Volvo 740/940 - kúpa
Napísané: 11 Mar 2018, 23:46
Zdravím všetkých Volvistov!
Zavítal som sem, pretože by som sa rád chcel poradiť s výberom - pre mňa vhodného Volva rady 740 alebo 940.
Už nejakú dobu prezerám fóra, rôzne články, videá, takže nejaké tie pojmy a informácie už pomaly zbieram, ale stále sa len učím, takže určite sa rád dozviem aj niečo ďalšie.
Auto by som chcel používať na bežné, pravidelné jazdenie, občas aj na prepravu väčších vecí, aj ťažné zariadenie padne vhod, takže verzia Wagon by bola asi najvhodnejšia. Tým som ale chcel povedať, že auto bude v úlohe každodenného, aj keď pravidelne udržiavaného auta, od ktorého budem jednoznačne očakávať spľahlivosť, ba priam až nesmrteľnosť, ktorá sa pripisuje týmto autám. Ale prejdem ku konkrétnejším otázkam.
1. Výber modelu
V tomto už som sa asi aj rozhodol, najviac by mi zrejme vyhovovala 940ka, po roku 1994, ktorá by mala vo výbave už nejaké tie bezečnostné prvky navyše ako SIPS alebo bočné airbagy. Ale ani 740ku úplne nezavrhujem, tá sa mi viac páči po stránke dizajnu.
2. Výber motorizácie
V tejto oblasti už som sa tiež čosi dočítal - že dobrá voľba bude asi 2.3 benzín. Lenže ktorý? V ponuke ich bolo celkom dosť. Ako jazdí napr. taká 96 kW atmosféra B230FB? Je to dostačujúce? Alebo je to na také auto lenivé? Mám sa popozerať radšej po preplňovanej verzii? Ak áno, tak ktorá je podľa Vás najspoľahlivejšia? Ako je to so spotrebou u jednotlivých benzinových agregátov? Je tam nejaký rapídny rozdiel?
A ako znášajú tieto motory prerábku na plyn? Je to v pohode? Prípadne je lepšie hľadať ojetiny bez plynu, aby som si nenarobil zbytočné problémy?
Ešte som si tam v ponuke všimol aj dva vznetové agregáty - D24 T a D24 TIC. Sú tam medzi nimi okrem výkonu nejaké rozdiely alebo sú to dva motory vychádzajúce z rovnakého základu? Ktorý by bol keď tak lepšia voľba? Prípadne je u tohto auta vznetový agregát vôbec dobrá voľba?
Potom by som ešte rád spomenul, že radšej by som bol za manuálnu prevodovku, ale ak by to náhodou padlo na a, je tam niečo, na čo si dať pozor, čo by mohlo zapríčiniť neočakávanú a drahú opravu?
3. Na čo si dať pozor pri obhliadke vyhliadnutej ojetiny?
V tejto oblasti by som potreboval asi najviac tipov a rád. Sú tu nejaké konkrétne "bolesti" u týchto aut, ktoré si treba obzvlášť pozrieť pred kúpou takéhoto auta?
A ako je to s kilometrovým nájazdom? Nemusím sa báť aj kúsku čo má vyše 300 000 km? Alebo je tu nejaká "kritická hranica" kedy sa zvykne všetko do radu "sypať"?
4. dostupnosť náhradných dielov
Ako je to, prosím s náhradnými dielmi? Je tu niečo, čo sa nedá zohnať v bežnej servisnej sieti ako napr. Elit, Autokelly... a treba to zháňať od nejakého originálneho dodávatela?
5. Samosvorný diferenciál
Tu sa chcem hlavne spýtať, či sa do 940ky bežne montoval v rámci príplatkovej výbavy, alebo ho tam možno jedine zohnať a dosadiť z nejakej 960ky? Alebo pasuje aj z inšieho auta?
6. Kde auto kúpiť?
Čo tak sledujem našu inzerčnú ponuku, tak je to celkom bieda, zato kúsky v Belgicku alebo Holandsku sa mi zdajú byť dobre vybavené, zachovalé a aj cenovo dostupné (a to aj keď si prirátam dovozné poplatky). Máte s takýmto dovozom niekto skúsenosť? Alebo sa to už pri tak starom aute ani neoplatí?
7. Sú karosárske diely medzi modelmi 740 a 940 zameniteľné?
Vyššie som spomínal, že sa mi 740 dizajnovo viacej páči. Preto by ma zaujímalo, či by bolo teoreticky možné na model 940 použiť prednú masku, svetlá, nárazník, kapotu a blatníky z modelu 740, keby som sa v budúcnosti náhodou veľmi nudil.
8. Oplatí sa uvažovať o alternatíve - rade 850?
Alebo je to už okrem predného náhonu a novšej techniky celkom iné auto, ktoré by som s radou 900 ani nemal zrovnávať?
Viac otázok už nemám. Hádam moje otázky neboli nemiestne, ale ešte som žiadne takéto auto nikdy nemal, tak by som sa chcel vopred uistiť.
Budem rád za každú Vašu radu.
Ďakujem.
Zavítal som sem, pretože by som sa rád chcel poradiť s výberom - pre mňa vhodného Volva rady 740 alebo 940.
Už nejakú dobu prezerám fóra, rôzne články, videá, takže nejaké tie pojmy a informácie už pomaly zbieram, ale stále sa len učím, takže určite sa rád dozviem aj niečo ďalšie.
Auto by som chcel používať na bežné, pravidelné jazdenie, občas aj na prepravu väčších vecí, aj ťažné zariadenie padne vhod, takže verzia Wagon by bola asi najvhodnejšia. Tým som ale chcel povedať, že auto bude v úlohe každodenného, aj keď pravidelne udržiavaného auta, od ktorého budem jednoznačne očakávať spľahlivosť, ba priam až nesmrteľnosť, ktorá sa pripisuje týmto autám. Ale prejdem ku konkrétnejším otázkam.
1. Výber modelu
V tomto už som sa asi aj rozhodol, najviac by mi zrejme vyhovovala 940ka, po roku 1994, ktorá by mala vo výbave už nejaké tie bezečnostné prvky navyše ako SIPS alebo bočné airbagy. Ale ani 740ku úplne nezavrhujem, tá sa mi viac páči po stránke dizajnu.
2. Výber motorizácie
V tejto oblasti už som sa tiež čosi dočítal - že dobrá voľba bude asi 2.3 benzín. Lenže ktorý? V ponuke ich bolo celkom dosť. Ako jazdí napr. taká 96 kW atmosféra B230FB? Je to dostačujúce? Alebo je to na také auto lenivé? Mám sa popozerať radšej po preplňovanej verzii? Ak áno, tak ktorá je podľa Vás najspoľahlivejšia? Ako je to so spotrebou u jednotlivých benzinových agregátov? Je tam nejaký rapídny rozdiel?
A ako znášajú tieto motory prerábku na plyn? Je to v pohode? Prípadne je lepšie hľadať ojetiny bez plynu, aby som si nenarobil zbytočné problémy?
Ešte som si tam v ponuke všimol aj dva vznetové agregáty - D24 T a D24 TIC. Sú tam medzi nimi okrem výkonu nejaké rozdiely alebo sú to dva motory vychádzajúce z rovnakého základu? Ktorý by bol keď tak lepšia voľba? Prípadne je u tohto auta vznetový agregát vôbec dobrá voľba?
Potom by som ešte rád spomenul, že radšej by som bol za manuálnu prevodovku, ale ak by to náhodou padlo na a, je tam niečo, na čo si dať pozor, čo by mohlo zapríčiniť neočakávanú a drahú opravu?
3. Na čo si dať pozor pri obhliadke vyhliadnutej ojetiny?
V tejto oblasti by som potreboval asi najviac tipov a rád. Sú tu nejaké konkrétne "bolesti" u týchto aut, ktoré si treba obzvlášť pozrieť pred kúpou takéhoto auta?
A ako je to s kilometrovým nájazdom? Nemusím sa báť aj kúsku čo má vyše 300 000 km? Alebo je tu nejaká "kritická hranica" kedy sa zvykne všetko do radu "sypať"?
4. dostupnosť náhradných dielov
Ako je to, prosím s náhradnými dielmi? Je tu niečo, čo sa nedá zohnať v bežnej servisnej sieti ako napr. Elit, Autokelly... a treba to zháňať od nejakého originálneho dodávatela?
5. Samosvorný diferenciál
Tu sa chcem hlavne spýtať, či sa do 940ky bežne montoval v rámci príplatkovej výbavy, alebo ho tam možno jedine zohnať a dosadiť z nejakej 960ky? Alebo pasuje aj z inšieho auta?
6. Kde auto kúpiť?
Čo tak sledujem našu inzerčnú ponuku, tak je to celkom bieda, zato kúsky v Belgicku alebo Holandsku sa mi zdajú byť dobre vybavené, zachovalé a aj cenovo dostupné (a to aj keď si prirátam dovozné poplatky). Máte s takýmto dovozom niekto skúsenosť? Alebo sa to už pri tak starom aute ani neoplatí?
7. Sú karosárske diely medzi modelmi 740 a 940 zameniteľné?
Vyššie som spomínal, že sa mi 740 dizajnovo viacej páči. Preto by ma zaujímalo, či by bolo teoreticky možné na model 940 použiť prednú masku, svetlá, nárazník, kapotu a blatníky z modelu 740, keby som sa v budúcnosti náhodou veľmi nudil.
8. Oplatí sa uvažovať o alternatíve - rade 850?
Alebo je to už okrem predného náhonu a novšej techniky celkom iné auto, ktoré by som s radou 900 ani nemal zrovnávať?
Viac otázok už nemám. Hádam moje otázky neboli nemiestne, ale ešte som žiadne takéto auto nikdy nemal, tak by som sa chcel vopred uistiť.
Budem rád za každú Vašu radu.
Ďakujem.