoru je to suma fuk, kym nie je v cervenych cislach.
To som si tak na STK vsimol, ze D5 do cerveneho v podstate nevytocis, obmedzovac to zahaltuje niekde pri 4700 ot/min a cervene beriem od 5000
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 09 Sep 2016, 12:17
od užívateľa Pipo
kwiko napísal:Obe okolnosti obmedzia regeneraciu DPF, a odporucam vymenit aj olejovu napln na 1,6...
no olej som ešte len nedávno menil
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 09 Sep 2016, 14:04
od užívateľa Ján Števko
Pri nútenej manuál vraví: kapota zavretá, spustená klimatizácia, zapnuté svetlá, aby bola zvýšená záťaž motora. Preto sa nútená neodporúča robiť často.
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 13 Sep 2016, 23:00
od užívateľa Luboo
inak podla doleuvedeneho linku napr pre C70 D5 sa regeneracia spusta kazdych cca 500-1000 km a trva 20 minut
zdroj:
https://www.volvoclub.org.uk/press/rele ... 0-d5.shtml
Regeneration (the process of burning soot particles in the filter), which takes approximately 20 minutes, is done aically at 500-1,000 km intervals, depending on driving conditions.
z inych zdrojov som zachytil ze treba ist aspon 80 km/h rychlostou (aj ked aj tu boli rozne nazory) z coho vyplyva ze treba ist aspon 27 km trat aby bola rozumna sanca na regeneraciu (aj ked ta vzdialenost by mala byt asi este vacsia aby sa auto stihlo zahriat)
a este poznamka, neviem ako to ma volvo, ale aby sa spustila regeneracia (nepamatam si znacku) je potrebne mat aspon 1/4 nadrze
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 14 Sep 2016, 08:48
od užívateľa kwiko
Moja momentalne vypozorovana teoria o fungovani regeracie pri D5ke je ze jej dlzka variabilna podla zaplnenosti DPF a zo skusenosti sa spusta ked su prihodne okolnosti. Niekedy aj kazdych 50km na par minut. RJ sa snazi udrziavat DPF prazdny, co ma priazdnivy vplyv na vsetko na motore. Tj. na par gramoch (1-5g) a to si ani moc clovek nevsimne.
Ale ak sa jazdi po meste kde sa nazbiera za par tyzdnoch kratkych startov takych povezme 20g, to bude vypalovat nepretrzite pol hodinku.
Samozrejme ked motor funguje spravne a nema tam nieco pokazene...
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 14 Sep 2016, 09:41
od užívateľa st_Andy
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 14 Sep 2016, 16:52
od užívateľa Ján Števko
Ono je to tak, že riadiačka si vždy ako náhle sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu, skontroluje hodnoty na DPF-ku a podľa zaplnenia ho preventívne vypáli( ako vyššie uviedol Kwiko). A môžu to byť skutočne krátkodobé záležitosti rovnajúce sa 5 až 10 kilometrom. A z tým dymom z výfuku je to tak ako píšeš, občas treba vyfúknuť komín
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 26 Apr 2018, 20:42
od užívateľa lkopcansky
Ahojte, u S60 D3 2012 je aká hranica, pro ktorej sa DPF vypaluje? Pri prvom pozreti som mal cca 17 gramov, po 50 km v meste, plno kolón mi stúplo na 22 gramov. Vida nehlási žiadne chyby po napuchnutú...
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 26 Apr 2018, 21:24
od užívateľa Arkaz
tusim pri 24g. vo vide to je napisane tiez.
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 05 Máj 2018, 13:31
od užívateľa Valga
Koľko v priemere maximálne vydrží DPF? pozeral som autá, čo majú 200 000, dokonca aj 300 000+ km a keď som telefonoval majiteľom tak nikto ešte nemenil DPF
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 25 Apr 2019, 13:06
od užívateľa Fn_
Mozem prispiet mojou trochou,
Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Auto beha paradne, ked mu pridam v zatazi - obiehanie, rozbiehanie sa na dialnici, pridavanie do kopca dym ako z lokomotivy. Spozoroval som to rovnako ako ty, videl som dym vo svetlach za mnou. Bolo mi povedane, ze to diesel musi. tie dynosaury z nadrze sa hold tak uplne nestratia, len zmenia skupenstvo z kvapalneho na pevne
Co do renegeracie. Stava sa mi pri jazde cez mesto, zaradena 4, 1600+- rpm, rychlost 55kmh+- , spotreba je viditelne vacsia o 2,5L/100. Podla diagnostiky sme usudili, nakolko moje DPF aj Cidlo tlaku je K.O. ze riadiacka to robi podla najazdenych km. Vychadza to raz za nadrz, zriedka 2x (po tankovani, pred tankovanim).
Vsetko naznacuje, ze ked pocas tejto regenracie prudko pridam, regeneracia sa prerusi, a auto taha tak ako ma. Myslim ze auto vyhodnoti nahlu poziadavku na vykon ako nejaky manever a preto taha.
Standardne sa pri tomto jave idem previezt do nedalekej dediny, cez ktoru idem predpisovo, regenerujem, na konci dediny sa otocim, a kym pridem domov, cela trasa asi 15km/dedina asi 2x3km, regeneracia je vacsinou ukoncena.
Dva krat sa mi stalo, na poziadanie dodam video, pravdepodobne z dovodu vela nespozorovanych a prerusenych regeneracii, ze mi ju spustilo po nastartovani na mieste. Auto nemalo vykon, otacky sli len do 2000rpm. Oba krat som cakal viac ako 15 minut, vzdy som to nakoniec ukoncil vypnutim motora.
Zhrnutie, kedze moje DPF aj Cidlo tlaku je k.o. tak sa u mna asi da pozorovat aspon ako ten cyklus prebieha, ked uz sa spusti. tj: bezi len do 2000rpm, ked pridam viac, cyklus sa asi prerusi a auto taha. Cyklus sa da spozorovat podla spotreby +2,5L/100 a auto kope pri 1600rpm +-
Neviem povedat, ako dlho sa realne DPF regeneruje, kolko trva vypálenie štupľa
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 25 Apr 2019, 15:28
od užívateľa Arkaz
to je hlulost. ked mas dpf a cidlo KO nemoze vypalovat. a dym z vyfuku uz vobec nie. nema byt ani koncovka vyfuku zaciernena ked dobre funguje dpf.
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 04 Jún 2019, 10:27
od užívateľa 5ulo
Pri regenerácii počas jazdy auto nekope. A regeneráciu so studeným motorom taktiež asi neurobis.
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 04 Jún 2019, 11:15
od užívateľa lkopcansky
Fn_ napísal: ↑25 Apr 2019, 13:06
Mozem prispiet mojou trochou,
Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Podľa akých parametrov a ich hodnôt sa dá zistiť, že je DPF a čidlo KO? diky
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 04 Jún 2019, 12:34
od užívateľa Fn_
ECM-Pressure sensor particulate filter
mne tam hadze permanentne nulu, obcas poskoci o nejake desatiny, a padne zase na nulu, vid graf...
niekde som tu zazrel ze pri 100hPa by mal ziadat vymenu DPF
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Napísané: 04 Jún 2019, 14:10
od užívateľa lkopcansky
U mňa to je asi v poriadku