D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Ortový » 02 Mar 2013, 22:42

Zdravím Vás.
Keď už mám tú DICE,tak v rámci učenia sa,čo to dokáže,urobil som test vstrekovačov na svojej D5.
1. test (Cheking compression) som nedokázal vďaka mojej úžasnej znalosti angličtiny spustiť,2. a 3. test (checking combustion a checking fuel correction) sú na obrázku.
Vaše názory?
Môj odhad je vstrek 1,2,3 to majú nahnuté,4 je o.k. ,5 je kaput. Povolené odchýlky sú 675 až 725 ot/min. v teste č.2,v teste č.3 je to +- 3 mm kubické od nominálnej hodnoty 0.
Nabehané mám +- 123500 km,spotreba sa za posledný rok zvýšila o liter,vybrácie nad môj limit asi rok a pol až dva.
Prílohy
Schránka01.jpg
Schránka01.jpg (69.25 KiB) 3693 zobrazení
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
MarekV
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2213
Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
Vek:: 33
Bydlisko: Nitra
Bolo mu poďakované: 35 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa MarekV » 02 Mar 2013, 23:01

takmer kazdu D5 co som mal na tomto teste mala 5ty valec 30 a viac co sa tej korekcie tyka

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Ortový » 02 Mar 2013, 23:03

dávaš mi nádej...pookrial som...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa zorg1 » 02 Mar 2013, 23:20

čim viacej pojdes do hlbky tym viacej budes nasraný,, nerob... len jazdi a už...
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Ortový » 02 Mar 2013, 23:26

ja viem,ale ten červík v hlave je taký nepríjemný,hlodá a hlodá...v apríli bude ďalšia servisná,som zvedavý,čo na to martinopel povie,či len to,čo mi povedal minule - holt je to dízl...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa laci » 03 Mar 2013, 00:02

Nezufaj v D5 su najlepsie vstreky ! Viem do nich vsetko objednat.Vstreky cistim ultrazvukom a potom sa vyhodnotia co treba na nich menit.Jednoznacne treba vstreky dat na prepadove odmerne valce ( Priamo v aute)A tie ukazu ktore vstreky pustaju do prepadu! Ziadna tragedia ako u vstrekov Siemens,tie kdo si odlklada (pouzite)doma moze ich v buducnosti pouzit ako tazitko do hrobu! U Delphi- plno repasovatelne! Ak ti auticko startuje,necuka,netrasie,nezvysila sa hlucnost tak to neries,este mas chvilu cas-na repas alebo nove. {typekscigaretou}
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
Hellblazer
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 27 Sep 2012, 21:02
Vek:: 21
Bydlisko: Detva

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Hellblazer » 04 Mar 2013, 21:44

Moje streky dnes boli testované 1,3,5 šli do prepadu, 5 bol najhorší ale už aj 1 a 2 tam mali nejaké chyby tlaku či ako to tam bolo napísané... tak všetky šli na repas a o 600€ som ľahší :D
Volvo S60 D5 AT 120kW/163PS
2002
Spotreba 5,4 - ľahká noha, v meste 4st.

Užívateľov profilový obrázok
MarekV
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2213
Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
Vek:: 33
Bydlisko: Nitra
Bolo mu poďakované: 35 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa MarekV » 04 Mar 2013, 21:49

Hellblazer napísal:Moje streky dnes boli testované 1,3,5 šli do prepadu, 5 bol najhorší ale už aj 1 a 2 tam mali nejaké chyby tlaku či ako to tam bolo napísané... tak všetky šli na repas a o 600€ som ľahší :D
a ja si robim tazku hlavu s moznym repasom turba ... toto je prisup 8-)

Užívateľov profilový obrázok
Hellblazer
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 27 Sep 2012, 21:02
Vek:: 21
Bydlisko: Detva

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Hellblazer » 04 Mar 2013, 22:12

turbo čaká aj mňa :) je tam vôľa... keď to všetko porobím pôjde na 157kW
Volvo S60 D5 AT 120kW/163PS
2002
Spotreba 5,4 - ľahká noha, v meste 4st.

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa lucki » 04 Mar 2013, 22:31

Hellblazer napísal:turbo čaká aj mňa :) je tam vôľa... keď to všetko porobím pôjde na 157kW
budes rad ak sa dostanes na fabricky vykon.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Drak3n » 05 Mar 2013, 01:08

Treba to brat aj z lepsej stranky,tieto auta stali ako nove desiatky tisic eur a potom stracali strasne rychlo na cene,takze oproti tomu su vstrekovace lacna zalezitost :P Inak to je ale cudne ,ze auto so 130tis km ma taketo problemy.Neskusis najprv nejake adivita na precistenie,ci to nepomoze ? O delphi aditive tu myslim boli rozsiahle diskusie.
budes rad ak sa dostanes na fabricky vykon.
preco by tam nemal tych 120kw ? pokial je o auto dobre postarane ,tak to musi byt no problemo.
http://www.youtube.com/watch?v=SfMHOkZYt2Q" onclick="window.open(this.href);return false; tuto medak(aj ked po laboratornych pokusoch) ma na konte milion mil a musi mat stale papierovy vykon !
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Ortový » 05 Mar 2013, 01:52

Tri roky + lejem vif a teraz na jeseň pro-tec kúra...keď ma nase*e,dám mu ochutnať 2MT + S6006 Bezaromatik +S6001...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
MarekV
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2213
Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
Vek:: 33
Bydlisko: Nitra
Bolo mu poďakované: 35 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa MarekV » 05 Mar 2013, 10:10

mat na 10 rocnom aute fabricky vykon je utopia :lol:
moja kara mala 291 koni na 99 Octanovom benzine, 280 na 95ke ... otazne je, kolko to ma ked to vyde cisto nove z fabriky :)

respektive opytam sa inak - cistili ste si EGR, DPF (ak ho mate), hadice od intercooleru atd? Vela veci je casom zanesenych od sadzi, tie upchavaju a potroche beru autu dych

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Ortový » 05 Mar 2013, 13:09

DPF nemám,EGR som čistil pred cca dvoma rokmi,ale len zmiešavacie kolienko + kam som dočiahol,IC v akom je stave,tak to vie len auto,ja nie...ale štartovať štartuje,ísť ide,aj ťahá v rámci D5...mne ide o to,že darmo dávaš aditíva,tú s*urvenú slovenskú naftu nič nenapraví (resp. obsluhy čerp. staníc)...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa Drak3n » 05 Mar 2013, 14:13

Neviem ci utopia,podla gps spravim 0-100 pod 10s ,takze ten vykon tam byt musi :P(druha vec je ,ze od nepamati menim olej po 10tis km a tankujem hlavne v Rakusku,co vysvetluje,preco mam stale povodne vstreky a ten vykon) Rko je samozrejme ine,uz z fabriky nieje schopne podat papierovy vykon ,hlavne v lete koli tomu dvojitemu IC.

Ortový-toto si precitaj,popisuje sa tam D5ka a tie specialne aditiva
http://forum.autobazar.eu/dlhodoby-test ... 46006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ono nasa nafta nieje uplne zla,treba len cerpat na poriadnych staniciach(napr z poslednych testov vysiel obycajny fuel save diesel ako najlepsie palivo,mal lepsie vlastnosti ako V power :P)a pridavat Vif :P
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa zorg1 » 05 Mar 2013, 15:21

Common Rail
V bežných systémoch sa palivo vedie z palivovej nádrže, cez nízkotlakové potrubie a jemný čistič paliva do vysokotlakových čerpadiel a z nich vysokotlakovým potrubím ide priamo do vstrekovača. Dosiahnutý vstrekovací tlak je od 600 do 1200 barov. Zatiaľ čo v Common Rail systéme je palivo vedené z palivovej nádrže nízkotlakým elektrickým čerpadlom (3bar) cez filter do vysokotlakého čerpadla. Vysokotlaké čerpadlo reguluje tlak od 300 do 2000 barov v závislosti od zaťaženia motora. Z neho je vedený tlak do vstrekovača cez zásobník tlaku – rail. U Common Rail je vysokotlakové čerpadlo len jedno a zvyčajne je trojpiestové. Vstrekovače sú riadené elektrickým impulzom z riadiacej jednotky motora.

Common Rail systém je obľúbenejší v čoraz väčšom počte automobilov. Je to celosvetovo najrozšírenejší systém vysokotlakového priameho vstrekovania nafty. Používa sa aj v nákladných autách. Medzi prvých výrobcov tohto systému patrí firma MAN. Dnes už vyrábajú systémy Common Rail spoločnosti Denso, Bosch, Delphi, a Siemens - VDO.
Prvý prototyp Common Rail systému vznikol už koncom 60.tych rokov keď ho vyvinul Švajčiar Robert Huber. Prvé modely osobných automobilov vybavených týmto systémom však prišli na trh až v roku 1997.

Commom Rail systém sa skladá z troch funkčných a priestorových oddelených častí:

- Vysokotlakové čerpadlo - vytvára potrebný tlak pre vstrekovanie
- Rozvodové vedenie vstrekovača paliva – slúži ako sklad tlaku
- Injektory k rozvodnému vedeniu vstrekovača – „dávkujú“ palivo

Za nevýhodu systému Common Rail sa často považuje jeho nízka životnosť. Vo všeobecnosti sa doporučuje vstrekovacie dýzy meniť po 100 000 najazdených kilometroch a celé vstrekovače po 200 000 km. Životnosť vstrekovačov sa však vo veľkej miere dá ovplyvniť starostlivosťou o palivovú sústavu (pravidelná výmena palivového filtra, používanie aditív do nafty, používanie kvalitnej nafty z minimálnym množstvom biozložky). Pri správnej údržbe a starostlivosti o auto sa Common Rail vstrekovače môžu vzácne „dožiť“ aj 300 000 najazdených kilometrov.
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa kwiko » 05 Mar 2013, 17:55

Kedysi boli podobne clanky aj na temu jednobodoveho/viacbodoveho vstrekovania vs. karburator
potom priamy vstrek s elektronicky riadenym cerpadlom vs. mechanika a vcera bolo priame vstrekovanie nafty, dnes benzinu...
Vsetko sa da pokazit. ale dnes vam uz karburator malokdo neopravi...

A, auta v bazaroch mavaju len do 160tisic... :D
B, commonralilove vstrekovace v D5, ako aj v dci by boli uz podla tohoo clanku mrtve vsetky.
C, sumasumarum zalezi aj od vyrobcou vstrekovacov. A vo vseobecnosti taketo clanky povazujem za keci. Ceny za repas klesaju, kedze je to uz skoro rutinna oprava.
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa zorg1 » 05 Mar 2013, 18:23

kwiko tvoj nazor na delphi diesel + ?
kupit nekupit ?
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa kwiko » 05 Mar 2013, 20:50

Obrázok
:lol:

vstrekovace osobne nerepasujem, davam ich specialistom. Takze by som len posuval vseobecne drby mozno ludi co sa tym zaoberaju. Osobne v tom vidim dost marketingu ale v zime by som nieco na sposob VIFu urcite odporucil.
kwiko

joskac
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 25 Júl 2012, 19:54
Vek:: 38
Bydlisko: Trstice

Re: D5 - 120 kW - test vstrekovačov

Príspevok od užívateľa joskac » 05 Mar 2013, 21:46

tiež mám D5 aj dice jak sa dostanem ku kontrole strekov vieš my poradiť
Volvo S60 D5 203 000
Renault scenic 1.9DTI 256 OOO nikdy viac francúzke autá
W-pasat 1.9D 408 500 Nezmar
Skoda 105M 83 000 Prvé auto

Napísať odpoveď