Ťažké radenie

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Ťažké radenie

Príspevok od užívateľa laci » 22 Feb 2017, 00:41

Robo82 napísal:uff... Ja som kontroloval hladinu oleja a je ho tam dost.....
Da o sebe to odchadzajuce lozisko nejak vediet tym, ze sa zacnu tazko radit aj ine rychlosti? ...alebo to proste len prdne? :?:
Ak mas nabehane 120000km a viac-bolo by prijatelne vymenit ten olej v prevodovke.Dozivotne naplne neexistuju!
Skontrolovat olej ci je ho tam dost-nestaci.Kazdy olej sa vzdusnou vlhkostou a opotrebovanim-degeneruje.
Tazsie radenie-priciny:Zla obsluha,suche(skorodovane)capy a tiahla,sucha kulisa(alebo opotrebena),zdegenerovany olej(alebo nevhodny),prihnute radiace ramena na prevodovke,opotrebene puzdra presuvacov(alebo vydlicky),vadne loziska na hriadeli v prevodovke,zle mazane loziska,vadne synchrony v prevodovke,opotrebovane ozubenie(nabehy na nich),kovove piliny v oleji.
Aky olej do mech.prevodovky? 75w80 GL4. Ja pouzivam na servis Swag do tychto mech.prevodoviek.Osobne mam vo V40 prevodovy olej Mobil 3309. Tento olej je urceny pre automaty.Preco ho tam mam? aby som radil aj cez zimu lahucko,aby bolo vsetko lepsie mazane a hlavne rychlejsie.Lahsie sa dostava do lozisk.Preco som ho tam dal? aby som nemal problemy ako mate vy. :shock: :lol:
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Jasko
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 417
Dátum registrácie: 10 Jún 2012, 10:05
Vek:: 29
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 21 krát

Re: Ťažké radenie

Príspevok od užívateľa Jasko » 22 Feb 2017, 01:42

laci napísal:
Robo82 napísal:uff... Ja som kontroloval hladinu oleja a je ho tam dost.....
Da o sebe to odchadzajuce lozisko nejak vediet tym, ze sa zacnu tazko radit aj ine rychlosti? ...alebo to proste len prdne? :?:
Ak mas nabehane 120000km a viac-bolo by prijatelne vymenit ten olej v prevodovke.Dozivotne naplne neexistuju!
Skontrolovat olej ci je ho tam dost-nestaci.Kazdy olej sa vzdusnou vlhkostou a opotrebovanim-degeneruje.
Tazsie radenie-priciny:Zla obsluha,suche(skorodovane)capy a tiahla,sucha kulisa(alebo opotrebena),zdegenerovany olej(alebo nevhodny),prihnute radiace ramena na prevodovke,opotrebene puzdra presuvacov(alebo vydlicky),vadne loziska na hriadeli v prevodovke,zle mazane loziska,vadne synchrony v prevodovke,opotrebovane ozubenie(nabehy na nich),kovove piliny v oleji.
Aky olej do mech.prevodovky? 75w80 GL4. Ja pouzivam na servis Swag do tychto mech.prevodoviek.Osobne mam vo V40 prevodovy olej Mobil 3309. Tento olej je urceny pre automaty.Preco ho tam mam? aby som radil aj cez zimu lahucko,aby bolo vsetko lepsie mazane a hlavne rychlejsie.Lahsie sa dostava do lozisk.Preco som ho tam dal? aby som nemal problemy ako mate vy. :shock: :lol:
Ako vravi Laci ten atf,jws olej v mechanickej almare robi divy tiež ho tam mam a ide aj pri -20 zaradiť lahko.

Robo82
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 25 Aug 2016, 15:01
Vek:: 34
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 6 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ťažké radenie

Príspevok od užívateľa Robo82 » 22 Feb 2017, 10:38

...no ja som auto kupoval minuly rok v lete. Ma nabehane malo nad 60.000km (po mojich zistovaniach verim, ze by to mohla byt pravda).

Co sa tyka tiahiel, tak pri kupe bol ten motor vyumyvany tak, ze vsetko bolo total cistucke, odmastene... Odpojil som preto tie plastove "klipy" co idu z radiacej paky na tiahla prevodovky a premazal som ich. Najprv vyzeralo, ze to pomohlo, ale ako som pisal, ono to ide raz dobre, raz tazko... takze po case som zistil, ze nepomohlo...
Tiahla pokrivene nevyzeraju byt, hrdza nikde ziadna, vsetko cistucke...

Kulisu radenia som nepozeral... dostanem sa k nej nejak odspodu, alebo aj zvnutra od radiacej paky?

Mozno skusim naozaj vymenit ten olej... Predsalen ma vyse 5 rokov, urcite tym nic nepokazim. Len z akeho dovodu ide teda do mechanickej skrine iny olej ako do automatickej, ked pises, ze ty davas automaticky... nie su tam este nejake ine dovody, preco je v manuali hustejsi?

Inak dik aj za vsetky predosle odpovede :)
IgorS, Tebe vdaka za zistenie, ze nemam M66, ale MMT6 {tanec} (otazka je, ci ta problemom s loziskom trpi, alebo nie :idea: )
Naposledy upravil/-a Robo82 v 22 Feb 2017, 12:18, upravené celkom 1 krát.
Volvo V70 III 2.0T (r. 2011)

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: Ťažké radenie

Príspevok od užívateľa Arkaz » 22 Feb 2017, 10:51

ja som teraz menil spojku aj s dvojhmotou na s60 D4 my2013 a pri tej prilezitosti aj gufero na prevodovke a olej v nej a dal som tento. je to sice castrol ktory som nikdy nemusel ale bol dostupny a skladom. splna normu tak myslim ze bude ok.
http://www.castrol.com/sk_sk/slovakia/p ... e-75w.html

laci mozes prosim viac napisat ohladim toho ze olej ma byt 1cm pod nalievaci otvor? preco je tomu tak ? a vyslovene odporucas do m66 len ten atf olej alebo ked uz som dal ten vyssie spominany nic tym nepokazim? Dakujem
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Jasko
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 417
Dátum registrácie: 10 Jún 2012, 10:05
Vek:: 29
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 21 krát

Re: Ťažké radenie

Príspevok od užívateľa Jasko » 22 Feb 2017, 20:34

Robo82 napísal:...no ja som auto kupoval minuly rok v lete. Ma nabehane malo nad 60.000km (po mojich zistovaniach verim, ze by to mohla byt pravda).

Co sa tyka tiahiel, tak pri kupe bol ten motor vyumyvany tak, ze vsetko bolo total cistucke, odmastene... Odpojil som preto tie plastove "klipy" co idu z radiacej paky na tiahla prevodovky a premazal som ich. Najprv vyzeralo, ze to pomohlo, ale ako som pisal, ono to ide raz dobre, raz tazko... takze po case som zistil, ze nepomohlo...
Tiahla pokrivene nevyzeraju byt, hrdza nikde ziadna, vsetko cistucke...

Kulisu radenia som nepozeral... dostanem sa k nej nejak odspodu, alebo aj zvnutra od radiacej paky?

Mozno skusim naozaj vymenit ten olej... Predsalen ma vyse 5 rokov, urcite tym nic nepokazim. Len z akeho dovodu ide teda do mechanickej skrine iny olej ako do automatickej, ked pises, ze ty davas automaticky... nie su tam este nejake ine dovody, preco je v manuali hustejsi?

Inak dik aj za vsetky predosle odpovede :)
IgorS, Tebe vdaka za zistenie, ze nemam M66, ale MMT6 {tanec} (otazka je, ci ta problemom s loziskom trpi, alebo nie :idea: )
Určite do tvojho auta by som dal origo volvo olej ja osobne som trochu experimentoval aj keď logicky ten hydraulicky olej maže aj v automate mechanicke časti ako v manuale.

Užívateľov profilový obrázok
norbi3
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 22 Máj 2016, 09:34
Vek:: 45
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: Ťažké radenie

Príspevok od užívateľa norbi3 » 17 Máj 2017, 20:06

Ahoj.Myslím že tým nič nepokaziš, ja ho mám vo svojej M66 a všetko klape a radí ako má.. uvidíme v zime či pojde hladšie radiť ked bude kosa...
Volvo S60 D5 Summum, (136kW), M66, MY2006 (olaf)
Smart City Coupe 0.8 cdi (30kw) A6 (vandal)

Napísať odpoveď