Kúrenie S60 2.4i

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 16 Jan 2015, 11:30

Nazdar chlapci. Nepozdáva sa mi kúrenie v mojom tátoši, bol by som zvedavý na Vaše názory.
Motor sa zahrieva normalne, termostat sa otvára až pri nejakých 90 stupňov-odskúšané hmatom na hadici od termostatu.
Kúrenie ale po celú dobu zahrievania motora je velmi slabé, až keď teplota motora dosiahne tých 90 stutňov naraz začne tlačiť teplo jak keby som bol v saune. Všetky moje staré autá kúrili už pri 60-70 stupňov perfektne.
Mne to pripadá tak že to začne riadne kúriť až keď sa otvorí termostat. Vodné čerpadlo bolo menené pred 20000km spolu s rozvodom,hadice do kúrenia sú teplé a nevyzerajú byť prehodené-asi sa ani nedajú. Tento stav mám odkedy som kúpil auto pred troma rokmi.
Za Vaše názory a postrehy vopred ďakuvala. {pivo}
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
ferorista
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 20 Aug 2012, 21:59
Vek:: 37
Bydlisko: puchov
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 15 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa ferorista » 16 Jan 2015, 12:18

moze to robit nastavenie klapiek v kureni alebo zapchaty radiator :?
bolo volvo v70 2.5tdi 1998 aktualne ma najazdene 405 000km a nejake drobne :) skoncilo na streche :( totalka...
je volvo s60 2.4d 2003
pribudol peugeot 206 sw 2,0hdi 66kw

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 16 Jan 2015, 17:57

Na tieto možnosti som mislel aj ja, ale ten prudký nástup kúrenia pri dosiahnutí 90 stupňov asi vylúči tieto možnosti. To kúrenie by bolo stále slabé. Ale možno sa mýlim. Ako keby sa zmenila cirkulácia vody v prospech kúrenia, čo sa mi ale zdá nelogické.
Som z toho jeleň... {zmyslajuci}
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Ortový » 16 Jan 2015, 18:28

mám ten istý typ ako Ty,ale mne to kúri hneď,ako sa rafička dostane za prvú čiarku,t.z. asi po 500 m ...
som z toho jeleň aj ja ...nie je niekde v okruhu nejaký senzor teploty,alebo čo tak ten senzor na klimapaneli,ten kde je ten malý ventilátorček,nie je upchatý prachom?..
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 16 Jan 2015, 18:44

Ventilatorček prefúkaný a je jedno či dám klímu do manualneho alebo aickeho režimu.
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 20 Jan 2015, 13:27

Asi takto:
Vraciam sa z roboty, 18,45h teplota plus 4. Naštartujem, vycúvam a idem domov. Asi po 1,5km teplota 60, zapínam ventilátor na 1/3 výkonu a fúka mi to tak akurát aby sa nerosilo čelné sklo. Ďalšie zahrievanie motora je samozrejme ešte pomalšie. Po 6-tich kilometrov som doma, zaparkujem do garáže-teplota 80, už aj cítim že začína lepšie kúriť no už je neskoro. Otvorím kapotu a hadica od termostatu je studená.
Za týchto podmienok potrebujem cez 10 km aby motor dosiahol prevadzkovú teplotu. Ináč keď ručička teplomera sadne na stred, tak je tam ako prikovaná. Či zima alebo leto s klímou v kolone, ešte som nezaregistroval aby sa zapol ventilátor chladiča.
Ale to zahrievanie a kúrenie je pod úrovňou Fiatu Brava {palecdole}
Ak toto je v norme tak som velmi sklamaný...
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa st_Andy » 20 Jan 2015, 13:30

Joe, vyzera to, ze termostat si pyta vymenu.. moze byt zaseknuty ako otvoreny alebo zatvoreny alebo zle otvarat a odchadza do vecnych lovist... stoji par korun, 3x menej menej ako v Brave a da sa kupit samostatne bez domceka.. Lebo ak sa voda zohrieva pomalsie ako na Brave 1.4 tak to je uz co povedat.. mal som Bravu 1.8 benzin a ta sa v zime zacinala zahrievat tak po 15 minutach, v zime tragedia :) .. Volvo benziny kuria extremne rychlo hned na prvych par km, ved by v nich inak skandinavci umrzli ;)

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 20 Jan 2015, 14:32

Andy ale hadica od termostu ku chladiču,ako aj chladič je studený. Keď motor dosiahne 90 stupňov,až vtedy začína prúdiť teplá voda do chladiča a vtedy aj začína kúriť podla mojich predstáv. Zatial by som termostat vylúčil.
Nemáte niekto schému cirkulácie vody cladiacej a topnej sústavy???

Ps: a to ešte mám zakritý otvor v nárazníku...
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa st_Andy » 20 Jan 2015, 14:50

hmm.. zaujimave, noo este mi z voleja napada strajkujuci/tecuci radiator v kabine (dolu za stredovym panelom) ktory mohol niekto na drzovku zaslepit aby ho obisiel a nemusel vyberat... asi takto:

http://www.flickr.com/photos/90979520@N ... hotostream" onclick="window.open(this.href);return false;

Ak hladas schemy skus zadat do googlu "volvo s60 cooling scheme" a prezriet obrazky, mozno na nieco prides :idea:

Tiez by som zadal "volvo s60 heater core" aby si vedel co a kde hladat a ako to ma vyzerat..

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 20 Jan 2015, 17:53

Andy, našťastie taká radikálna oprava nehrozí...
Podarilo sa mi vygoogliť niečo/viď foto/ až na jednu maličkosť... S pomocou zrkadla som zistil že je tam ešte jeden vodný okruh,
zo zadnej časti bloku ide trubka-hadica do olejovej vane a vracia sa do trubky vedúcej k vodnému čerpadlu. No a što état???
Chladenie oleja? To by mohlo vysvetliť to pomalé zahrievanie motora? Môžem to zablendovať,neuškodím motoru?
Uvítal by som aj názori našich servizákov, nech sme všetci múdrejší {zmyslajuci}
Prílohy
fullsize_2589.jpg
fullsize_2589.jpg (128.17 KiB) 3491 zobrazení
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Ortový » 20 Jan 2015, 18:10

nastav si teplotu pre seba a spolujazdca trebárs 25°C a zatlač to tlačítko AUTO na klimapaneli...uvidíme potom,čo a ako...
tú trubku vedúcu vodu vodu k olejovému chladiču by som nechal na pokoji...kúriť to musí aj s tým,chyba bude asi inde...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa st_Andy » 20 Jan 2015, 19:11

Joe napísal:Andy, našťastie taká radikálna oprava nehrozí...
Podarilo sa mi vygoogliť niečo/viď foto/ až na jednu maličkosť... S pomocou zrkadla som zistil že je tam ešte jeden vodný okruh,
zo zadnej časti bloku ide trubka-hadica do olejovej vane a vracia sa do trubky vedúcej k vodnému čerpadlu. No a što état???
Chladenie oleja? To by mohlo vysvetliť to pomalé zahrievanie motora? Môžem to zablendovať,neuškodím motoru?
Uvítal by som aj názori našich servizákov, nech sme všetci múdrejší {zmyslajuci}
Ak myslis toto, tak ano, zozadu je vodny chladic oleja, ten v ziadnom pripade nezaslepuj.. :o Ako pise Vlasto, kurit jak o zivot musi aj s nim :)

Obrázok

PS: vymena radiatora v kabine nieje vobec radikalna oprava, odchadzaju veru viac ako casto.. tebe sa ale zahrieva pomaly motor a nie iba kabina.. Mno som zvedavy co sa z toho vykluje.. :)

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 20 Jan 2015, 20:49

Ano je to ono. Nuž čo, pre mňa, stareho chreňa je nezvyčajné aby atmo benzin mal chladič oleja, ale keď musí tak musí...
Termostat nie je problém vymeniť, ale podla mňa je na 100% dobrý. Neviem čo s tým {zmyslajuci}
Alebo ja mám príliš vysoké nároky... :?:
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa laci » 20 Jan 2015, 23:50

Joe,mal si ho vonku? myslim termostat.Tieto prejavy co pises,urobi vadny-pootvoreny termostat.
Nedavno sme kupili Golfa IV 1.6benzinak.Presne toto iste,a navyse-prasknuta priruba od hlavy z plastu.Tam si to prisavalo vzduch,a zavzdusnovalo system.V nadrzke sa to odvzdusnilo.Bolo to zvlastne a ze to netieklo.Po vymene termostatu,plast. prirube a naslednym odvzdusnenim-to kuri-ako blaznive :lol:
Uvarit termostat a sledovat,ci sa otvara-nechat vychladnut ci sa zavrie! Tak ci tak byt tebou kupim novy a mam aspon jednu istotu!
A nepodcenuj sa,si sikulka a nie stary chren.Co potom som asi ja? {valajuci}
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 21 Jan 2015, 13:56

Laci-keď ho vyberem hneď sa pýta naspäť do tepla... {valajuci}
Ano stáva sa že veci sa chovajú proti všetkej logike. Takže bude výmena termostatu a preplach systému. Tento týždeň už to nestihnem ale chcem to čím skorej aby som vedel posúdiť výsledok.
Zatial Vám ďakujem za Vaše príspevky a poradenstvo,potom dám report.

Ešte jedna otázočka-Máte niekto skúsenosti s týmito prípravkami?
http://www.autokelly.sk/#PATH=35557500; ... 3607|LNG=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autokelly.sk/#PATH=35557500; ... 6851|LNG=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.olejcentrum.sk/PRO-TEC-Radia ... 579046.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Ortový » 21 Jan 2015, 14:12

ja si aj tak myslím,že to tým termostatom nebude,preplach systému by pomôcť mohol...
počuj,9.2 idem do NZ,ak chceš,zastavím sa v Šali a kukneme na Tvoje auto diagnostikou...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 21 Jan 2015, 15:31

Ortový, viem že je to lotéria takisto ako preplach, veď nemám problém s prehrievaním motora v letných horúčavách.
Ale len tieto dva veci môžu produkovať takéto simptony a sú to lacné a jednoduché záležitosti.Nemám čo stratiť.
9.2 je ešte velmi ďaleko, ešte neviem či budem mať volno. Každopádne ďakujem za ponuku, keby niečo tak pošlem SS {palechore}

Ps: Wyskowskeho druhý zákon- všetko môže fungovať, ak sa s tým dosť dlho babre.
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa kwiko » 23 Jan 2015, 09:32

kedze byvam kusok, diagnostiku mam, mozeme sa ti nato pozriet u mna.
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa laci » 23 Jan 2015, 11:16

Joe,urcite si to daj pozriet Kwikovi.Palino je chytry urcite ti pride na klb veci.
PRO-TEC Radiator Flush -pozor na tento pripravok! Funguje dokonalo,ale slabe miesto na hlinikovom chladici a pod-najde. :lol:
Cize vznikne dierka a je po parade.Vypusti zo systemu vodu daj tam obycajnu -prevarenu s dvoma krabicami citrovitu (citrodeko).
Pred aplikovanim musi byt citrodeko Rozpustene vo vode! Motor prehriat aspon 2x na 90stupnov a vypustis.Das novu napln-nemrzku
a mas hotovo. :P
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
Joe
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 258
Dátum registrácie: 28 Apr 2013, 11:06
Vek:: 54
Bydlisko: okr.Šala
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Kúrenie S60 2.4i

Príspevok od užívateľa Joe » 23 Jan 2015, 16:33

Takže termostat je už u kamaráta v servize, zajtra ho budem meniť.
Laci, ďakujem za radu ohladom toho preplachu, aj ja mám určité obavy z toho a nechávam to ako poslednú možnosť.
Kwiko- nič neboj, ja Ťa evidujem na 1.mieste-keby niečo... Inak do H.Salyb chodím častejšie-mám tam fušku v jednej firme {dolare}

Ps: Súčiastky,ktoré nemožno namontovať opačne,sa namontujú opačne.
Je:S60 2,4i 125kw blackmetal r.v.2004, Fiat Brava 1,4 V12.
Bolo:niekolko socialistickych+Fiat Uno
Volváci všetkých krajín,spojte sa!!!

Napísať odpoveď