klima ako v aute, tak v budove v obsahuje dost veci ktore su pre jej spravne fungovanie podstatne. zamrzanie vyparnika, ci trubiek moze mat az prekvapivo vela pricin. Od nevhodneho projektu az po privela-primalo chladiva, cez mechanicke znizenie prierezu trubiek prilisnym ohybom, ci vadnym reduktorom tlaku.
To ist plati aj pri autoklime. Kazdopadne pri prekroceni teploty motora RJ da okamzite povel na vypnutie klimy.
Bezpecnostny pretlakovy ventil ma volvo rieseny len pre jedno pouzitie (ine riesenie som ani v zivote nevidel). Ked streli, cela napln okamzite vyfuci. Ale to je tam z bezpecnostnych dovodov, aby nepraskol vyparnik v kabine, co by bolo viac nez neprijemne.
Kompresor sam o sebe je celkom komplikovana vecicka. Asi aj preto mozeme spocitat vyrobcov na prstoch jednej ruky. Nastastie to maju zvladnute celkom dobre, takze skutocne najcastejsie na nom odchadza el. magneticka spojka, co je opravitelna vec.
Budme radi ze ju tam mame, dnes je trend vyrobcov ju nahradit kompresorom ktory reguluje naklonenim dosky nielen zdvih piestov podla otacok, ale aj podla poziadavkov RJ klimy a dokaze dosku naklonit tak ze je zdvih piestov skoro nulovy = kompresor je vypnuty aj ked sa toci.
Len sa to uz kazieva ovela castejsie a oprava je vymenou kompresora