Strana 1 z 3

Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 06 Aug 2016, 10:46
od užívateľa Dzambor
Čaute chlapi. Skrz trvajúce problémy s DPF, (tlačí naftu do oleja, nepomáha ani regenerácia, bola aj výmena čidla parciálneho tlaku, pokračuje to ďalej) uvažujem o tom že by som dal cez volvocesky vyhodiť DPF a EGR. Čo mi za to hrozí? (Podľa zákona je auto nespôsobilé na pozemné komunikácie to viem (lebo som dal do prdele ekokurvítko)), ale čo na STK, EK? Čo readness kódy? Ako to je v prípade, že prídem do autorizáku a pri servisnej prehliadke mi prehrajú soft na novšiu verziu? Ide o povoz V50 2.0D MY08 Euro5

Za odpovede diky :)

EDIT: s autom sa jazdili z drvivej väčšiny dlhé trasy. Aktuálne má najazdených cca 182 tisíc km. (reálnych, auto mám od novoty) takže regenerácie sa dokončovali, na to som si dával aj pozor.

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 07 Aug 2016, 20:25
od užívateľa filip.volvo.tn
Ach jaj... vymen to za benzin a mas po probleme.

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 08 Aug 2016, 00:54
od užívateľa Dzambor
filip.volvo.tn napísal:Ach jaj... vymen to za benzin a mas po probleme.
Už aj to ma napadlo...ale zatiaľ je toto miláčik. Chcem najprv vyriešiť ten problém s pribúdaním oleja, a až keď by to nešlo tak to pustiť dolu kopcom :D

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 08 Aug 2016, 08:10
od užívateľa Dodike 850
pri 120 000 km je doporucena vymena dpf je to jeho zivotnost (ak vydrzal viac je to len o stasti)
na STK nic ale cez EK neprejdes budu ine hodnoty a budes dymit... jedine ze si to vezne technik na svoje triko ak chapes :mrgreen:

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 08 Aug 2016, 17:40
od užívateľa laci
Tak ako pise Dodike-je to len o šťastí.(nie o stasty) :lol: Vyrobca Dpf udava max-160tkm.Niekomu vydrzia aj 280tkm-bez zasahu. :o Treba ten filter najprv skusit vycistit az potom kupovat druhy.Aj ked neviem ci sa ti oplati cistit,v servise urcite nie.Dnes je na trhu pomaly za babku :shock: {dolare} .Napriklad tuna je JMJ-uz som ho daval 2x zakaznikom a spokojnost.Tady-tuna: http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre ... dpf/volvo/
Este,ze to nemam na autach-lebo o tie babky je nudza. :cry:

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 08 Aug 2016, 22:17
od užívateľa Dzambor
laci napísal:Tak ako pise Dodike-je to len o šťastí.(nie o stasty) :lol: Vyrobca Dpf udava max-160tkm.Niekomu vydrzia aj 280tkm-bez zasahu. :o Treba ten filter najprv skusit vycistit az potom kupovat druhy.Aj ked neviem ci sa ti oplati cistit,v servise urcite nie.Dnes je na trhu pomaly za babku :shock: {dolare} .Napriklad tuna je JMJ-uz som ho daval 2x zakaznikom a spokojnost.Tady-tuna: http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre ... dpf/volvo/
Este,ze to nemam na autach-lebo o tie babky je nudza. :cry:
idem vo stvrtok na cistenie DPF (daky dpfservis.sk vo vrbovom.) Cistia DPF ultrazvukom. Zistoval som si o nich a ludia si ich pochvaluju. Skusim to stastie, a ak to nepomoze tak potom len druhy. Co sa tyka toho intervalu 120tkm, pytal som sa v autorizaku na vymenu este cca pred 40tkm. a hovorili ze pokial sa vie DPF regenerovat a jazdili sa na nom dlhe trasy tak by ho este nemenili, ze ho vymenit len ked zacne robit problemy.

Laci co sa tyka tych DPF s nimi mas aku skusenost? Vydrzi to aspon 100 tisicovy kilometrovy najazd? Ci to by som chcel za tu cenu az moc muziky? A to mas stastie ze nemas taku "EKO" vymozenost. Ani nevies o co vsetko si prisiel {valajuci}

DODI, odkedy meraju sadze na EK? Pokial viem meraju COx NOx a hodnotu dymivosti ak si dobre pametam, ale sadze zmerat stale nevedia. Anciasa Dodi, normalne ma lame pozriet si daku S60 alebo S80 v 2.5T....:D

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 08 Aug 2016, 23:52
od užívateľa laci
100tisic km ti musi vydrzat aj vycisteny filter Dpf.Novy vydrzi ovela viac.Cistenie ultrazvukom v sojitosti s vypalovanim tlakovym horucim vzduchom je zaujimave,ale viac verim cisteniu chemicky.
Dam priklad:Zoberte si keramicke obkladacky nove rovnake.Natrite ich sadzami z vyfuku.Treba ich natlacit do tej keramiky.
Zoberieme obkladacky a vypecieme ich horucim vzduchom a pritom ich mozeme vyfukat.Zmiznu tie sadze z tej keramiky?
Podla mna nie.Ine je ked tie keramicke obkladacky dame do chemikalie(ja pouzivam supermarasol) na 24hod. a nasledne ich umyjeme vodou.Potom vysusime horucim vzduchom.Bude to cistejsie?-rozhodne ano.Myslim si ze pri tom suchom cisteni ostavaju castice popola v keramike nadalej.Pri pouzivani Aditiva pri vypalovaciom procese ostava popolcek nabity v keramike.
otazka ci mam skusenost-nemam lebo ja Dpf nemam. :lol: Zakaznikom co sme cistili filtre,jazdia dodnes na nich.Jazdia aj tie nove.Jeden ma najazd cez 130 tisic km.Pan co bol u nas na cisteni-vlastne ho dotiahli-auto mu uz nechcelo vobec ist mal najazdene 286 tisic.Ten ani nevedel ze nejaky filter Dpf existuje.Mal ho poriadne upchaty-priam zastoplovany. :lol:
Cistenie bolo asi 2 dni.Dnes ma na tom filtri najazd 110 tisic a jazdi si dalej.Je obchodny zastupca a lieta na tom aute Nemecko
Cechy,Rakusko,Polsko,Madarsko,juhoska.Zvlastnostou je ze to je motorizacia 1,6d. :P Obcas sa zastavi na pokec.
Je to tak ako pisal Dodike-je to o šťasti. ;)

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 09:56
od užívateľa Dzambor
laci napísal:100tisic km ti musi vydrzat aj vycisteny filter Dpf.Novy vydrzi ovela viac.Cistenie ultrazvukom v sojitosti s vypalovanim tlakovym horucim vzduchom je zaujimave,ale viac verim cisteniu chemicky.
Dam priklad:Zoberte si keramicke obkladacky nove rovnake.Natrite ich sadzami z vyfuku.Treba ich natlacit do tej keramiky.
Zoberieme obkladacky a vypecieme ich horucim vzduchom a pritom ich mozeme vyfukat.Zmiznu tie sadze z tej keramiky?
Podla mna nie.Ine je ked tie keramicke obkladacky dame do chemikalie(ja pouzivam supermarasol) na 24hod. a nasledne ich umyjeme vodou.Potom vysusime horucim vzduchom.Bude to cistejsie?-rozhodne ano.Myslim si ze pri tom suchom cisteni ostavaju castice popola v keramike nadalej.Pri pouzivani Aditiva pri vypalovaciom procese ostava popolcek nabity v keramike.
otazka ci mam skusenost-nemam lebo ja Dpf nemam. :lol: Zakaznikom co sme cistili filtre,jazdia dodnes na nich.Jazdia aj tie nove.Jeden ma najazd cez 130 tisic km.Pan co bol u nas na cisteni-vlastne ho dotiahli-auto mu uz nechcelo vobec ist mal najazdene 286 tisic.Ten ani nevedel ze nejaky filter Dpf existuje.Mal ho poriadne upchaty-priam zastoplovany. :lol:
Cistenie bolo asi 2 dni.Dnes ma na tom filtri najazd 110 tisic a jazdi si dalej.Je obchodny zastupca a lieta na tom aute Nemecko
Cechy,Rakusko,Polsko,Madarsko,juhoska.Zvlastnostou je ze to je motorizacia 1,6d. :P Obcas sa zastavi na pokec.
Je to tak ako pisal Dodike-je to o šťasti. ;)

Stale budes provokovat s tym ze nemas DPF :D :D Uvidim co to bude. Davaju na to zaruku dva roky. Tak som zvedavy ak by to nepomohlo tak to budem riesit vymenou za iny. Mna by len zaujimalo coho je v tych neorigo filtroch menej ked su take lacne. Viem ze u tych Volvackych je tam aj vysoka marza a cenu nahodi aj znacka ale aj tak mi to pride ten neorigo moc lacny.

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 10:38
od užívateľa tapkap
Dzambor napísal: Stale budes provokovat s tym ze nemas DPF :D :D Uvidim co to bude. Davaju na to zaruku dva roky. Tak som zvedavy ak by to nepomohlo tak to budem riesit vymenou za iny. Mna by len zaujimalo coho je v tych neorigo filtroch menej ked su take lacne. Viem ze u tych Volvackych je tam aj vysoka marza a cenu nahodi aj znacka ale aj tak mi to pride ten neorigo moc lacny.
Ahoj.
Som len ubohy teoretik, takze to co teraz napisem ber s rezervou. Ale pokial som sa spravne docital, tak DPF moze mat rozne velku kapacitu (resp. je to dane jednak velkostou samotneho telesa, ale aj vnutornou konfiguraciou a strukturou mriezok). Lacne nahrady sa mozu (nechcem tvrdit ze musia) lisit v tomto parametri.
Ja osobne by som mensi filter nechcel, priklonil by som sa k vycisteniu toho originaneho v serioznej firme kde davaju na svoju pracu zaruku. K metode cistenia sa neviem vyjadrit. Regeneracia je vzdy o zvysenej spotrebe paliva a moznosti kontaminacie oleja palivom (ak je palivo dovstreknute do spalovacieho priestoru). Preto cim vacsie DPF a cim menej regeneracii - tym lepsie pre volvika.
Tolko moj laicky nazor, viac Ti k tomu urcite povedia tunajsi fachmani. Ak by si chcel, mozem sa skusit preguglit k webovym odkazom, ale isto si sikovny a zvladnes to sam.
Cauko, J

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 13:29
od užívateľa st_Andy
tiez neviem o co mozu byt tieto z druhovyroby za 200€ realne ochudobnene, ci len o marzu a logo alebo ci je tam aj technicky nieco ubrate.. ale tie ceny su fakt prekvapivo nizke..
Kazdopadne co viem tak mechanicke cistenie upchateho DPF vo firme stoji okolo 250-300 pricom uplne novy od Volva sa da napr. na D5 zohnat v autorizaku za cca 500-600€ takze tazko povedat co sa viac oplati a co viac vydrzi, iste je len jedno ze novy z autorizaku by tych dalsich deklarovanych 150 tis. km mal dat s prehladom, otazka ale je ako na tom bude zvysok sania, egr, vyfuku, vstreky a rozne cidla a ci sa teda opat nezanesie skor vdaka niecomu inemu..

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 14:29
od užívateľa svehla
Rozbieha sa tu zaujímavá diskusia. Aj ja by som rád vedel, čo je za tým rozdielom v cene. Mohlo by to byť rozdielnymi materiálmi, z ktorých sú vyrobené mriežky vovnútri DPF filtra?

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 17:45
od užívateľa Dzambor
tapkap napísal:
Dzambor napísal: Stale budes provokovat s tym ze nemas DPF :D :D Uvidim co to bude. Davaju na to zaruku dva roky. Tak som zvedavy ak by to nepomohlo tak to budem riesit vymenou za iny. Mna by len zaujimalo coho je v tych neorigo filtroch menej ked su take lacne. Viem ze u tych Volvackych je tam aj vysoka marza a cenu nahodi aj znacka ale aj tak mi to pride ten neorigo moc lacny.
Ahoj.
Som len ubohy teoretik, takze to co teraz napisem ber s rezervou. Ale pokial som sa spravne docital, tak DPF moze mat rozne velku kapacitu (resp. je to dane jednak velkostou samotneho telesa, ale aj vnutornou konfiguraciou a strukturou mriezok). Lacne nahrady sa mozu (nechcem tvrdit ze musia) lisit v tomto parametri.
Ja osobne by som mensi filter nechcel, priklonil by som sa k vycisteniu toho originaneho v serioznej firme kde davaju na svoju pracu zaruku. K metode cistenia sa neviem vyjadrit. Regeneracia je vzdy o zvysenej spotrebe paliva a moznosti kontaminacie oleja palivom (ak je palivo dovstreknute do spalovacieho priestoru). Preto cim vacsie DPF a cim menej regeneracii - tym lepsie pre volvika.
Tolko moj laicky nazor, viac Ti k tomu urcite povedia tunajsi fachmani. Ak by si chcel, mozem sa skusit preguglit k webovym odkazom, ale isto si sikovny a zvladnes to sam.
Cauko, J
Prave mi pride z logiky vyhodnejsie ak je neorigo sitko redsie, znaci to mensiu sancu ze sa skor zanesie a lepsie sa bude asi vypalovat, nez sitko s hustejsou sietkou. A ano, cim menej regeneracii tym viac addidas v tomto pripade. DPF mi pride v tomto smere velmi nelogicke. Povod DPF bol vymysleny pre mestsky cyklus, ale tam sa nema sancu ani zregenerovat a ani nic ine. Na dlhe trate je to tiez zbytocnost pretoze tam je auto mimo mesta. Takze len ekologicke kurvitko. Ale zase ti ludia ktori si kupia naftu do mesta...dobre im tak, bil by som ich palicou. Ale to je ta sprosta doba...dotujme naftu a spasime svet, teraz zistuju ze ked ludia si zacali kupovat elektro auta tak ich idu zatazit danami, no debili nam vladnu....

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 17:46
od užívateľa Dzambor
st_Andy napísal:tiez neviem o co mozu byt tieto z druhovyroby za 200€ realne ochudobnene, ci len o marzu a logo alebo ci je tam aj technicky nieco ubrate.. ale tie ceny su fakt prekvapivo nizke..
Kazdopadne co viem tak mechanicke cistenie upchateho DPF vo firme stoji okolo 250-300 pricom uplne novy od Volva sa da napr. na D5 zohnat v autorizaku za cca 500-600€ takze tazko povedat co sa viac oplati a co viac vydrzi, iste je len jedno ze novy z autorizaku by tych dalsich deklarovanych 150 tis. km mal dat s prehladom, otazka ale je ako na tom bude zvysok sania, egr, vyfuku, vstreky a rozne cidla a ci sa teda opat nezanesie skor vdaka niecomu inemu..
vo Zvolene som sa pytal takto pred rokom a povedali mi ze novy na V50 2.0D aj s montazou 970 €. Ja si myslim ze ten origo by mal predsa viac zniest nez nejaka druhovyroba. Realne by ma zaujimalo od koho berie volvo DPF filtre. Ci to neskusit ako prvovyrobu.

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 17:47
od užívateľa Dzambor
svehla napísal:Rozbieha sa tu zaujímavá diskusia. Aj ja by som rád vedel, čo je za tým rozdielom v cene. Mohlo by to byť rozdielnymi materiálmi, z ktorých sú vyrobené mriežky vovnútri DPF filtra?
to by sa skor mohli vyjadrit tí ktori montuju neorigo filtre, resp. sa tomu asi viac venuju ako my bezni smrtelnici.

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 19:02
od užívateľa volvo888
mam nájazd 330 tis nedávno sa mi prvý krát upchal filter po rozobratí nebol poskodeny len ku.......a zanesený ,vycistene chemicky na počkanie cca 2 hod auto ,auto ide ako nove cena 250 eu ,v akcii, dal mi záruku na 100tis

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 19:48
od užívateľa Dzambor
volvo888 napísal:mam nájazd 330 tis nedávno sa mi prvý krát upchal filter po rozobratí nebol poskodeny len ku.......a zanesený ,vycistene chemicky na počkanie cca 2 hod auto ,auto ide ako nove cena 250 eu ,v akcii, dal mi záruku na 100tis
a servis?

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 19:50
od užívateľa Ján Števko
st_Andy napísal:tiez neviem o co mozu byt tieto z druhovyroby za 200€ realne ochudobnene, ci len o marzu a logo alebo ci je tam aj technicky nieco ubrate.. ale tie ceny su fakt prekvapivo nizke..
Kazdopadne co viem tak mechanicke cistenie upchateho DPF vo firme stoji okolo 250-300 pricom uplne novy od Volva sa da napr. na D5 zohnat v autorizaku za cca 500-600€ takze tazko povedat co sa viac oplati a co viac vydrzi, iste je len jedno ze novy z autorizaku by tych dalsich deklarovanych 150 tis. km mal dat s prehladom, otazka ale je ako na tom bude zvysok sania, egr, vyfuku, vstreky a rozne cidla a ci sa teda opat nezanesie skor vdaka niecomu inemu..
Andy, to si mal na mysli použitý, že? Pod 1000-cku sa nehneš.

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 20:36
od užívateľa st_Andy
ee, normalne novy, naskladneny pre s80 II D5244T4 ale je to cena po zakaznickej zlave, bez zlavy nieco okolo 700e.. Ale ak ako citam je po vycisteni zaruka 100 tis km tak financne neni o com, treba setrit na podstatnejsie veci :-)

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 21:08
od užívateľa Ján Števko
Maťo ho má potom nejaký drahý, čo sa mi nezdá
http://www.volvodiely.sk/product/partic ... 50568.html

Re: Vypnutie DPF a EGR

Napísané: 10 Aug 2016, 22:33
od užívateľa cresson
Caute, sa zapojim do debaty svojou troskou.
DPF filtre v praci cistim ultrazvukom a zo skusenosti je to efektivnejsie ako iba chemicke cistenie. Kopec krat sme riesili filtre ktore boli cistene chemiou a koli nedostatocnemu vyplachnutiu mali po cisteni vacsi odpor.
Dalsi problem je ze niektore filtre sa skladaju z katu a dpfka. Poskodenie katalyzatora chemiou uplne znehodnoti dpf kedze nebude schopne dalsej regeneracie.
Pri cisteni ultrazvukom je filter ponarany do kvapaliny a sadze su z neho vyplachovane (napr vodou s nejakou primesou). Ultrazvuk sadze iba uvolnuje.
Dalsia technologia je prefukovanie jednotlivych buniek horucim vzduchom ale tu sa musi rezat filter. V nemecku filtre vypaluju...Alebo v prahe vymienaju keramicku vlozku...
V kazdom pripade ani jeden sposob nieje tak trvacny ako novy original filter.
V kazdom pripade ak mate DOBRY motor, ktory je v poriadku a je sparovany s filtrom s adekvatnym objemom tak zavadu s dpfkom ani riesit nebudete musiet.

Odoslané z D2303 pomocou Tapatalku