klíma v kolóne

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa lucki » 03 Júl 2012, 18:05

neri71 napísal: no dajme tomu že maš pravdu tak čo treba dať spraviť??zhodiť klímový kompresor a dať ho pozrieť či čo?
niektory mechanici to vedia spravit aj bez vybratia. len sa vymenia podlozky. videl som to len na fotkach, daval som si to robit uz na dvoch autach.

tu je fotonavod:
http://volvoforums.com/forum/volvo-850- ... ming-6665/" onclick="window.open(this.href);return false;
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa st_Andy » 03 Júl 2012, 20:29

len ci to nebude trochu jak menit termostat ked ti zasvieti kontrolka vody :) ja by som na to isiel od toho chladiva, doplnit ho je jednoduchsie ako to rozobrat, chlavne ti rovno povedia ci ho mas malo, no a ak to nebude tym tak tam kde ti ho naleju tam ti ho aj odsaju a po oprave daju nanovo, kazdopadne to nerozoberies aby si zistil ze ho mas menej ako je treba

Užívateľov profilový obrázok
neri71
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 21 Jan 2012, 16:31
Vek:: 30
Bydlisko: Prievidza
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa neri71 » 03 Júl 2012, 20:54

st_Andy napísal:len ci to nebude trochu jak menit termostat ked ti zasvieti kontrolka vody :) ja by som na to isiel od toho chladiva, doplnit ho je jednoduchsie ako to rozobrat, chlavne ti rovno povedia ci ho mas malo, no a ak to nebude tym tak tam kde ti ho naleju tam ti ho aj odsaju a po oprave daju nanovo, kazdopadne to nerozoberies aby si zistil ze ho mas menej ako je treba
hmm no ja neviem ale ked na tým teraz rozmyšlam tak ono to chladilo ale málo nešiel teplý vzduch al ani studený
DIAGNOSTIKA vida a Vdash - cestina,slovencina
Volvo v50 d5 132 kw summum 2009 seda metaliza
Volvo xc 70 d5 2003
Volvo V70 Tdi 2000 strieborná metalíza
Predošlé naše autá:
Volvo 850 combi TDI
Volvo s60 d5 2002
Volvo s60 2.4t 147kw

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa lucki » 03 Júl 2012, 21:30

ono je dost mozne, ze to bude obojim, kedy si naposledy plnil?
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa volvo888 » 04 Júl 2012, 11:04

presne to co pises do bodky mi robil bavorak ,vzdy velka horucava kolona prestal chladit ,jak som sa rozbehol po chvili zacala chladit , niak som to neriesil , novi majitel co ho ma po mne zatial mu to neurobilo ,ja by som mozno tiez nechal doplnit klimu a uvidis ,servis bude hladat a budes len calovat za to ci ono ,ak sa tam ma nieco posrat tak sa to ukaze
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
tomaszvolen
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 446
Dátum registrácie: 13 Mar 2012, 21:58
Vek:: 43
Bydlisko: Zvolen
Poďakoval: 31 krát
Bolo mu poďakované: 24 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa tomaszvolen » 04 Júl 2012, 15:10

Včera bola moja v BA a sťažovala sa mi že tom slabo chladí a miestami to vôbec nejde.Dneska som to bol dať pozrieť tak bolo málo chladiva 220g tak mi to vytiahli a nanovo naplnili teraz to facha ako patrí.Stálo ma to 35Euro.
V70 TDi 2.5 103kW r.v.99 hnedá metalíza (Sandstone Pearl Mettalic)
MB 124 T 2.5D 66kW r.v. 92 červená metalíza tmavá.
Ex:V740 GLE 2.4D biela

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa lucki » 04 Júl 2012, 15:27

tomaszvolen napísal:Včera bola moja v BA a sťažovala sa mi že tom slabo chladí a miestami to vôbec nejde.Dneska som to bol dať pozrieť tak bolo málo chladiva 220g tak mi to vytiahli a nanovo naplnili teraz to facha ako patrí.Stálo ma to 35Euro.
to je ine ako je tato tema. proste ked to malo chladi, je malo chladiva. ked to chladi dobre, ale len obcas, tak je to ta em spojka.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
neri71
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 21 Jan 2012, 16:31
Vek:: 30
Bydlisko: Prievidza
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa neri71 » 04 Júl 2012, 17:02

lucki napísal:ono je dost mozne, ze to bude obojim, kedy si naposledy plnil?
no auto mam pol roka ale ešte som to nedaval plniť a predošly majitel tiež o tom nič nevravel že by ju daval plniť alebo tak takže dam ju doplniť a ak to nepojdem budem riešiť EM spojku
DIAGNOSTIKA vida a Vdash - cestina,slovencina
Volvo v50 d5 132 kw summum 2009 seda metaliza
Volvo xc 70 d5 2003
Volvo V70 Tdi 2000 strieborná metalíza
Predošlé naše autá:
Volvo 850 combi TDI
Volvo s60 d5 2002
Volvo s60 2.4t 147kw

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa mato.20 » 05 Júl 2012, 21:21

Zapína ti ventilátor ? pokiaľ nie je nápor vzduchu klíma sa prehrieva a tým rastie pracovný tlak... vtedy naskočí elektrický ventilátor a beží dovtedy kým sa klíma neschladí a neklesne tlak v sústave.. ak nenaskočí ventilátor tlak v sústave vzrastie na hraničnú hodnotu a expanzný ventil odpustí časť chladiva do vzduchu, aby ochránil časti klímy.. po pár odfukoch už plyn nie je žiadny... a samozrejme klíma nechladí... toto sa mi stalo na forde pred 2 rokmi {palecdole}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
neri71
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 21 Jan 2012, 16:31
Vek:: 30
Bydlisko: Prievidza
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa neri71 » 05 Júl 2012, 21:59

mato.20 napísal:Zapína ti ventilátor ? pokiaľ nie je nápor vzduchu klíma sa prehrieva a tým rastie pracovný tlak... vtedy naskočí elektrický ventilátor a beží dovtedy kým sa klíma neschladí a neklesne tlak v sústave.. ak nenaskočí ventilátor tlak v sústave vzrastie na hraničnú hodnotu a expanzný ventil odpustí časť chladiva do vzduchu, aby ochránil časti klímy.. po pár odfukoch už plyn nie je žiadny... a samozrejme klíma nechladí... toto sa mi stalo na forde pred 2 rokmi {palecdole}
hmm to si ma zaskočil ale nie isto mi ide lebo ked ho zopne tak to cítim že ide
DIAGNOSTIKA vida a Vdash - cestina,slovencina
Volvo v50 d5 132 kw summum 2009 seda metaliza
Volvo xc 70 d5 2003
Volvo V70 Tdi 2000 strieborná metalíza
Predošlé naše autá:
Volvo 850 combi TDI
Volvo s60 d5 2002
Volvo s60 2.4t 147kw

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa mato.20 » 06 Júl 2012, 04:36

Ventilátor je obvikle počuť a pri jeho zapnutí zmení motor na okamih zvuk... si to odsleduj... ja som mal presne tento problém.... na dialnici chladila a ked som šiel 50tkou už mi bolo v aute tepúčko {plac}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
kope
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 11 Júl 2011, 21:46
Vek:: 80
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 9 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa kope » 07 Júl 2012, 22:15

Mne vcera cestou do tateeer po trojhodinovej skoro nonstop ceste klima zacala fukat teply vzduch. Vypol som ju, chvilu siel obycajnym ofukom ochladeny vzduch z celeho okruhu. Po 5-10 min. znovu zapol a chladila dalsich cca 15-20 min, kym zas nezacala kurit :) Pomohlo znova vypnutie na par minut.
Inak nevyznam sa v tomto, ale viem, ze v praci, ked je mrte hic a vsetci chladia kancle na 20, co je rozdiel 15 stupnov, tak na streche zamrznu vymenniky a centralna klima je v haaji, kym to neroztopi. Najskor som tomu neveril, ked nas na to upozornoval nas "majster" manageer, ale raz sme sa museli s kolegom vyskriabat na strechu kvoli servisu anteny a videl som to na vlastne oci ... normalne niekolkocenti hruby lad aj ked vonku prazilo jak priprava na grilovacku. Je mozne, ze velky rozdiel teplot moze sposobit nieco podobne aj pri autoklimach ?
Minulosť: Volvo S70 - B5254T - 1998
Súčasnosť: Mazda 5, 2.0 MZR DISI
Budúcnosť: Volvo V70

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa lucki » 08 Júl 2012, 10:04

kope napísal:Mne vcera cestou do tateeer po trojhodinovej skoro nonstop ceste klima zacala fukat teply vzduch. Vypol som ju, chvilu siel obycajnym ofukom ochladeny vzduch z celeho okruhu. Po 5-10 min. znovu zapol a chladila dalsich cca 15-20 min, kym zas nezacala kurit :) Pomohlo znova vypnutie na par minut.
Inak nevyznam sa v tomto, ale viem, ze v praci, ked je mrte hic a vsetci chladia kancle na 20, co je rozdiel 15 stupnov, tak na streche zamrznu vymenniky a centralna klima je v haaji, kym to neroztopi. Najskor som tomu neveril, ked nas na to upozornoval nas "majster" manageer, ale raz sme sa museli s kolegom vyskriabat na strechu kvoli servisu anteny a videl som to na vlastne oci ... normalne niekolkocenti hruby lad aj ked vonku prazilo jak priprava na grilovacku. Je mozne, ze velky rozdiel teplot moze sposobit nieco podobne aj pri autoklimach ?
to co popisujes je vola na em spojke.
zamrznut moze aj v aute, ved je to rovnaka klima (skoro) ale je tam na to ochrana, takze by nemalo.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa kwiko » 08 Júl 2012, 11:43

klima ako v aute, tak v budove v obsahuje dost veci ktore su pre jej spravne fungovanie podstatne. zamrzanie vyparnika, ci trubiek moze mat az prekvapivo vela pricin. Od nevhodneho projektu az po privela-primalo chladiva, cez mechanicke znizenie prierezu trubiek prilisnym ohybom, ci vadnym reduktorom tlaku.

To ist plati aj pri autoklime. Kazdopadne pri prekroceni teploty motora RJ da okamzite povel na vypnutie klimy.
Bezpecnostny pretlakovy ventil ma volvo rieseny len pre jedno pouzitie (ine riesenie som ani v zivote nevidel). Ked streli, cela napln okamzite vyfuci. Ale to je tam z bezpecnostnych dovodov, aby nepraskol vyparnik v kabine, co by bolo viac nez neprijemne.

Kompresor sam o sebe je celkom komplikovana vecicka. Asi aj preto mozeme spocitat vyrobcov na prstoch jednej ruky. Nastastie to maju zvladnute celkom dobre, takze skutocne najcastejsie na nom odchadza el. magneticka spojka, co je opravitelna vec.

Budme radi ze ju tam mame, dnes je trend vyrobcov ju nahradit kompresorom ktory reguluje naklonenim dosky nielen zdvih piestov podla otacok, ale aj podla poziadavkov RJ klimy a dokaze dosku naklonit tak ze je zdvih piestov skoro nulovy = kompresor je vypnuty aj ked sa toci.

Len sa to uz kazieva ovela castejsie a oprava je vymenou kompresora :roll:
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
begi
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 1527
Dátum registrácie: 06 Máj 2010, 21:19
Vek:: 39
Bydlisko: BA/KE
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 45 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa begi » 08 Júl 2012, 13:21

aj sa nejako kontroluje ci EMspojka uz je suca na nejaku udrzbu/opravu, ci sa to riesi az ked je v aute teplejsie nez vonku?
Je: V70 T5 MY07, Summum, 191kW Obrázok, V40CC T4 AWD MY15 132kW
Bolo: V40 1.9D MY04, 85kW
V50 T5 MY06, Momentum, 162kW
Galerka: >>>TU<<<

VOLVO diagnostika BA-Rača /10Eur

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa martinopel » 08 Júl 2012, 20:46

begi napísal:aj sa nejako kontroluje ci EMspojka uz je suca na nejaku udrzbu/opravu, ci sa to riesi az ked je v aute teplejsie nez vonku?
Jednoduše spárovými měrkami změříš vůli.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

Užívateľov profilový obrázok
begi
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 1527
Dátum registrácie: 06 Máj 2010, 21:19
Vek:: 39
Bydlisko: BA/KE
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 45 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa begi » 08 Júl 2012, 23:01

dik {palechore}
Je: V70 T5 MY07, Summum, 191kW Obrázok, V40CC T4 AWD MY15 132kW
Bolo: V40 1.9D MY04, 85kW
V50 T5 MY06, Momentum, 162kW
Galerka: >>>TU<<<

VOLVO diagnostika BA-Rača /10Eur

Užívateľov profilový obrázok
shreky517
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2749
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 23:57
Vek:: 34
Bydlisko: prievidza/nove zamky
Poďakoval: 82 krát
Bolo mu poďakované: 79 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa shreky517 » 09 Júl 2012, 08:24

kwiko cize ak som to dobre pochopil budme radi ze mame starsie auta??? {zmyslajuci} aspon teda co sa klimy a tika??
bolo...peugeot 405
fiat uno
lancia kappa
volvo s40 1.6 16v
felicia 1.3 LX
je.... volvo s40 1.8 16v r.v1997 B4184S 85kw 115 losov..
fiat punto evo 1.4 multiair r.v2010...77kw 105 ps

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa kwiko » 09 Júl 2012, 20:56

volvo sa prekvapivo drzi (drzalo, auta este v zaruke neriesim...) kompresoru s el. magnetickou spojkou.
taka fabia a cely VW koncern ju opustil uz okolo roku 2001. Ale oni opustili aj commonrail, a potom sa so stiahnutym chvostom k nemu zase vratilili :D

A ci je to lepsie, a ci horsie riesenie je vecou pohladu. Asi ako ci je karburator lepsi nez vstrekovanie, alebo eletroinstalacia s CAN zbernicou ci bez nej, auto s turbom ci bez neho, a vs. manual...Obrázok
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
shreky517
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2749
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 23:57
Vek:: 34
Bydlisko: prievidza/nove zamky
Poďakoval: 82 krát
Bolo mu poďakované: 79 krát

Re: klíma v kolóne

Príspevok od užívateľa shreky517 » 09 Júl 2012, 22:17

no musim povedat na to ze mam 15 rocneho soba klima funguje ako hodinky ci ju riesil niekto predomnou neviem ale ja s nou problem nemam akurat co som ju dal doplnit...imho moj sob bol do roku 2006 rieseny len vo volvoservise v nemecku....
bolo...peugeot 405
fiat uno
lancia kappa
volvo s40 1.6 16v
felicia 1.3 LX
je.... volvo s40 1.8 16v r.v1997 B4184S 85kw 115 losov..
fiat punto evo 1.4 multiair r.v2010...77kw 105 ps

Napísať odpoveď