D5 - 120 kW - test vstrekovačov
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Zdravím Vás.
Keď už mám tú DICE,tak v rámci učenia sa,čo to dokáže,urobil som test vstrekovačov na svojej D5.
1. test (Cheking compression) som nedokázal vďaka mojej úžasnej znalosti angličtiny spustiť,2. a 3. test (checking combustion a checking fuel correction) sú na obrázku.
Vaše názory?
Môj odhad je vstrek 1,2,3 to majú nahnuté,4 je o.k. ,5 je kaput. Povolené odchýlky sú 675 až 725 ot/min. v teste č.2,v teste č.3 je to +- 3 mm kubické od nominálnej hodnoty 0.
Nabehané mám +- 123500 km,spotreba sa za posledný rok zvýšila o liter,vybrácie nad môj limit asi rok a pol až dva.
Keď už mám tú DICE,tak v rámci učenia sa,čo to dokáže,urobil som test vstrekovačov na svojej D5.
1. test (Cheking compression) som nedokázal vďaka mojej úžasnej znalosti angličtiny spustiť,2. a 3. test (checking combustion a checking fuel correction) sú na obrázku.
Vaše názory?
Môj odhad je vstrek 1,2,3 to majú nahnuté,4 je o.k. ,5 je kaput. Povolené odchýlky sú 675 až 725 ot/min. v teste č.2,v teste č.3 je to +- 3 mm kubické od nominálnej hodnoty 0.
Nabehané mám +- 123500 km,spotreba sa za posledný rok zvýšila o liter,vybrácie nad môj limit asi rok a pol až dva.
- Prílohy
-
- Schránka01.jpg (69.25 KiB) 3693 zobrazení
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- MarekV
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2213
- Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
- Vek:: 33
- Bydlisko: Nitra
- Bolo mu poďakované: 35 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
takmer kazdu D5 co som mal na tomto teste mala 5ty valec 30 a viac co sa tej korekcie tyka
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
dávaš mi nádej...pookrial som...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- zorg1
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2457
- Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
- Vek:: 43
- Poďakoval: 19 krát
- Bolo mu poďakované: 35 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
čim viacej pojdes do hlbky tym viacej budes nasraný,, nerob... len jazdi a už...
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
ja viem,ale ten červík v hlave je taký nepríjemný,hlodá a hlodá...v apríli bude ďalšia servisná,som zvedavý,čo na to martinopel povie,či len to,čo mi povedal minule - holt je to dízl...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Nezufaj v D5 su najlepsie vstreky ! Viem do nich vsetko objednat.Vstreky cistim ultrazvukom a potom sa vyhodnotia co treba na nich menit.Jednoznacne treba vstreky dat na prepadove odmerne valce ( Priamo v aute)A tie ukazu ktore vstreky pustaju do prepadu! Ziadna tragedia ako u vstrekov Siemens,tie kdo si odlklada (pouzite)doma moze ich v buducnosti pouzit ako tazitko do hrobu! U Delphi- plno repasovatelne! Ak ti auticko startuje,necuka,netrasie,nezvysila sa hlucnost tak to neries,este mas chvilu cas-na repas alebo nove.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- Hellblazer
- Nováčik
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 27 Sep 2012, 21:02
- Vek:: 21
- Bydlisko: Detva
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Moje streky dnes boli testované 1,3,5 šli do prepadu, 5 bol najhorší ale už aj 1 a 2 tam mali nejaké chyby tlaku či ako to tam bolo napísané... tak všetky šli na repas a o 600€ som ľahší
Volvo S60 D5 AT 120kW/163PS
2002
Spotreba 5,4 - ľahká noha, v meste 4st.
2002
Spotreba 5,4 - ľahká noha, v meste 4st.
- MarekV
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2213
- Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
- Vek:: 33
- Bydlisko: Nitra
- Bolo mu poďakované: 35 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
a ja si robim tazku hlavu s moznym repasom turba ... toto je prisupHellblazer napísal:Moje streky dnes boli testované 1,3,5 šli do prepadu, 5 bol najhorší ale už aj 1 a 2 tam mali nejaké chyby tlaku či ako to tam bolo napísané... tak všetky šli na repas a o 600€ som ľahší
- Hellblazer
- Nováčik
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 27 Sep 2012, 21:02
- Vek:: 21
- Bydlisko: Detva
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
turbo čaká aj mňa je tam vôľa... keď to všetko porobím pôjde na 157kW
Volvo S60 D5 AT 120kW/163PS
2002
Spotreba 5,4 - ľahká noha, v meste 4st.
2002
Spotreba 5,4 - ľahká noha, v meste 4st.
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2827
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
- Vek:: 10
- Bydlisko: PRG
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
budes rad ak sa dostanes na fabricky vykon.Hellblazer napísal:turbo čaká aj mňa je tam vôľa... keď to všetko porobím pôjde na 157kW
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Treba to brat aj z lepsej stranky,tieto auta stali ako nove desiatky tisic eur a potom stracali strasne rychlo na cene,takze oproti tomu su vstrekovace lacna zalezitost Inak to je ale cudne ,ze auto so 130tis km ma taketo problemy.Neskusis najprv nejake adivita na precistenie,ci to nepomoze ? O delphi aditive tu myslim boli rozsiahle diskusie.
http://www.youtube.com/watch?v=SfMHOkZYt2Q" onclick="window.open(this.href);return false; tuto medak(aj ked po laboratornych pokusoch) ma na konte milion mil a musi mat stale papierovy vykon !
preco by tam nemal tych 120kw ? pokial je o auto dobre postarane ,tak to musi byt no problemo.budes rad ak sa dostanes na fabricky vykon.
http://www.youtube.com/watch?v=SfMHOkZYt2Q" onclick="window.open(this.href);return false; tuto medak(aj ked po laboratornych pokusoch) ma na konte milion mil a musi mat stale papierovy vykon !
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Tri roky + lejem vif a teraz na jeseň pro-tec kúra...keď ma nase*e,dám mu ochutnať 2MT + S6006 Bezaromatik +S6001...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- MarekV
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2213
- Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
- Vek:: 33
- Bydlisko: Nitra
- Bolo mu poďakované: 35 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
mat na 10 rocnom aute fabricky vykon je utopia
moja kara mala 291 koni na 99 Octanovom benzine, 280 na 95ke ... otazne je, kolko to ma ked to vyde cisto nove z fabriky
respektive opytam sa inak - cistili ste si EGR, DPF (ak ho mate), hadice od intercooleru atd? Vela veci je casom zanesenych od sadzi, tie upchavaju a potroche beru autu dych
moja kara mala 291 koni na 99 Octanovom benzine, 280 na 95ke ... otazne je, kolko to ma ked to vyde cisto nove z fabriky
respektive opytam sa inak - cistili ste si EGR, DPF (ak ho mate), hadice od intercooleru atd? Vela veci je casom zanesenych od sadzi, tie upchavaju a potroche beru autu dych
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
DPF nemám,EGR som čistil pred cca dvoma rokmi,ale len zmiešavacie kolienko + kam som dočiahol,IC v akom je stave,tak to vie len auto,ja nie...ale štartovať štartuje,ísť ide,aj ťahá v rámci D5...mne ide o to,že darmo dávaš aditíva,tú s*urvenú slovenskú naftu nič nenapraví (resp. obsluhy čerp. staníc)...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Neviem ci utopia,podla gps spravim 0-100 pod 10s ,takze ten vykon tam byt musi (druha vec je ,ze od nepamati menim olej po 10tis km a tankujem hlavne v Rakusku,co vysvetluje,preco mam stale povodne vstreky a ten vykon) Rko je samozrejme ine,uz z fabriky nieje schopne podat papierovy vykon ,hlavne v lete koli tomu dvojitemu IC.
Ortový-toto si precitaj,popisuje sa tam D5ka a tie specialne aditiva
http://forum.autobazar.eu/dlhodoby-test ... 46006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ono nasa nafta nieje uplne zla,treba len cerpat na poriadnych staniciach(napr z poslednych testov vysiel obycajny fuel save diesel ako najlepsie palivo,mal lepsie vlastnosti ako V power )a pridavat Vif
Ortový-toto si precitaj,popisuje sa tam D5ka a tie specialne aditiva
http://forum.autobazar.eu/dlhodoby-test ... 46006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ono nasa nafta nieje uplne zla,treba len cerpat na poriadnych staniciach(napr z poslednych testov vysiel obycajny fuel save diesel ako najlepsie palivo,mal lepsie vlastnosti ako V power )a pridavat Vif
- zorg1
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2457
- Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
- Vek:: 43
- Poďakoval: 19 krát
- Bolo mu poďakované: 35 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Common Rail
V bežných systémoch sa palivo vedie z palivovej nádrže, cez nízkotlakové potrubie a jemný čistič paliva do vysokotlakových čerpadiel a z nich vysokotlakovým potrubím ide priamo do vstrekovača. Dosiahnutý vstrekovací tlak je od 600 do 1200 barov. Zatiaľ čo v Common Rail systéme je palivo vedené z palivovej nádrže nízkotlakým elektrickým čerpadlom (3bar) cez filter do vysokotlakého čerpadla. Vysokotlaké čerpadlo reguluje tlak od 300 do 2000 barov v závislosti od zaťaženia motora. Z neho je vedený tlak do vstrekovača cez zásobník tlaku – rail. U Common Rail je vysokotlakové čerpadlo len jedno a zvyčajne je trojpiestové. Vstrekovače sú riadené elektrickým impulzom z riadiacej jednotky motora.
Common Rail systém je obľúbenejší v čoraz väčšom počte automobilov. Je to celosvetovo najrozšírenejší systém vysokotlakového priameho vstrekovania nafty. Používa sa aj v nákladných autách. Medzi prvých výrobcov tohto systému patrí firma MAN. Dnes už vyrábajú systémy Common Rail spoločnosti Denso, Bosch, Delphi, a Siemens - VDO.
Prvý prototyp Common Rail systému vznikol už koncom 60.tych rokov keď ho vyvinul Švajčiar Robert Huber. Prvé modely osobných automobilov vybavených týmto systémom však prišli na trh až v roku 1997.
Commom Rail systém sa skladá z troch funkčných a priestorových oddelených častí:
- Vysokotlakové čerpadlo - vytvára potrebný tlak pre vstrekovanie
- Rozvodové vedenie vstrekovača paliva – slúži ako sklad tlaku
- Injektory k rozvodnému vedeniu vstrekovača – „dávkujú“ palivo
Za nevýhodu systému Common Rail sa často považuje jeho nízka životnosť. Vo všeobecnosti sa doporučuje vstrekovacie dýzy meniť po 100 000 najazdených kilometroch a celé vstrekovače po 200 000 km. Životnosť vstrekovačov sa však vo veľkej miere dá ovplyvniť starostlivosťou o palivovú sústavu (pravidelná výmena palivového filtra, používanie aditív do nafty, používanie kvalitnej nafty z minimálnym množstvom biozložky). Pri správnej údržbe a starostlivosti o auto sa Common Rail vstrekovače môžu vzácne „dožiť“ aj 300 000 najazdených kilometrov.
V bežných systémoch sa palivo vedie z palivovej nádrže, cez nízkotlakové potrubie a jemný čistič paliva do vysokotlakových čerpadiel a z nich vysokotlakovým potrubím ide priamo do vstrekovača. Dosiahnutý vstrekovací tlak je od 600 do 1200 barov. Zatiaľ čo v Common Rail systéme je palivo vedené z palivovej nádrže nízkotlakým elektrickým čerpadlom (3bar) cez filter do vysokotlakého čerpadla. Vysokotlaké čerpadlo reguluje tlak od 300 do 2000 barov v závislosti od zaťaženia motora. Z neho je vedený tlak do vstrekovača cez zásobník tlaku – rail. U Common Rail je vysokotlakové čerpadlo len jedno a zvyčajne je trojpiestové. Vstrekovače sú riadené elektrickým impulzom z riadiacej jednotky motora.
Common Rail systém je obľúbenejší v čoraz väčšom počte automobilov. Je to celosvetovo najrozšírenejší systém vysokotlakového priameho vstrekovania nafty. Používa sa aj v nákladných autách. Medzi prvých výrobcov tohto systému patrí firma MAN. Dnes už vyrábajú systémy Common Rail spoločnosti Denso, Bosch, Delphi, a Siemens - VDO.
Prvý prototyp Common Rail systému vznikol už koncom 60.tych rokov keď ho vyvinul Švajčiar Robert Huber. Prvé modely osobných automobilov vybavených týmto systémom však prišli na trh až v roku 1997.
Commom Rail systém sa skladá z troch funkčných a priestorových oddelených častí:
- Vysokotlakové čerpadlo - vytvára potrebný tlak pre vstrekovanie
- Rozvodové vedenie vstrekovača paliva – slúži ako sklad tlaku
- Injektory k rozvodnému vedeniu vstrekovača – „dávkujú“ palivo
Za nevýhodu systému Common Rail sa často považuje jeho nízka životnosť. Vo všeobecnosti sa doporučuje vstrekovacie dýzy meniť po 100 000 najazdených kilometroch a celé vstrekovače po 200 000 km. Životnosť vstrekovačov sa však vo veľkej miere dá ovplyvniť starostlivosťou o palivovú sústavu (pravidelná výmena palivového filtra, používanie aditív do nafty, používanie kvalitnej nafty z minimálnym množstvom biozložky). Pri správnej údržbe a starostlivosti o auto sa Common Rail vstrekovače môžu vzácne „dožiť“ aj 300 000 najazdených kilometrov.
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
Kedysi boli podobne clanky aj na temu jednobodoveho/viacbodoveho vstrekovania vs. karburator
potom priamy vstrek s elektronicky riadenym cerpadlom vs. mechanika a vcera bolo priame vstrekovanie nafty, dnes benzinu...
Vsetko sa da pokazit. ale dnes vam uz karburator malokdo neopravi...
A, auta v bazaroch mavaju len do 160tisic...
B, commonralilove vstrekovace v D5, ako aj v dci by boli uz podla tohoo clanku mrtve vsetky.
C, sumasumarum zalezi aj od vyrobcou vstrekovacov. A vo vseobecnosti taketo clanky povazujem za keci. Ceny za repas klesaju, kedze je to uz skoro rutinna oprava.
potom priamy vstrek s elektronicky riadenym cerpadlom vs. mechanika a vcera bolo priame vstrekovanie nafty, dnes benzinu...
Vsetko sa da pokazit. ale dnes vam uz karburator malokdo neopravi...
A, auta v bazaroch mavaju len do 160tisic...
B, commonralilove vstrekovace v D5, ako aj v dci by boli uz podla tohoo clanku mrtve vsetky.
C, sumasumarum zalezi aj od vyrobcou vstrekovacov. A vo vseobecnosti taketo clanky povazujem za keci. Ceny za repas klesaju, kedze je to uz skoro rutinna oprava.
kwiko
- zorg1
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2457
- Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
- Vek:: 43
- Poďakoval: 19 krát
- Bolo mu poďakované: 35 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
kwiko tvoj nazor na delphi diesel + ?
kupit nekupit ?
kupit nekupit ?
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
vstrekovace osobne nerepasujem, davam ich specialistom. Takze by som len posuval vseobecne drby mozno ludi co sa tym zaoberaju. Osobne v tom vidim dost marketingu ale v zime by som nieco na sposob VIFu urcite odporucil.
kwiko
Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov
tiež mám D5 aj dice jak sa dostanem ku kontrole strekov vieš my poradiť
Volvo S60 D5 203 000
Renault scenic 1.9DTI 256 OOO nikdy viac francúzke autá
W-pasat 1.9D 408 500 Nezmar
Skoda 105M 83 000 Prvé auto
Renault scenic 1.9DTI 256 OOO nikdy viac francúzke autá
W-pasat 1.9D 408 500 Nezmar
Skoda 105M 83 000 Prvé auto