Strana 1 z 2
Kupa XC90
Napísané: 04 Mar 2016, 22:06
od užívateľa Dewe2
Nazdar pani. Zvazujem kupu XC90. 2.4 diesel. Chcem sa spytat na spolahlivost celeho auta ale hlavne motor a prevodovka. Dalej aku mate priemernu spotrebu ak bereme napr. pomer mesto/mimomesta 50/50. Dakujem kazdemu. A od kt. roka davali dpf filter ? Dik
Re: Kupa XC90
Napísané: 05 Mar 2016, 10:58
od užívateľa svehla
Ahoj, veľa je o tom popísané na českom fóre. DPF filter od roku 2005, zvyčajne s ním nie sú problémy. Nenapísal si, či chceš a alebo manuál (tak či tak, obe Ťa môžu potrápiť). Dôležité je, či je funkčné AWD (častý problém u ojazdených XC90).
Re: Kupa XC90
Napísané: 05 Mar 2016, 19:07
od užívateľa volvo888
xc90 su celkom v pohode ,mam ju uz 6 rokov ,ano musel som investovat nieco do motora podvozku silenblokov ,ale ak to porobis auto sluzi dokonale ,niake muchy sa vyskytnu ale u ktoreho auta nie ,ja by som nemenil ,spotreba u mna priemer v lete 9,2 zima 10,2 ,ak jazdim len mesto a kratsie trate dlhodobejsie stupne cez 11 ,da sa jazdit skusal som aj pod devet ale dlhsie trate a podla predpisov
ak dobre kupis a budes sa on dobre starat lutovat nebudes
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 12:42
od užívateľa Dewe2
Diky diky. A este jedna otazka. Do ktorej motorizacie ist ? 120 kw alebo 130+
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 13:22
od užívateľa volvo888
podla mna 136 kw, 120 sa mi zda slaba na tu velkost vozidla ,mal som moznost odskusat, ja osobne by som 120 nechcel
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 13:48
od užívateľa laci
Podla mna je 120KW-TOP motor.Ano je slabsi ale ma prednosti-Netreba cistit riesit- blaznive swirl a ostatok.Treba ho chipnut na zdravych 145KW a 136KW-motor schova.
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 17:13
od užívateľa volvo888
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 19:20
od užívateľa zobacny
laci napísal:Podla mna je 120KW-TOP motor.Ano je slabsi ale ma prednosti-Netreba cistit riesit- blaznive swirl a ostatok.Treba ho chipnut na zdravych 145KW a 136KW-motor schova.
, čo dodať....
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 19:49
od užívateľa JojoXC90
laci napísal:Podla mna je 120KW-TOP motor.Ano je slabsi ale ma prednosti-Netreba cistit riesit- blaznive swirl a ostatok.Treba ho chipnut na zdravych 145KW a 136KW-motor schova.
Velkú pravdu si napísal.....
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 19:53
od užívateľa volvo888
Re: Kupa XC90
Napísané: 08 Mar 2016, 19:59
od užívateľa JojoXC90
Re: Kupa XC90
Napísané: 09 Mar 2016, 09:07
od užívateľa Dewe2
A viete mi konkretne aj poradit ze kde cipnut ? A zmensi sa tym aj spotreba o nieco ?
Re: Kupa XC90
Napísané: 09 Mar 2016, 09:23
od užívateľa JojoXC90
V tom linku máš všetko
Re: Kupa XC90
Napísané: 09 Mar 2016, 09:38
od užívateľa Dewe2
Viem čítal som si to ale či sa to aj reálne zmení. Myslím spotrebu
Re: Kupa XC90
Napísané: 09 Mar 2016, 09:59
od užívateľa JojoXC90
Máš tam tri druhy úprav....a ja na takom aute spotrebu že vobec neriešim...aj keby žralo 15 litrov...za ten komfort a bezpečnosť to stojí za to
Re: Kupa XC90
Napísané: 09 Mar 2016, 10:31
od užívateľa Dewe2
Ja som na 99% rozhodnuty cize viacmenej mi to je jedno. A este co simamvsimat pri kupe ojazdenky ? Myslim tak auto celkovo a hlavne prevodovka. Lebo a som este nemal. Diky
Re: Kupa XC90
Napísané: 09 Mar 2016, 14:10
od užívateľa zorg1
Vezmi si volvoznalca , inak budeš lutovať.
Re: Kupa XC90
Napísané: 10 Mar 2016, 15:06
od užívateľa majcco1
Ja by som tiez isiel do 120kw verzie a chipol to na 149kw, resp. to som urobil ja
. Nemas DPF ani tie swirl klapky ci co to je, motor je zatial bezproblevy a hlavne zvlada aj mesto a to dlhodobo. Inak samotnych 120 kw je velmi malicko, ja som to chipoval hlavne kvoli bezpecnosti. Cim to auto mam dlhise, tym viac ho mam rad... nema to zbytocne vela elektroniky, nesvieti mi do tvare ziadna videohra v predu, auto je vyslovene na relax, awd a vysoky podvozok ta dovezu prakticky vsade (ak samozrejme funguju ako maju a mas dobre gumy a aj gule sa s tym trepat kade tade
). Ale ako spomnali borci, hlavne najst dobry kus. Aj ked diely su viacmenej uz relativne za normlane ceny, taka prevodovka alebo AWD stale zaboli. Dobre na AWD je, ze aj ked ti odide zadok, auto stale funguje a vies na nom jazdit, len mas predohrab. Ja mam a, menit olej kazdy 60tis km a spravat sa k auto rozumne a bude velmi dlho sluzit... a pasivna bezpecnost je na najvyssej moznej urovni... dalej sa da ist velmi tazko, lebo fyzika je fyzika. Asistenti su druha vec, ale ja sa najradsej spolieham sam na seba. vela stastia
Re: Kupa XC90
Napísané: 14 Feb 2019, 10:47
od užívateľa mayo251
Ahojte, oživujem tému. Jedná sa konkrétne o xc90 D5 147 kw motor ročník 2011. Je to ešte ten ktorý vychádza zo základu 120/136 kW alebo je to verzia Biturbo s tými vložkami čo sem tam praskaju (D5 151 kW). Má to aj swirl klapky ako 136 kW? Ďakujem. Ostatné veci okolo auta sú mi zrejmé, možno ešte rada ohľadom haldexu, či je už v tomto ročníku tisíc hran a celkovo 4x4 odolnejší alebo tiež čakať časom pohromu. Ďakujem.
Re: Kupa XC90
Napísané: 15 Feb 2019, 08:09
od užívateľa mayo251
Takze bol som pozriet tuto motorizaciu a vyskusal som to auto. Najazd 230.000 km. Po nastartovani som ostal stat ako to neskutocne vibrovalo a v kabine ani nehovorim. Motor mal slabsi zatah ako rovnaka 136 kw verzia. Neako sa mu nechcelo akcelerovat. Automat radil bez trhania ale tak nejak gumovo. Nakoniec sme zistili ze vsetky silentbloky v motore su asi v pase. Skusali sme pri otvorenej kapote preradovat a dat do zataze. Motor sa neskutocne kyval dopredu a dozadu. Zvuk motora ako traktor. Myslite ze po vymene silentov na motore prevodovke to stichne? Dalsia vec pri zaradenom D v kopci dal som dole nohu z brzdy a auto zacalo cuvat az kym som nesliapol na plyn. Je to normalne? Myslim z D-cko by pri rozjazde v kopci malo podrzat. Majitel starsi panko zo štatnej sfery jazdiaci na klobuka pianko. Tomu som prisudzoval neochotu zrychlovat sviznejsie. Olej pouzivany castrol s 30.000 covymi intervalmi. Vaham ci do toho ist. Bude ten motor niekedy sviznejsi ked mu clovek sem tam podkuri? Inak napravy ok aj vizualne ok. Dakujem.