Príspevok
od užívateľa sergej » 07 Nov 2009, 19:01
papek napísal:
Vo viacerých predchádzajúcich príspevkoch som si prečítal názory o ABS a suchej ceste, s ktorými nemôžem súhlasiť, pretože koleso brzdí lepšie vtedy, keď sa odvaľuje, ako keď sa šmýka. Pri brzdení prerušovanom ABS tlak v brzdovom systéme nestihne klesnúť na nulu tak, že koleso prestáva úplne brzdiť. A tiež je tam reakcia/vrátenie valčeka, ktorý ešte len dostal informáciu, že nemá tlačiť na doštičky, ale takmer v tom istom momente už je zase pod plným tlakom. Preto: na suchej ceste je brzdná dráha kratšia s ABS, ako bez ABS. Hovorím o panickom brzdení, keď človek nedokáže regulovať tlak nohy na pedál, len naňho naplno skočí. Pri normálnom brzdení je to jedno ABS- NEABS. Chlapci- študovať
Pozeral som si na nete vyrobne specifikacie V960 a brzdna draha s ABS bola uvadzana ako dlhsia v porovnani s drahou bez abs a bez SMYKU. tj, ak ma niekto v panickej situacii dost citu na to, aby pri brzdeni auto nepriviedol do smyku, jeho draha bude kratsia ako ked plnou silou stupi na brzdy a privedie k cinnosti ABS. ALE! dovolim si povedat, ze 99,99% populacie to nedokaze, takze preto je ABS obrovskym prinosom pre bezpecnost.
K funkcii ABS - aspon u starsich aut (napr moja 960), aby ABS zacalo fungovat, najprv musi dojst k zablokovaniu kolesa, az potom ABS uvolni tlak v brzdach. Novsie ABS maju mozno sofistikovanejsi sw, ktory brzdnu drahu aj skracuje.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992