nedobija baterku

lubik
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 13:45

nedobija baterku

Príspevok od užívateľa lubik » 03 Dec 2010, 13:45

nazdar pani,,poradte pomozte nedobija my baterku dal som druhy alternator chvilu dobijalo a zas nic co to moze byt rele ak tak ako vyzera.a de je pod kapotou alebo pod volantom?a zasvieti my abs erbeg a uz my stavi baterku.prosim poradte uz neviem co stym {plac} {plac} {plac} dik
volvo V 40 1,9tdi,rv 1998,

spaceball
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 28 Jan 2010, 20:46
Vek:: 5
Bydlisko: PN

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa spaceball » 03 Dec 2010, 17:15

lubik napísal:nazdar pani,,poradte pomozte nedobija my baterku dal som druhy alternator chvilu dobijalo a zas nic co to moze byt rele ak tak ako vyzera.a de je pod kapotou alebo pod volantom?a zasvieti my abs erbeg a uz my stavi baterku.prosim poradte uz neviem co stym {plac} {plac} {plac} dik
Ako si prišiel na to že ti nedobíja baterku? Po naštartovaní ti svieti kontrolka dobíjania? Musíš to upresniť inač to môže byť dosť veľa vecí prečo nedobíja.

Po klesnutí napätia v sieti auta pod určitú medznú hodnotu prestanú najskôr fungovať jednotlivé jednotky (abs, airbag, atd to znamená že sa rozsvietia jednotlivé kontrolky), a potom už prestáva fungovať elektronika motora a cievky nemajú dostatočnú energiu na zapálenie paliva vo valci a auto skape.
Volvo V40, 1999, B4204S, 103kw
bolo:
Favorit 136
Audi 5000, US, 1985, 2,3l, 100kw

lubik
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 13:45

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa lubik » 04 Dec 2010, 00:31

vies kontrolka dobijania my zhasne ale prejdem 40 km ani to nie a vycese my baterku a to mam 72.baterku .a ukostrenie som uz presiel jednu kostru mam na prevodovke a druhu na blatniku takze uz neviem co mam skusit.relatka neviem co poistky vpohode. motor ide ako hodinky .len to posrate dobyjanie.je my z toho ozaj do revu.och joj {plac} mam aj kamarata v servise ale zas nemaju program ze by skusil vsetko vymazat.a len som vymenil olej,filter,vzduch.filter a opravil svetielko na narazniku.a este ked zapnem kluc tak my zasvieti aj preskrtnute auto.tak asi tolko.ak niekto moze nech helfne budem velmi vdacny dik
volvo V 40 1,9tdi,rv 1998,

spaceball
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 28 Jan 2010, 20:46
Vek:: 5
Bydlisko: PN

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa spaceball » 04 Dec 2010, 12:38

lubik napísal:vies kontrolka dobijania my zhasne ale prejdem 40 km ani to nie a vycese my baterku a to mam 72.baterku .a ukostrenie som uz presiel jednu kostru mam na prevodovke a druhu na blatniku takze uz neviem co mam skusit.relatka neviem co poistky vpohode. motor ide ako hodinky .len to posrate dobyjanie.je my z toho ozaj do revu.och joj {plac} mam aj kamarata v servise ale zas nemaju program ze by skusil vsetko vymazat.a len som vymenil olej,filter,vzduch.filter a opravil svetielko na narazniku.a este ked zapnem kluc tak my zasvieti aj preskrtnute auto.tak asi tolko.ak niekto moze nech helfne budem velmi vdacny dik
Ked ti kontrolka dobíjania zhasne, to znamená, že alternátor funguje ako má. Ide teraz o to či dodáva napätie aj do baterky.
Prvá vec čo by si mal vyskúšať: Ak máš merač napätia (resp. multimeter), tak zmeraj napätie na baterke pred naštartovaním a po naštartovaní. Napätie na baterke by malo začať stúpať po naštartovaní kedže baterka má menovité napätie 12V a alternátor dáva cca 14,0 - 14,4V. Ďalšia vec zmeraj si napätie priamo na alternátore a napíš čo si nameral.
Ďalšia vec, zmeraj úbytok napätia medzi baterkou a aleternátorom (malo by ti namerať číslo veĺmi malé v milivoltoch). Hlavne podotahuj všetky kontakty na baterke, kostre, na alternátore aj štartéry resp. ak sú špinavé treba ich očistiť (WD-čkom, tech benzínom, petrolejom alebo podobne).
Ďaľšia vec: vybíja ti baterku aj keď auto stojí? Potom zmeraj aky prúd ti tečie od baterky v kludovom stave auta (nesmie ti svietiť svetlo v aute), to by malo byť max do 500mA (to je pre napájanie alarmu, jednotka čentrálu, hodiny a pamäť v autorádiu).

Z vlastnej skúsenosti sa mi stalo niečo podobné: baterku mi vybilo behom pár kilometrov. Premeral som všetko a všetko vyzeralo byť v poriadku. Nakoniec som našiel chybu bola vo svorke + priamo na baterke kde je nalisovany kábel, ktorý vedie priamo ku štartéru a k alternátoru. Tam kde je nalisovaný to povolilo a kábel sa dotýkal iba párom laniek kábla a nie celým káblom. Napätie síce stúpalo na baterke ale cez tých pár laniek nedokázal dodávať dostatočný prúd na fungovanie celého auta a aj dobíjania baterky takže som fungoval iba na baterku. Tak bola možnosť zohnať si komplet druhý kábel alebo to dookola zacínovať. Kedže som to potreboval rýchlo tak som to obcínoval a funguje to odvtedy bezproblémovo cca 1/2 roka ale časom ten kábel vymením.

To preskrnute auto je kontrolka imobilizeru a po par sekundach by mala zhasnut.
Volvo V40, 1999, B4204S, 103kw
bolo:
Favorit 136
Audi 5000, US, 1985, 2,3l, 100kw

lubik
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 13:45

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa lubik » 04 Dec 2010, 22:21

vdaka za ten imobilizer aspon viem co to je za kontrolka,zhasne mi skoro hned a alternator mi dava 11,10-11,20V a teraz som zohnal boschacky alternator moc mi nepasuju uchyty ale ten dava skoro do vybitej baterky 14,20V neviem ci je to dobre alebo zle,ale myslim ze ked je vycesana baterka tak by mal davat viac.dik skusim dat kostry na obyc.minusovu svorku ako bola prvej na skodovke ale najprv nech mi pan co som kupil od neho alternator posle druhy
volvo V 40 1,9tdi,rv 1998,

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa sergej » 05 Dec 2010, 10:23

lubik napísal:vdaka za ten imobilizer aspon viem co to je za kontrolka,zhasne mi skoro hned a alternator mi dava 11,10-11,20V a teraz som zohnal boschacky alternator moc mi nepasuju uchyty ale ten dava skoro do vybitej baterky 14,20V neviem ci je to dobre alebo zle,ale myslim ze ked je vycesana baterka tak by mal davat viac.dik skusim dat kostry na obyc.minusovu svorku ako bola prvej na skodovke ale najprv nech mi pan co som kupil od neho alternator posle druhy
Alternator ma davat 14 - 14,5V - merane priamo na svorkach alternatora, kolko z toho sa dostane na bateriu by tiez vela napovedalo. Pokial ma alternator zodrate kruzky, tak kontrolka zhasne, aj ked alternaqtor nedobija. Takze - vybrat regulator (2 sroby) ak je to mozne a pozret stav uhlikov a kruzkov. Taktiez treba premerat kabel, co ide z kontrolnej ziarovky do alternatora (tenky). Dalej skontrolovat ubytky napatria medzi ALT a BAT - Voltmeter das + koncom na + vyvod alternatora a - koncom na + kontakt baterie. Musi ukazat 0, ina hodnota znaci ubytok napatia. Hodnota vacsia ako 0,2V je nepripustna. Analogicky zmerias aj ubytky na zemnych spojoch (Vymenis polaritu na multimetri ;) ). Posli foto zadnej steny alternatora.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

lubik
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 13:45

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa lubik » 06 Dec 2010, 18:25

nazdar veduci vymenil som svorky minusovi sa my zdal divoky ale nic dal som nabitu baterku a a pozapinal som svetla,kurenie a vydrzalo my to asi 20,30 minut a uz my svietilo abs erbeg.a alternator my dava 14,2volt.ale hned ked som nastartoval a vytocil korman do prava alebo do lava na doraz tak my zasvieti baterka a erbeg.myslel som ye to bude kostra ale smola.tak som zasa vo velkych srackach.
volvo V 40 1,9tdi,rv 1998,

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa sergej » 07 Dec 2010, 18:55

lubik napísal:nazdar veduci vymenil som svorky minusovi sa my zdal divoky ale nic dal som nabitu baterku a a pozapinal som svetla,kurenie a vydrzalo my to asi 20,30 minut a uz my svietilo abs erbeg.a alternator my dava 14,2volt.ale hned ked som nastartoval a vytocil korman do prava alebo do lava na doraz tak my zasvieti baterka a erbeg.myslel som ye to bude kostra ale smola.tak som zasa vo velkych srackach.
Najprv treba merat az potom vymienat. Co a ako som ti napisal hore.
Kolko mas V na baterii ? (Pri beziacom motore)
Mas v baterii doliatu destilku ?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

lubik
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 13:45

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa lubik » 22 Dec 2010, 21:06

teraz je to zaujimave nitran my poslal druhy altik a nic dal som ho do servisu a alternator nabudi a nic do baterky objednal som novy regler do altikasom zvedavy.ci to daco pomooze.a destilovanej mam dost zas nem 1 auto,uz som zanevrel na skodu,, {palecdole} ale z tohto mojho 2 mesacneho volva niesom tiez 2 razy nadseny :( :( :( :( :( :(
volvo V 40 1,9tdi,rv 1998,

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa sergej » 26 Dec 2010, 11:16

lubik napísal:teraz je to zaujimave nitran my poslal druhy altik a nic dal som ho do servisu a alternator nabudi a nic do baterky objednal som novy regler do altikasom zvedavy.ci to daco pomooze.a destilovanej mam dost zas nem 1 auto,uz som zanevrel na skodu,, {palecdole} ale z tohto mojho 2 mesacneho volva niesom tiez 2 razy nadseny :( :( :( :( :( :(
Co sa cudujes, ked vymienas hala bala bez rozumu. Nakoniec dojdes na to, ze bol nejaky zly spoj na kabloch alebo konektoroch.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

spaceball
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 28 Jan 2010, 20:46
Vek:: 5
Bydlisko: PN

Re: nedobija baterku

Príspevok od užívateľa spaceball » 26 Dec 2010, 20:14

lubik napísal:teraz je to zaujimave nitran my poslal druhy altik a nic dal som ho do servisu a alternator nabudi a nic do baterky objednal som novy regler do altikasom zvedavy.ci to daco pomooze.a destilovanej mam dost zas nem 1 auto,uz som zanevrel na skodu,, {palecdole} ale z tohto mojho 2 mesacneho volva niesom tiez 2 razy nadseny :( :( :( :( :( :(
Odmeral si koľko dáva alternátor priamo na svorke. Ale zmeraj aj aké je napätie na svorkách baterky. Daj plne nabitú baterku do auta, naštartuj, pozapínaj v aute čo sa dá (svetlá, kúrenie, rádio), pripoj na svorky baterky multimeter a sleduj či napätie na baterke stúpa, klesá alebo je rovnaké.
Zmeraj úbytok napätia od svorky alternátora k + pólu baterky. A tak isto od krytu alternátora k - pólu baterky.
Skús si zohnať druhý kábel (stačí aj použitý ak bol dobrý) od alternátoru k baterke a vyskúšať to s ním, nestojí veľa (určite niekoľko krát menej ako altík) a vylúčiš aspoń túto variantu (viď môj problém čo som písal, a počul som že sa to stalo už viacerým na S/V40). Skús či sa nezahrieva svorka na baterke.
Skrat by si nemal mať, pretože je všetko istené poistkami s výnimkou kábla od alternátora k baterke a od baterky k poiskovej skrinke v motorovom priestore a keby bol tento kábel v skrate tak to krásne zvára.

Odkial si? Mohol by si sa zastaviť a môžeme sa ti na to so "sergejom" pozrieť.
Volvo V40, 1999, B4204S, 103kw
bolo:
Favorit 136
Audi 5000, US, 1985, 2,3l, 100kw

Napísať odpoveď