tuning vs. zakon

tu môžte písať o všetkom..aj keď to nesúvisí s Volvom
Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 30 Apr 2015, 20:43

zorg1 napísal:
sergej napísal:Lenze pokial pouzije originalne komponenty pre dany typ vozu tak ani znalec nespozna co tam ma byt a nema byt. Toboz nie u volva. Na 120ke mozno ano, na koncerne mozno tiez. Ale nie u 30 rocneho auta.
A za dorobene denne svietenie by snad dostalo pokutu kazde druhe auto jazdiace na cestach. Rovnako by museli dostat pokutu starsie auta na ktore sa musela domontovat zadna hmlovka, tiez to neschvalil vyrobca.
A este raz opakujem ze v pripade beznej buracky ziadny znalec nechodi. Znalecky posudok sa vypracovava ked sa nehoda dostane k sudu, pretoze ju nebolo mozne plne objasnit na mieste cinu, pripadne neexistuju ziadny svedkovia vratane vodica...
To si odkiaľ nabral že znalec nechodí na dopravné nehody ? Priateľu nešír tu dezinformácie pokiaľ nemáš prehľad. Znalecký posudok sa vypracuváva priamo na mieste nehody znalcom, ktorý je tam O S O B N E. Nie na jednej dopravnej nehode som bol v rámci toho, že tam chodím ako profesionál, ak sú pochybnosti.. Sánka by Ti spadla čo všetko znalci vedia aký majú prehľad. Ak je najmenšia pochybnosť, auto TI zaistím a berieme ho na expertízne skúmanie. To vykonáva Kriminalisticko - expertízny ústav , kde pracujú najlpešie kapacity v SR.
Presne toto som hovoril, nerád sa zapájam do debaty a presviedčam.
Prosim precitaj a skus pochopit co som napisal. A ano, beriem ze policajt nehodovkar = znalec, ale nie takeho som myslel.
Pokial Fritzko zbuchne na krizovatke auto, pretoze nevidel ze mu naskocila cervena a vsetci nehodu preziju (to som mal ny mysli pod pojmom bezna nehoda, ktorych je vacsina) nikto mu nebude skumat stav auta pokial to auto na prvy pohlad nebude vyzerat otuzene. Ale ked Fritzko vyleti na dialnici do opacneho pruhu a zobere zo sebou niekolko dusi a (ak to prezije) bude sa vyhovarat ze za to nemoze, pretoze auto bolo neovladatelne, ano potom nastupi znalec ktory sa bude snazit urcit pricinu a bude skumat aj technicky stav auta.
Ale obavam sa ze na SK nie je tolko sudnych znalcov aby sli (ako tvrdis ty) ku kazdej nehode hoci len v BA.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1790
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 28 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 30 Apr 2015, 21:50

Páni, to či na miesto je prizvaný znalec úplne závisí od nehodovkára, alebo vyšetrovateľa. Pokiaľ nie je sám schopný určiť vinníka nehody je to na ňom, či ho prizve, alebo nie. A potom dianie na mieste nehody určuje znalec, a ten sa nesere z ničím, čo povie čo potrebuje to sa robí a do bodky.
Namontuj si na auto čo chceš, ale zodpovednosť si za to ponesieš sám. TY ideš z vlastnou kožou na bubon, a TY musíš vedieť čo robíš. My môžeme len radiť, prípadne povedať svoj názor. Toť vsjo.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa zorg1 » 30 Apr 2015, 23:49

Ján Števko napísal:Páni, to či na miesto je prizvaný znalec úplne závisí od nehodovkára, alebo vyšetrovateľa. Pokiaľ nie je sám schopný určiť vinníka nehody je to na ňom, či ho prizve, alebo nie. A potom dianie na mieste nehody určuje znalec, a ten sa nesere z ničím, čo povie čo potrebuje to sa robí a do bodky.
Namontuj si na auto čo chceš, ale zodpovednosť si za to ponesieš sám. TY ideš z vlastnou kožou na bubon, a TY musíš vedieť čo robíš. My môžeme len radiť, prípadne povedať svoj názor. Toť vsjo.
Janči, máš úplnú pravdu {palechore} viacej k tomu nieje čo dodať. Sergej pochybovať o tom koľko je znalcov v SR {premyslajuci} , a robiť polemiky o tom, že kde a kedy je prizvaný znalec, prosím nechaj na odborníkov.... Každý okres v SR má svojho znalca a pod....Vôbec nerieš to čo som Ti písal o tom, že technický stav vozidla neskúma znalec ale ...vôbec sa do toho nerozumieš.../ prepáč /, Sergej si odborník na opravy, vážim si tvojích rád, venuj sa autám máš skvelé rady. {potlesk} tie nám nie mechanikom pomáhajú....
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 01 Máj 2015, 21:28

zorg1 napísal:
Ján Števko napísal:Páni, to či na miesto je prizvaný znalec úplne závisí od nehodovkára, alebo vyšetrovateľa. Pokiaľ nie je sám schopný určiť vinníka nehody je to na ňom, či ho prizve, alebo nie. A potom dianie na mieste nehody určuje znalec, a ten sa nesere z ničím, čo povie čo potrebuje to sa robí a do bodky.
Namontuj si na auto čo chceš, ale zodpovednosť si za to ponesieš sám. TY ideš z vlastnou kožou na bubon, a TY musíš vedieť čo robíš. My môžeme len radiť, prípadne povedať svoj názor. Toť vsjo.
Janči, máš úplnú pravdu {palechore} viacej k tomu nieje čo dodať. Sergej pochybovať o tom koľko je znalcov v SR {premyslajuci} , a robiť polemiky o tom, že kde a kedy je prizvaný znalec, prosím nechaj na odborníkov.... Každý okres v SR má svojho znalca a pod....Vôbec nerieš to čo som Ti písal o tom, že technický stav vozidla neskúma znalec ale ...vôbec sa do toho nerozumieš.../ prepáč /, Sergej si odborník na opravy, vážim si tvojích rád, venuj sa autám máš skvelé rady. {potlesk} tie nám nie mechanikom pomáhajú....
Je mi luto ze mas problem pochopit suvislosti pisaneho textu, ale som nakoniec rad ze Jan to napisal lopatistickejsie tak, ze si to aj ty pochopil.
A uz posledny krat: Pri beznej nehode (akych su denne 100ky) si ziadny nehodovkar znalca neprizve (lebo ten 1 na okres by sa asi musel rozkrajat) a nik sa nebude starat ci Fritzko ma turbinu alebbo nema, pripadne ABS, denne svietenie a pod. Ked dojde k nehode ktoru sam nevie/nechce objasnit potom moze mat problem. Ze je za stav a sposobilost svojho auta zodpovedny majitel/vodic o tom snad netreba diskutovat.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 01 Máj 2015, 21:30

fritzko napísal:iba pre ozivenie temy. ako tak navstevujem i zahranicme fora, napady a info sa na mna len tak lepia. vidim coho su fans schopni a tak sa pohravam s myslienkou ze by som mozno rad aj do svojho non abs wagona prehodil abs system z novsej 240. dovod? do novsej sa neoplati investovat,lebo bolo by treba urobit vela klampiarciny a moj starsi wagon je na tom o doost lepsie.. predpokladam ale ze aj takato montaz by mozno nebola v sulade s nasimi zakonmi,vsak?
Co ocakavas od dorobenia ABS ?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa zorg1 » 02 Máj 2015, 00:14

Ja som celý happy že si mi konečne otvoril oči, vysvetlil ako to celé funguje. Ďakujem, fakt netušil som to.
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 03 Máj 2015, 09:11

sergej napísal:
fritzko napísal:iba pre ozivenie temy. ako tak navstevujem i zahranicme fora, napady a info sa na mna len tak lepia. vidim coho su fans schopni a tak sa pohravam s myslienkou ze by som mozno rad aj do svojho non abs wagona prehodil abs system z novsej 240. dovod? do novsej sa neoplati investovat,lebo bolo by treba urobit vela klampiarciny a moj starsi wagon je na tom o doost lepsie.. predpokladam ale ze aj takato montaz by mozno nebola v sulade s nasimi zakonmi,vsak?
Co ocakavas od dorobenia ABS ?
no bol som na skole smyku v orechovej potoni a tam som mal moznost vidiet ako sa spravali auta s ABS . a potom ako sa spravalo moje. oni robili vyhybaci manever uplne v pohode, zato ja som dalsiu prekazku trafil atd.. myslim,ze je dobre mat na aute aspon to ABS, mozes to pomoct predist vaznemu pruseru.

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 03 Máj 2015, 10:25

Otazkou je, ci mali iba ABS alebo aj ostatne jazdne asistenty. Moze sa totiz lahko stat, ze v zime so samotnym ABS nedobrzdis, ale bez neho ano...
Skusal som ovladatelnost 9xx pri aktivnom ABS v zime na udusanom sneholade a nebola to ziadna slava, bez brzdenia to islo o mnoho lepsie. Na suchom asfalte som to neskusal. Ak mas kompletneho darcu tak to prehodit ide, ale moze sa stat, ze na STK budu chcet zapis v TP.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2181
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Bydlisko: Galanta - Horne Saliby
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 111 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa kwiko » 03 Máj 2015, 10:33

Teoreticky bude, prakticky ak to bude vyzerat autenticky ich to ani nenapadne, pretoze v technicakoch su casto kraviny o vybave ci nevybave.
kwiko
0949I26I5I

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 03 Máj 2015, 13:11

sergej: 240-tky nemali okrej airbagu a abs ziaden iny stabilizacny system. darca by aj bol, akurat ta splet kablov ma desi.. {plac}

gusto
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 241
Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
Vek:: 45
Bydlisko: Nové Zámky
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa gusto » 03 Máj 2015, 23:27

Vykašli sa na to, je to podľa mňa pakáreň, taká prerábka. Radšej investuj do kvalitných pneumatík s dobrou priľnavosťou a osvedčených komponentov bŕzd. S tými autami sa neporovnávaj, ani s ABS by si sa na nich nechytal, majú aj iné stabilizačné systémy.
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 05 Máj 2015, 20:54

fritzko napísal:sergej: 240-tky nemali okrej airbagu a abs ziaden iny stabilizacny system. darca by aj bol, akurat ta splet kablov ma desi.. {plac}
To ja dobre viem. Splet kablov je to najmenej. J aby som sa na to vykaslal a spravil tak, ako pise Gusto.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 25 Jan 2016, 21:38

zorg1 napísal:http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=15871
rozklikat novely a vyhlášky / dovi dopo /
všeobecne platí že na vozidle sa smú použiť veci, ktoré sú schválené výrobcom daného typu vozidla...motor je len súčiastka, nekotroluje sa pri prepise ani na STK ..mimo spalín... skontrolovať sa dá to čo je v technickom prekukaze...
myslím su že o tom máš vačší prehlad ako vačšina fora...
len pre ozivenie temy
predpokladam ze to plati aj pre brzdy?! cize akykolvek upgrade brzd, ktory sa na konkretny model nedaval origo je uz nelegalny?

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1790
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 28 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 25 Jan 2016, 21:54

Asi tak. Akýkoľvek zásah do konštrukcie by mal byť schválený výrobcom. Potom to len treba zapísať a je to legálne.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 25 Jan 2016, 22:18

Ján Števko napísal:Asi tak. Akýkoľvek zásah do konštrukcie by mal byť schválený výrobcom. Potom to len treba zapísať a je to legálne.
skoda, vyrobca mi tazko chvali brzdy z s60r na starej 240tke.. :D a pritom clovek chce sebe aj ostatnym iba dobre, ale neda sa. tak potom jedine cernota,alebo ziaden upgrade.

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 09 Mar 2016, 22:53

fritzko napísal:
Ján Števko napísal:Asi tak. Akýkoľvek zásah do konštrukcie by mal byť schválený výrobcom. Potom to len treba zapísať a je to legálne.
skoda, vyrobca mi tazko chvali brzdy z s60r na starej 240tke.. :D a pritom clovek chce sebe aj ostatnym iba dobre, ale neda sa. tak potom jedine cernota,alebo ziaden upgrade.
Otazka kto to spozna ze to tam nema byt. Ak to bude decentne, tak nik to nebude skumat.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Napísať odpoveď