B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

ravenman
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Máj 2017, 10:50
Vek:: 28
Bydlisko: Martin
Kontaktovať užívateľa:

B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa ravenman » 21 Máj 2017, 11:20

Pozdravujem všetkých členov, vlastním S60 2006 s motorom B5244S2 103KW 20V, pred nedávnom mi jeden člen klubu nasadil chrobáka o možnom "ľahkom" prechode na 125 KW (B5244S) jednoduchou výmenou RJ motora , auto je moje prvé Volvo a nemám hlbšiu znalosť odlišností, preto si chcem overiť či to je možné a bezpečné plus či sú tie motory skutočne mechanicky identické (prietok sania, váha vzduchu, klapka , čidlá a pod.), prípadne či máte niekdo skúsenosť chiptuningom - zaujímalo by ma či tie mapy úprav softvéru RJ si tie chiptunové spoločnosti sami tvoria/ testujú alebo to kupujú od niekoho kto to testuje a vyvíja.

Prehľad možností:
1) Kúpa a výmena RJ z motora B5244S 125KW
2) Návšteva kvalitného chiptuningu s možnosťou výberu programu a- na nižšiu spotrebu - "EKOTUNING" na 107 KW - sľubujú zníženie spotreby o 0,7L
b- štandard úprava na 113 KW zníženie spotreby 0,4 L

Finančne to výchádza asi narovnako , myslím že prednosťou čiptuningu je aktuálna skutočná krivka priebehu motora a prípadne nezrovnalosti sa ukážu.

http://www.autochip.eu/sk/chiptuning/ta ... p/?#detail

Nemám namontované LPG a aktuálna spotreba mesto je 10,5l/100 , diaľka 7-8/100 .

Najjednoduchšia sa zdá výmena RJ , ale spotreba asi ? pôjde výrazne hore .



Upozorňujem, že nie som žiaden tuzér ani zástanca chiptuningu, ALE možno by som raz v živote okúsil , pri určitých okolnostiach by sa ešte pár KW vo vzťahu k váhe určite hodilo.

Ďakujem za informácie
VOLVO S60 KINETIC 2.4 2006

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa martinopel » 21 Máj 2017, 17:52

Pokud vyměníš řídící jednotku,tak už auto nenastaruješ.Doporučuji chiptuning od volvocesky.cz
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

ravenman
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Máj 2017, 10:50
Vek:: 28
Bydlisko: Martin
Kontaktovať užívateľa:

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa ravenman » 22 Máj 2017, 08:40

Dík za doporučenie, nevieš prosím či majú zastúpenie aj na slovensku ?

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa kwiko » 22 Máj 2017, 08:51

na slovensku ti to spravia v nitre/bratislave bud volvozone.eu, alebo v nitre volvodiely.sk
osobne by som si spravil vylet za pavlom do zubri, pripadne martinom do lichnova.
ich uprava asi bude o dohode ci tam chces origo 125kw soft alebo este nieco navyse...
kwiko

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa martinopel » 22 Máj 2017, 14:37

Před chipem je vhodno udělat tzv stage 0 což je kontrola stavu motoru,případně i auta.Pokud by se Ti chtělo,můžeš mne kontaktovat a přijet.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

ravenman
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Máj 2017, 10:50
Vek:: 28
Bydlisko: Martin
Kontaktovať užívateľa:

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa ravenman » 24 Máj 2017, 08:29

Výborne ,ďakujem, určite sa vám ozvem a s autom prídem osobne, mám to z Martina do 120 km, dajú sa dané veci stihnúť v danom dni na počkanie - nemyslím zrovna za hodinu ale tak výletne :D

Užívateľov profilový obrázok
pozorovatel
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 11 Sep 2015, 04:01
Vek:: 24
Bydlisko: Bad Zwischenahn/Levice
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa pozorovatel » 26 Máj 2017, 14:46

Moje som dal chipnut vo Volvodiely.sk v NR na 135kw. Nárast výkonu tam je znatelny, samozrejme vo vyšších otáčkach. Kamarát bol voči tomu skeptický ale tiež bol prekvapený na tú zmenu. No mám niekde problém. Motor je strašne náladový. Niekedy len hladkám plyn špičkou nohy a ide všetko hladko, v pohode do otáčok a niekedy akoby som išiel so zatiahnutou ručnou. Proste je tam diametrálny rozdiel. Na diagnostike som bol XY krát ale žiadna vada. Ako keby na to vplývalo počasie... Dnes ráno 13 stupňov, vlhko, hmla, všetko v pohode a z práce 30 stupňov, slnečno, lenivec.
Volvo S60 2.4 103kw/140hp rv. 2006/model 2007 +chip na 135kw
Mazda 626 GF 2.0 85kw/115hp rv. 1997

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa laci » 26 Máj 2017, 16:11

Vaha vzduchu,cidlo nasavaneho tlaku.Znecistenie. Diagnostika bude mlcat. ;)
ravenman-v Turanoch je stolica.Vlasni ju p.Hanko robia tam chiptuning.Urobia najprv prehliadku a povedia-co treba povymienat.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
pozorovatel
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 11 Sep 2015, 04:01
Vek:: 24
Bydlisko: Bad Zwischenahn/Levice
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa pozorovatel » 27 Máj 2017, 11:09

laci napísal:Vaha vzduchu,cidlo nasavaneho tlaku.Znecistenie. Diagnostika bude mlcat. ;)
Nedialo by sa to stále keby v tom zohrávali veci ako váha vzduchu, maf, atď.? Lebo ono to ide raz tak a raz tak. Akoby to ovplyvňoval dáky faktor.
Volvo S60 2.4 103kw/140hp rv. 2006/model 2007 +chip na 135kw
Mazda 626 GF 2.0 85kw/115hp rv. 1997

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa kwiko » 27 Máj 2017, 14:34

-nemusi.
-btw pred chipom sa ti to nedialo?
-to ze niesu diagnosticke chyby naozaj neznamena ze diagnostika to neukaze, len treba vediet co maju dane cidla bezne ukazovat, kde ma zmysel pripojit nejake to externe na kontrolu perametra co si auto nesleduje...
-tato kontrola sa obcas nazyva stage zero
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
pozorovatel
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 11 Sep 2015, 04:01
Vek:: 24
Bydlisko: Bad Zwischenahn/Levice
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa pozorovatel » 27 Máj 2017, 16:00

Robilo to aj pred chipom, najviac to pocítiť pri rozbehu z jednotky do dvojky a potom pri vyššej rýchlosti. Nemám zmeraný rozdiel ale pocitovo pri akceleracii 0-100 to bude aj o 2-3 sekundy, keď to neťahá ako má.
Volvo S60 2.4 103kw/140hp rv. 2006/model 2007 +chip na 135kw
Mazda 626 GF 2.0 85kw/115hp rv. 1997

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa laci » 27 Máj 2017, 16:48

Vaha vzduchu a MAF-je to iste.V benzinoch na podtrhavanie a kolisanie vykonu je viac faktorov(zavad).
Z cidiel su to hlavne: Maf,Map,barometricke.V dnestnej dobe nagrcat do RJ motora nove mapy dokaze kazdy druhy pako.
Jediny zdravy a dobry Ghiptuning dokazu na stolici.Na stolici zmeraju danny vykon a naladia motor.Samozrejme zistia aj nedostatky alebo chyby.Grcači novych map do RJ motora to nedokazu.Naseru tam zaruceny´´ program´´a nesere ich ,ze ma clovek s autom(motorom)problem.Takze ak CHipovat,tak len na stolicu! Treba mat v pameti,ze nie dva rovnake motory su stejne a takisto to plati o prevodovkach. ;)
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

ravenman
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Máj 2017, 10:50
Vek:: 28
Bydlisko: Martin
Kontaktovať užívateľa:

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa ravenman » 29 Máj 2017, 11:11

pozorovatel napísal:Moje som dal chipnut vo Volvodiely.sk v NR na 135kw. Nárast výkonu tam je znatelny, samozrejme vo vyšších otáčkach. Kamarát bol voči tomu skeptický ale tiež bol prekvapený na tú zmenu. No mám niekde problém. Motor je strašne náladový. Niekedy len hladkám plyn špičkou nohy a ide všetko hladko, v pohode do otáčok a niekedy akoby som išiel so zatiahnutou ručnou. Proste je tam diametrálny rozdiel. Na diagnostike som bol XY krát ale žiadna vada. Ako keby na to vplývalo počasie... Dnes ráno 13 stupňov, vlhko, hmla, všetko v pohode a z práce 30 stupňov, slnečno, lenivec.
To znie výborne až na ten tvoj problém samozrejme, aký má úprava vplyv na spotrebu ? , v sériovom stave mám 10,5l/100 mesto , 8-9 dlhé cesty

Užívateľov profilový obrázok
pozorovatel
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 11 Sep 2015, 04:01
Vek:: 24
Bydlisko: Bad Zwischenahn/Levice
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: B5244S2 navýšenie na 125 KW výmenou RJ motora?

Príspevok od užívateľa pozorovatel » 29 Máj 2017, 16:47

Dnes ide cely den pekne 8-) 8-9 mas dako vela, ci lahka noha? Na Slovensku viem jazdit aj za 7-7,5 mimo mesto, po chipe klesla spotreba asi o nieco viac ako pol litra podla tankovaniaale to pri tempomate idealnou rychlostou. Cital som uz par vlakien kde boli ludia po chipe sklamani ale ja som pozitivne prekvapeny. Vyssi vykon je citelny samozrejme vo vyssich otackach a tam to aj viac zerie ale teraz sa mi jazdi ovela lepsie po dialnici a predbieha sa o dost sviznejsie. Momentalne jazdim za 8,5l kombinovanej ale zijem v DE a za 10 minut jazdy mam neobmedzenu dialnicu, kde idem viac nez na SK-CZ dialnici :) A mesto mam tak za 12l ale nie je mesto ako mesto.
Volvo S60 2.4 103kw/140hp rv. 2006/model 2007 +chip na 135kw
Mazda 626 GF 2.0 85kw/115hp rv. 1997

Napísať odpoveď