EK po novom

tu môžte písať o všetkom..aj keď to nesúvisí s Volvom
Užívateľov profilový obrázok
karol123
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
Vek:: 36
Bydlisko: Moldava n/B
Poďakoval: 4 krát

EK po novom

Príspevok od užívateľa karol123 » 22 Máj 2019, 22:47

Ahojte,

tak by ma zaujimalo ako sa bude mat moje benzinove 2.5T 154kw na najblizsej emisnej. Aktualne okolo 250tis km. Ci mam ocakavat problemy alebo by to motor mal dat.
Ake su vase skusenosti po sprisneni EK?

karol
XC70 2.5T...rodinne vozitko
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia RS 2016 TDI...firemna hrkalka
ex R Clio mkII ph2 dCi100 Dynamique...posunute do rodiny

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 645
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: EK po novom

Príspevok od užívateľa sergej » 24 Máj 2019, 16:06

Sprisnenie sa tyka limitov, alebo priebehu ?
Lebo limity stanovuje vyrobca vozidla, nie stat. Priebeh kontroly stanovuje stat.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
karol123
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
Vek:: 36
Bydlisko: Moldava n/B
Poďakoval: 4 krát

Re: EK po novom

Príspevok od užívateľa karol123 » 27 Máj 2019, 10:04

@sergej

No praveze sa to tak debilne sprisnilo... ze mi to pride nadradene nad vyrobcom. Priznam sa nenasiel som zaznam z poslednej EK ze kolko som mal na volve.


V prvom prípade totiž došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. januári 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku.

Pôvodná hodnota 100 ppm je od teraz prísnejšia až o 40 percent. Po novom tak nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm. Podobne sú na tom moderné naftové motory, vyrobené ešte podľa normy Euro5/Euro6 po 01. januári 2017, ktoré mohli mať korigovaný súčiniteľ absorpcie (ľudovo dymivosť) na úrovni adekvátnej norme platnej v danom čase. Nová hodnota zavedená pre tieto autá je však stanovená len na úroveň 0,3 m-1.


odtial to mam Link
XC70 2.5T...rodinne vozitko
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia RS 2016 TDI...firemna hrkalka
ex R Clio mkII ph2 dCi100 Dynamique...posunute do rodiny

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 645
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: EK po novom

Príspevok od užívateľa sergej » 27 Máj 2019, 16:58

Hmmmmm no ten obsah uhlovodikov je v pohode ak mas v poriadku motor.
Na 960 B6304F som nasiel zaznamy z kontroly v AT a tam bol obsah cca 10ppm. Ja som mal na poslednom merani 99-102. Ale viem ze mi jeden valec zle spaluje. Takze budem musiet konecne zlozit druhy motor...
Zas na druhej strane nemam OBDII :-)
Z dieslami je to horsie...
Este by som strasne rad vedel ci je to vymysel EK, alebo si na ministerstve niekto proaktivne spravil nadpracu, ako sa to u nas pri implementacii nariadeni EK stava... (typicky dokumentacia k fondom EU je u nas o 2x taka rozsiahla ako pozaduje EU)
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
karol123
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
Vek:: 36
Bydlisko: Moldava n/B
Poďakoval: 4 krát

Re: EK po novom

Príspevok od užívateľa karol123 » 31 Máj 2019, 22:32

fuuu nasiel som protokol a mam tam 59 ppm....teda nieco bude zle najskor. Vidim ze nuda nebude....s mojim volvom urcite. Sviecky som menil nedavno. Skusim dat precistit trysky, zrusit hrkalku na wastegate a uvidime, povedal slepy. :? :?
XC70 2.5T...rodinne vozitko
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia RS 2016 TDI...firemna hrkalka
ex R Clio mkII ph2 dCi100 Dynamique...posunute do rodiny

Napísať odpoveď