Zdravím volvaci, nadviazem na tému aj ked za iných okolnosti
strata vykonu na V50 2,0D 2006 momentalne 239 tisic km. Auto vlastnim cez 2 roky na zaciatku zlostilo DPF rozhodol som sa pre DPF OFF... odvtedy bez akehokolvek problemu alebo investicie (neratam bezny serivs a vymenu spotrebneho materialu ako olej filtre)... od ostranenia DPF auto nezazilo nudzovy rezim ... dobre starty v zime aj v lete, takmer ziadna dymivost na Diesel .... na dvihak som chodil iba menit olej a o auto sa starat (vymeny oleja a filtrov cca 5-7 tisic km) .... pred tyznom odrazu akoby utal pocas jazdy auto bez vykonu, ani po prestartovani nemalo vykon , kedze som si este v casoch riesenia DPF zaobsatar VIDU ... po prichode domov som auto nacital. Zapisane boli dve chyby:
ECM-0000 - chyba uplne bez popisu, bez symptomov, bez vysvetlenia
CEM-3A00 - ECM, software faulty signal, vysvetlenie: CEM kontroluje softver v ECM a na základe chybného chceck sumu registruje neoriginálny/modifikovaný softver v ECM
Po premazani chyb, zostala len CEM-3A00 ale auto stale bez vykonu. Kedze softver v ECM bol modifikovany pri DPF off pred dvoma rokmi predpokladam ze jednotka CEM to registrovala uz vtedy.
Zacali sme o par dni v garazi s kontrolou hadic a komponentov, preventivne kedze nieje darahy tak bol objednany aj podtlakovy regulator pre turbo (31216028) regulator sme vymenili, auto podtlak vyraba, po odpojeni hadicky tiez pocut ako si vcucne vzduch. regulator novy. Podtlakova banka na turbe zaseknuta nieje, vysledok casu straveneho pri aute ten ze k turbu sa nedostava ziaden podtlak ani po nastartovani ani v otackach, preto je vlastne auto nonstop bez turba a bez vykonu. V jednotke niesu zapisane ziadne chyby ako nizky plniaci tlak alebo podobne ako zvykne byt podla mojich skusenostiach pri chybnych podtlakovych hadickach alebo problemoch s turbom ci roztrhnutych sacich hadiciach. A ako som pisal, auto doposial nudzovy rezim nemalo ani pri plnom zatazeni ani inych podmienkach... ziadne pazvuky ani od motora ani od turba... ziadne chyby v riadiacke motora ziadne cukanie zdochynanie.
Chvilu som uvazoval o tom akym sposobom bolo prevedene DPF OFF ... pocul som o pripadoch kedy pri neodbornom odstraneni auto zapisovalo do pamete chyby, hnevalo a tak bola premazana aj samotna kniznica chybovych kodov. No skusal som odpajat MAP, MAF, podtlakovy regulator... a chyby zapisalo ... po pripojeni a premazani chyb tieto chyby zmizli a bol som znova na zaciatku...
Chcem sa hlavne opytat ak mate skusenosti s chybou CEM-3A00 ci tato chyba sposobuje odstavenie turba resp. nudzak...
Auto nema zvysenu dymivost ani teraz neuklada chyby ako nizky plniaci tlak alebo podobne nepise chyby ziadnych snimacov... nic...
Mna napada uz len preverit kabelaz k podtlakovemu regulatoru ci niesu prelamane kabliky, co sa mi nezda velmi pravdepodobne pretoze auto nemavalo ziadne vypadky ani kratkodobe ani dlhodobe ziadne cukanie pri jazde.
Alebo preverit silu podtlaku ... ak podtlak nejaky v hadiciach je ale nieje dostacujuci na hybanie s tiahlom v podtlakovej banke....
Budem vdacny za kazdu skusenost kazdy postreh alebo tip co by som este mal preverit. Vdaka za odpovede snad coskoro vytiahnem hlavu zo smutku